Rosnące zapotrzebowanie klientów na niestandardowe i wyróżniające się opakowania, wymaga większej elastyczności ze strony producenta. To z kolei wymusza, aby producent opakowań był w stanie produkować mniejsze serie w sposób ekonomiczny. Przedstawiamy historię firmy Tojapak.
Aby lepiej służyć swoim klientom, firma Tojapak Ky z Finlandii podjęła to wyzwanie i zaczęła badać możliwe opcje usprawnienia swojej podstawowej działalności. Najlepszym znalezionym rozwiązaniem była cyfrowa drukarka atramentowa Mutoh ValueJet 1627MH, która umożliwia Tojapakowi oferowanie klientom mniejszych serii wysokiej jakości opakowań.
„Odkąd kupiliśmy drukarkę Mutoh ValueJet 1627MH, codziennie odkrywamy nowe aplikacje i nowe możliwości. To naprawdę niezwykłe, jak ta drukarka zwiększa naszą kreatywność i skłania do poszukiwania nowych rozwiązań. Gdybym wiedział o tym wcześniej, kupilibyśmy ją wcześniej!”, mówi prezes Tojapak, Tommi Oja.
Nowe pomysły są często porzucane, gdy innowacje w opakowaniach lub nawet próbki nie mogą zostać wdrożone, ponieważ wytwarzanie takich opakowań jest zbyt drogie. Technologia offsetowa często nie nadają się do jednorazowych lub krótkich serii, więc nawet większe firmy nie mogą przetestować wszystkich swoich pomysłów. Unikalne produkty wymagają godnego opakowania.
Tojapak produkuje różnego rodzaju opakowania transportowe, opakowania produktów, pudełka na prezenty i kartony, pudełka archiwalne i inne produkty opakowaniowe.
„Podczas gdy wielcy producenci tektury falistej wymagają od Ciebie wyprodukowania setek tysięcy kartonów, my jesteśmy gotowi omówić produkcję kilkuset opakowań. Teraz, gdy mamy nową drukarkę Mutoh, która pozwala nam produkować jeszcze bardziej spektakularne i niestandardowe projekty niskonakładowe, jesteśmy w stanie bardziej elastycznie obsługiwać naszych obecnych i nowych klientów”, mówi CEO Tojapak Tommi Oja.
Wygląd opakowania jest często jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzję o zakupie. Dlatego nie jest banalną sprawą, jaka jest jakość druku na opakowaniu. Tojapak od dawna przestrzega tej filozofii, a imponująco drukowane opakowania zawsze były jej przewagą konkurencyjną.
ValueJet 1627MH jest wyposażony w atramenty MP-31 w kolorach CMYK i BIAŁYM. MP oznacza „wielofunkcyjny”, który odnosi się do unikalnych możliwości atramentów i ich wyjątkowej wszechstronności. Biały atrament o wysokiej nieprzezroczystości umożliwia drukowanie na przezroczystych i kolorowych podłożach.
Atramenty MP-31 są również niezwykle rozciągliwe i kurczliwe, dzięki czemu nadają się równie dobrze do zastosowań wymagających dużej rozciągliwości, takich jak oklejanie samochodów, a także formowanie termiczne, próżniowe i obkurczanie. Unikatową właściwością tych atramentów jest fakt, że zachowują one naturalną teksturę i wygląd podłoży, w tym na przykład matowy lub błyszczący wygląd, co jest istotne w przypadku druku makiet opakowań.
„Jakość druku w Mutoh ValueJet 1627MH jest świetna. Zanim kupiliśmy tę maszynę, dostaliśmy próbki drukowanych opakowań. Teraz, kiedy maszyna jest w użyciu, mogę powiedzieć, że jakość druku jest dokładnie taka, jaka została obiecana. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej odróżnić się od naszych konkurentów i zapewnić naszym klientom wartość dodaną ”, mówi CEO Tommi Oja.
Kiedy Tojapak zdecydował się na zakup nowego urządzenia drukującego, rozpoczęli planowanie instalacji. Finlandzki oddział Mutoh zainstalował urządzenie… w ciągu jednego dnia!
„Dwóch naszych pracowników zostało poddanych dogłębnemu szkoleniu. Drukarka jest bardzo łatwa w obsłudze i intuicyjna, a instalacja nie sprawiała problemów. Potrzeba wsparcia była niska. Jako użytkownik, mam same pozytywne opinie”. Mówi dyrektor generalny Tojapak.
Produkcja mniejszych serii od początku była przewagą konkurencyjną Tojapaka i podstawową działalnością. Mutoh ValueJet 1627MH oferuje firmie wiele nowych możliwości i więcej imponujących niestandardowych rozwiązań opakowaniowych dla swoich klientów.
Niezależnie od tego, czy są to partie testowe większego projektu, czy małe partie produktów promocyjnych i próbek, Tojapak ma teraz urządzenie, które sprawia, że wysokiej jakości opakowanie jest przystępne.
„Tylko wyobraźnia jest ograniczeniem w produkcji nowych produktów lub znajdowaniu nowych grup docelowych. Potrzeby krajowego przemysłu są nam dobrze znane, ale Mutoh ValueJet 1627MH zapewnia nowe możliwości. Mniejsze serie pozwalają na przykład na tworzenie opakowań na prezenty biznesowe z logi firmy. Może to być dobry sposób na odróżnienie się od innych w pamiętny sposób ”, mówi Tommi Oja, dyrektor generalny Tojapak.
O drukarce Mutoh ValueJet 1627MH
Mutoh ValueJet 1627MH jest 64-calową (1625 mm) hybrydową (rolowo-stołową) drukarką wielkoformatową, wyposażoną w system suszenia gorącym powietrzem na całej szerokości roboczej (tzw. nożem powietrznym – ang. air knife). Dzięki temu i nowym atramentom, wydruki są suche już, kiedy „wychodzą” z drukarki.
Mutoh ValueJet 1627MH jest wyposażony w wysokiej jakości piezoelektryczną głowicę drukującą typu "drop-on-demand" umożliwiającą drukowanie w rozdzielczości do 720 x 1440 dpi, dzięki czemu nadaje się do najwyższej jakości wydruków oglądanych w bliskich odległościach. Głowice generują zmienną wielkość kropli atramentu od 4 do 21.3 pikolitra. Mutoh ValueJet 1627MH obsługuje sztywne podłoża o grubości maksymalnie do 16 mm i wadze maksymalnie do 15 kg.
Atramenty MP-31 na bazie żywicy, umożliwiają bezpośrednie drukowanie na sztywnych i elastycznych podłożach. Mutoh ValueJet 1627MH wyposażony jest w atramenty w kolorach CMYK oraz białym. Wszystkie atramenty są pakowane po 500 ml. Warto wspomnieć, że kolor biały jest stale recyrkulowany.
Polskim wyłącznym dystrybutorem drukarek Mutoh jest Atrium Centrum Ploterowe.
www.atrium.com.pl