Jako wiceprezes Grupy Druku Komercyjnego i Przemysłowego Ricoh Europe nie mam dwóch takich samych dni i nigdy nie mam przeciętnego tygodnia.
Zazwyczaj podróżuję trzy lub cztery dni na pięć. Mieszkam w Bergen, 50 km od lotniska Schiphol w Amsterdamie, a jako członek Flying Blue Platinum w KLM mogę przybyć na godzinę przed lotem. Lubię latać około 7 rano, dzięki czemu mogę uniknąć ruchu i upewnić się, że dzień jest tak produktywny, jak to możliwe.
Około 80% mojego czasu spędzam w Europie kontynentalnej, a resztę dzielę między Japonię, Bliski Wschód i obecnie Rosję - jeden z naszych najszybciej rozwijających się rynków.
Tyle podróżowania i chodzenia w szybkim tempie na lotniskach sprawia, że czuję się dobrze, ponieważ nie ma czasu na ćwiczenia fitness. To znaczy, że udało mi się ostatnio ukończyć wyzwanie Three Peaks Challenge w Yorkshire w północnej Anglii wraz z 50 kolegami Ricoh. Wspólnie udało nam się zebrać 30 000 euro - na badania Alzheimera.
Kiedy nie podróżuję, albo pracuję z biur Ricoh Amstelveen, niedaleko Amsterdamu, lub z domu.
Moim głównym celem i tym, co najbardziej lubię robić, jest spotykanie się z naszymi firmami operacyjnymi, ich klientami i użytkownikami końcowymi. Oczywiście największe firmy operacyjne zajmują większość mojego czasu, ale spędzam coraz więcej czasu na mniejszych operacjach.
Będąc w branży, w tej czy innej roli, od ponad 30 lat widziałem wiele zmian. Nieustannie przyglądam się, w jaki sposób dostawcy usług drukowania mogą dostosować się do nowych trendów i możliwości, jak mogą przenieść swoją działalność i jakie powinny być ich dalsze kroki.
Aby to zrobić, muszę stać na ulicy. Nasi klienci dokonują wielomilionowych inwestycji, a kiedy to robią, chcą współpracować z zaufanym partnerem, który rozumie ich działalność i rynek. Świadomość tego, co się dzieje, gwarantuje, że możemy być tym partnerem.
Lubię tam być, słuchając wyzwań, przed którymi stoją firmy drukujące i znajduję rozwiązania. Interesuje mnie sposób, w jaki zarządzają codziennymi harmonogramami, mając na uwadze nowe sposoby adaptacji, zwiększenia wydajności i poprawy ich skuteczności.
To moje naturalne środowisko. Uważam, że w tym miejscu najlepiej wykorzystuję moje kluczowe umiejętności i mogę wnieść wartość dodaną.
W przeciwieństwie do niektórych pesymistycznych poglądów, że druk jest martwy, moim zdaniem druk jest o wiele bardziej żywy niż kiedykolwiek wcześniej. Wiele się dzieje, szczególnie gdy produkcja cyfrowa rośnie bardzo szybko w aplikacjach takich jak książki i gazety. Pojawiają się także nowe możliwości, takie jak na przykład ogromnie rosnący rynek drukowania fotoksiążek, który powstał w wyniku cyfryzacji fotografii.
Integrujemy również druk na papierze z nowymi cyfrowymi kanałami cross media, wideo i mediami społecznościowymi. Nie zajmujemy się tylko drukowaniem. Zajmujemy się tworzeniem bardziej znaczącej i wpływowej komunikacji.
Jeśli nie podróżuję, aby zobaczyć firmy operacyjne i klientów, biorę udział w spotkaniach korporacyjnych.
Co dwa tygodnie jestem w głównej siedzibie Ricoh Europe przez kilka dni na regularnych spotkaniach z zarządem i do współpracy z moim zespołem. Co miesiąc odbywa się także wideokonferencja z wyższym kierownictwem w Ricoh w Japonii.
Dwa razy w roku jestem w Japonii. W przyszłym miesiącu jadę na nasze coroczne spotkanie na temat innowacji wśród klientów z dziewięcioma kluczowymi klientami w Europie. Nie zabraknie głośników zewnętrznych i głośników Ricoh, które pokażą najważniejsze trendy na rynku i zobaczą, nad czym Ricoh będzie dalej pracować.
Mój harmonogram jest zwykle planowany na cztery do sześciu tygodni z wyprzedzeniem przez moją wspaniałą PA Jacqueline Corbett. Utrzymuje mnie na drodze.
Moje wieczory w ciągu tygodnia zwykle pokazują, że jem kolację z ludźmi lub klientami Ricoh. Jeśli nie będzie żadnych planów, będę mógł śledzić nowości branżowe w czasopismach lub Internecie.
W weekendy uwielbiam spędzać czas z moją żoną Inge, a kiedy to możliwe, z czwórką moich dzieci - Daniella, 29, Dave, 28, Michael, 25 i Max 21. Gdy pozwala na to okno, a to nie jest tak częste jak Chciałbym, uwielbiam grać w golfa aktywnie i dalej lubię oglądać piłkę nożną.
Na podstawie informacji firmy Ricoh