O tym, że współczesny biznes jest napędzany przez dane i analizę zachowań konsumenckich napisano już chyba wszystko. Jednak od 25 maja 2018 r., czyli z dniem wejścia w życie unijnego Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych, w centrum zainteresowania każdego biznesu powinna być także (a w niektórych przypadkach – przede wszystkim) kwestia bezpiecznego przetwarzania danych nt. klientów.I to na każdym etapieich życia, w tym transformacji z formy papierowej na cyfrową.
Jak zachować bezpieczeństwo na tej długiej, często wyboistej drodze? Jak zapewnić bezpieczeństwo dokumentów szczególnie wrażliwych? Jak zachować tzw. należytą staranność w kontekście przetwarzania dokumentów analogowo-cyfrowych? Na te i inne aktualne zagadnienia rozmawiali eksperci Canon i IDG podczas Webinaru „Bezpieczeństwo danych w mieszanym środowisku analogowo-cyfrowym”. Pełny zapis rozmowy można już oglądać na stronach Canon.
Oglądaj Webinar Canon:
www.canon.pl/business/bezpieczenstwo-danych-webinar
Kosztowne pomyłki
Kary za naruszenie przepisów, czyli niedostateczną ochronę danych klientów mogą sięgać nawet 20 000 000 euro lub 4 proc. całkowitego rocznego obrotu firmy. Co ważne, kara ta nie musi zostać nałożona za samo włamanie czy wyciek danych – przestępcy włamują się przecież nawet do najpilniej strzeżonych sejfów. W przypadku wycieku danych,organ nadzorujący (Urząd Ochrony Danych Osobowych, UODO) będzie przede wszystkim sprawdzać, czy dany podmiot wykazał należytą staranność i dochował wszelkich starań, aby danemu wyciekowi zapobiec. A przecież dane osobowe klientów i kontrahentów są przetwarzane przez firmy każdej wielkości, niezależnie od branży. Toteż problem ich ochrony dotyka de facto nas wszystkich.
„Dzisiejsze firmy można określić jako środowiska hybrydowe. To oznacza, że w ramach obsługi procesów operujemy dokumentami zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w postaci plików przechowywanych na twardych dyskach i serwerach – mówi Dariusz Szwed, MPS Business Development Manager w Canon Polska.„I tak jak komputery potrafią >>zapamiętywać<< nasz każdy cyfrowy ruch, tak większość urządzeń wielofunkcyjnych przechowuje dane w swojej pamięci podręcznej. Bez zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, zdeterminowani hakerzy mogą uzyskać dostęp do wrażliwych danych osobowych i tajemnic handlowych przedsiębiorstwa, wykorzystując luki zabezpieczeń właśnie w zwykłej drukarce. To znacznie powiększa spektrum zagrożeń, na które wystawione są cenne informacje i naraża firmę (jako dysponenta danych) na ogromne straty finansowe i wizerunkowe”.
Dowiedz się w jaki sposób chronić firmowe dane przed dostaniem się w niepowołane ręce. Z Webinarium dowiesz się m.in.:
Oglądaj cały Webinar:
www.canon.pl/business/bezpieczenstwo-danych-webinar
[fragment] Jak zabezpieczyć się przed wyciekiem danych:
www.canon.pl/business/bezpieczenstwo-danych-webinar1
[fragment] Bezpieczeństwo w chmurze. Gwarancja i komfort użytkownika:
https://www.canon.pl/business/bezpieczenstwo-danych-webinar2
[fragment] Digitalizacja dokumentów w biurze. Korzyści dla firmy i pracowników:
https://www.canon.pl/business/bezpieczenstwo-danych-webinar3
Na podstawie informacji firmy Canon Polska Sp. z o.o.