Polski Drukarz sp. z o.o., wydawca „Świata DRUKU”, organizuje, w ramach Akademii Wiedzy, jednodniowe nową edycję szkolenia „Effective Packaging - Skuteczne opakowanie", czyli jak w pełni wykorzystać potencjał opakowań w zwiększaniu wartości marki”.
Najbliższe planowane szkolenie odbędzie się 12 maja 2020 r.
O szkoleniu:
W czasach bardzo intensywnej konkurencji oraz ekspansji marek własnych dobrze przemyślane opakowania mogą być niezwykle skutecznym, a przy tym relatywnie niedrogim narzędziem budowania przewagi na rynku. Aby jednak w pełni wykorzystać ich potencjał, cały proces projektowania opakowań musi być niezwykle starannie przygotowany oraz zintegrowany ze strategią marki. Swoimi doświadczeniami w tym zakresie podzieli się z uczestnikami Dorota Kałowska, strateg i trener z 20-letnim doświadczeniem.
Przed uczestnikami siedem godzin wspólnej, intensywnej pracy. Szkolenie ma charakter praktyczny, łączy elementy warsztatu z prelekcją osadzoną silnie w realiach polskiego rynku. Ze względu na małe grupy warsztatowe szkolenie prowadzone jest w atmosferze dyskusji i wymiany doświadczeń, a jego zakres może być na bieżąco modyfikowany pod kątem oczekiwań uczestników.
Dla kogo dedykowane jest szkolenie:
Ze względu na swój praktyczny charakter szkolenie przeznaczone jest dla osób na co dzień pracujących z opakowaniami oraz tych, którzy – aby lepiej rozumieć swoich partnerów handlowych – chcą pogłębić wiedzę na temat efektywnego wykorzystania opakowań w strategii marki.
Na szkolenie w szczególności zapraszamy:
- brand managerów;
- osoby odpowiedzialne za marki własne w sieciach handlowych i u dystrybutorów;
- pracowników drukarń i producentów opakowań;
- osoby współpracujące z sieciami handlowymi nad opracowywaniem opakowań marek własnych;
- projektantów opakowań.
Program
1. Wprowadzenie.
2. Opakowanie jako element tożsamości marki
- strategiczna rola opakowania w procesie budowania marki i efektywnej sprzedaży produktu
- funkcje opakowań, czyli czego konsumenci oczekują od opakowań i jak sprostać tym wymaganiom
- design świadomy – jak projektować opakowania skuteczne
- zmiana strategii naśladownictwa na rzecz oryginalności, wyróżniania i jakości.
3. Rosnące wymagania konsumentów: jak zmiany demograficzne i społeczne wpływają na oczekiwania konsumentów względem opakowań.
4. Marka własna – wyzwanie czy problem? Marki własne wiodących sieci handlowych w Polsce w ostatnich latach – omówienie sytuacji i kierunku, w którym zmierzają poszczególni gracze.
5. Trendy w projektowaniu opakowań na świecie – przykłady, wnioski, próba usystematyzowania wiedzy w tym zakresie, czyli czego możemy nauczyć się na doświadczeniach innych.
6. Omówienie trendów w projektowaniu opakowań w Polsce – gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy.
7. Proces projektowy
- jak efektywnie pracować nad projektami opakowań
- dobry brief to znaczy jaki – zrozumienie założeń strategicznych podstawą efektywnej pracy z opakowaniami
- specyfika pracy projektanta – jak efektywnie komunikować się z projektantami opakowań
- badania opakowań – kiedy mogą pomóc, a kiedy zaszkodzić.
8. Druk opakowań – praktyczne aspekty przygotowania projektów do druku, czyli packaging design triangle (3P: producer – packaging designer – printer) jako czynnik sukcesu
9. Podsumowanie szkolenia.
Zgłoś swój udział
Na podstawie informacji organizatora