Ep­son zba­dał jak dru­ko­wa­ły pol­skie fir­my w 2019 r.Poprzedni artykuł 

Ch­cąc zba­dać po­trze­by oraz stan pol­skich firm w za­kre­sie dru­ku, fir­ma Ep­son w grud­niu 2019 prze­pro­wa­dzi­ła an­kie­tę na ten te­mat wśród przed­sta­wi­cie­li ma­łe­go i śred­nie­go bi­zne­su.

Ba­da­nie wy­ka­za­ło, że mi­mo po­stępu­jącej cy­fry­za­cji, druk w fir­mach ma na­dal bar­dzo sil­ną po­zy­cję. Po­nad po­ło­wa re­spon­den­tów (52,5 proc.) twier­dzi, że obieg do­ku­men­tów w ich przed­si­ębior­stwach wci­ąż opie­ra się głów­nie na for­mie pa­pie­ro­wej, a wer­sja on­li­ne trak­to­wa­na jest po­moc­ni­czo. Z ko­lei 45,1 proc. an­kie­to­wa­nych prze­wa­żnie ko­rzy­sta z do­ku­men­tów on­li­ne, rza­dziej dru­ko­wa­nych. Je­dy­nie 2,4 proc. de­kla­ru­je, że ko­rzy­sta wy­łącz­nie z do­ku­men­tów w wer­sji on­li­ne.

Pod względem ty­pów do­ku­men­tów, pol­scy przed­si­ębior­cy naj­częściej dru­ku­ją fak­tu­ry i in­ne do­ku­men­ty fi­nan­so­we (28,7 proc.), umo­wy, ofer­ty i in­ne do­ku­men­ty zwi­ąza­ne z re­la­cja­mi z klien­ta­mi (26,3 proc.), ma­te­ria­ły szko­le­nio­we i pre­zen­ta­cje (22,1 proc.) oraz zdjęcia i gra­fi­ki (15,6 proc.). Za­py­ta­ni o cel dru­ko­wa­nia, wska­zy­wa­li wy­mo­gi praw­ne, zwi­ęk­sze­nie es­te­ty­ki­/pre­sti­żu ko­re­spon­den­cji, do­ku­men­tów (49,5 proc.), ar­chi­wi­za­cję do­ku­men­tów (20,1 proc.) oraz wy­go­dę lek­tu­ry, np. pod­czas ko­rek­ty tek­stu (14,7 proc.).

Do naj­istot­niej­szych cech dru­kar­ki biu­ro­wej za­li­czo­no obec­no­ść do­dat­ko­wych funk­cjo­nal­no­ści, ta­kich jak ska­no­wa­nie czy ko­pio­wa­nie (17,9 proc.). Przed­si­ębior­cy bar­dzo ce­nią so­bie ta­kże ja­ko­ść i tr­wa­ło­ść (15,3 proc.), ni­ską ce­nę wy­dru­ku jed­nej stro­ny (14,7 proc.) oraz szyb­ko­ść (14 proc.). Na ko­lej­nych miej­scach zna­la­zły się ener­go­osz­częd­no­ść i eko­lo­gia (11,5 proc.), mo­żli­wo­ść dru­ku w ko­lo­rze (9,5 proc.), a ta­kże nie­kło­po­tli­wa ob­słu­ga (7,3 proc.). Co cie­ka­we, naj­mniej istot­na oka­za­ła się być ce­na sa­me­go urządze­nia (3,3 proc.).

Naj­bar­dziej uci­ążli­wym pro­ble­mem w trak­cie ko­rzy­sta­nia z dru­kar­ki jest jej awa­ryj­no­ść oraz ko­niecz­no­ść częstej wy­mia­ny części eks­plo­ata­cyj­nych (26,8 proc.). Re­spon­den­ci wska­zy­wa­li ta­kże na kło­po­ty z za­ci­na­jącym się pa­pie­rem (25,1 proc.), uzu­pe­łnia­niem to­ne­ru (22,7 proc.), a ta­kże gło­śną pra­cą (13,5 proc.) oraz kosz­ty zwi­ąza­ne z ser­wi­sem (11,9 proc.).

Uczest­ni­cy ba­da­nia zo­sta­li rów­nież po­pro­sze­ni o wska­za­nie naj­wa­żniej­szej ce­chy dru­ka­rek z se­rii Eco Tank Mo­no w kwe­stii oszczęd­no­ści i eko­lo­gii. Wśród naj­po­pu­lar­niej­szych od­po­wie­dzi po­ja­wia­ły się wy­daj­no­ść po­je­dyn­czej bu­tel­ki z atra­men­tem (37,9 proc.), dłu­ga, bez­a­wa­ryj­na pra­ca (24,7 proc.) oraz ni­ski po­bór prądu (14,2 proc.). Wła­ści­cie­le firm ce­nią ta­kże mo­no­ch­ro­ma­tycz­ne urządze­nia za brak emi­sji ozo­nu oraz py­le­nia w trak­cie dru­ko­wa­nia (13,7 proc.) oraz ci­chą pra­cę (9,5 proc.).

W ba­da­niach wzi­ęło udział po­nad 200 przed­si­ębior­ców i pra­cow­ni­ków z różnych bra­nż. Naj­wi­ęk­szą gru­pę sta­no­wi­li pra­cow­ni­cy edu­ka­cji (26 proc.). Na ko­lej­nych miej­scach zna­la­zły się sek­to­ry, ta­kie jak pro­duk­cja (14,2 proc.), han­del (12,7 proc.), mar­ke­ting (9,8 proc.), oraz bra­nża IT (5,4 proc.).

„Do­star­cza­nie wio­dących pro­duk­tów w swej kla­sie opie­ra­my opra­co­wu­jąc naj­lep­sze tech­no­lo­gie, ale ta­kże wsłu­chu­jąc się w głos klien­tów – użyt­kow­ni­ków de­dy­ko­wa­nych dla nich urządzeń. Tym bar­dziej je­ste­śmy dum­ni, z re­zul­ta­tów naj­now­sze­go ba­da­nia lo­kal­ne­go ryn­ku. Po­twier­dzi­ły one, jak bar­dzo klu­czo­we dla wy­bo­ru sprzętu są głów­ne atu­ty se­rii Eco­Tank mo­no, ta­kie jak oszczęd­no­ść w ujęciu TCO, eko­lo­gia i tech­no­lo­gia atra­men­to­wa. Po­zwa­la nam to mieć świa­do­mo­ść do­bre­go kie­run­ku w ja­kim roz­wi­ja­my na­szą ofer­tę dla MŚP” – po­wie­dzia­ła Ewa Py­tlak, Mar­ke­ting Co­or­di­na­tor w Ep­son Pol­ska.

O ba­da­niu

Ak­cja prze­pro­wa­dzo­na przez fir­mę Ep­son od­by­wa­ła się w okre­sie 3.12–20.12.2019 ro­ku na ofi­cjal­nym pro­fi­lu Ep­son Pol­ska. An­kie­cie to­wa­rzy­szył kon­kurs, w ra­mach które­go uczest­ni­cy mo­gli wy­grać 5 dru­ka­rek Eco­Tank Mo­no Ep­son ET-M3170 – by otrzy­mać jed­ną z nich, na­le­ża­ło od­po­wie­dzieć na py­ta­nie: „Co wy­dru­ko­wa­łbyś dla swo­jej fir­my lub spo­łecz­no­ści, w której ży­jesz, mo­gąc wy­ko­rzy­stać 11 tys. stron A4, z uży­ciem atra­men­tu do­łącza­ne­go bez­płat­nie do Eco­Tank M3170?”. Li­stę zwy­ci­ęz­ców ogło­szo­no 31.12.2019 ro­ku.

„Wy­twa­rza­my ma­kie­ty lot­ni­cze i ka­żdy no­wy eg­zem­plarz to plik do­ku­men­ta­cji i ry­sun­ków. Ma­jąc do dys­po­zy­cji mo­żli­wo­ść wy­dru­ko­wa­nia na­wet 11 tys. stron, bez wa­ha­nia wy­dru­ko­wa­li­by­śmy ca­łą do­ku­men­ta­cję, ja­ką ma­my, odświe­ży­li­by­śmy sta­rą, wy­mie­nia­jąc zu­ży­te ry­sun­ki na no­we. Po­nad­to wy­dru­ko­wa­li­by­śmy gra­fi­ki i zdjęcia wszyst­kich ulu­bio­nych ma­szyn, co w ogrom­nym stop­niu upro­ści­ło­by pra­cę oraz ją przy­śpie­szy­ło (obec­nie dru­ku­je­my 2–3 zdjęcia, a resz­tę ogląda­my na ekra­nie). 11 ty­si­ęcy stron oraz nie­za­wod­ne urządze­nie, to ul­tra wspa­nia­ły skok do przo­du, wy­go­da, efek­tyw­no­ść” – na­pi­sał je­den z lau­re­atów kon­kur­su.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ep­son Pol­ska

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści