Dystans społeczny wywołany przez koronawirusy, izolacja i blokady spowodowały wzrost wykorzystania aplikacji finansowych w Europie o 72 procent w ciągu tygodnia, ujawnia deVere Group, jedna z największych niezależnych organizacji doradztwa finansowego na świecie.
Gwałtowny wzrost wykorzystania technologii finansowych następuje, gdy świat dostosowuje się do życia, walcząc ze światowym kryzysem zdrowotnym i spowolnieniem gospodarczym spowodowanym pandemią Covid-19.
James Green, kierownik oddziału deVere Group w Europie, zauważa: „Świat zmienił się w ciągu ostatnich kilku tygodni. Środki, które teraz podejmujemy, aby pomóc w walce z koronawirusem, wpływają na sposób interakcji, życia, pracy i dbania o nasze finanse. Nowa era już się rozpoczęła, a cyfryzacja i nowe technologie napędzają zmianę. Widać to po wzroście popytu na platformy do rozmów wideo, takie jak Google Hangouts, Skype, FaceTime i Zoom, ponieważ coraz więcej osób zdalnie pracuje."
„Rzeczywiście, Zoom Video Communications osiągnęła w ostatnich czasach niezwykłe wyniki, a jej udziały wzrosły o ponad 32%, mimo, że w połowie lutego notowała jeszcze spadki. Ta nowa era została również potwierdzona w tym tygodniu przez oszałamiający 72-procentowy skok w korzystaniu z naszych aplikacji fintech [technologii finansowej] od dotychczasowych klientów i gwałtowny wzrost zapytań od potencjalnych”.
Kontynuuje: „Od czasu krachu finansowego w latach 2008–2009 fintech wypełnia pustkę między tym, co oferują tradycyjne firmy świadczące usługi finansowe, a tym, czego oczekują klienci, szczególnie pod względem doświadczenia klienta. Mówiąc ogólnie, oznacza to natychmiastowy dostęp w trybie 24/7 do ich pieniędzy, zarządzanie nimi i zarządzanie nimi. Oznacza spersonalizowane usługi na żądanie. Oznacza to niższe koszty. Można się spodziewać, że z powodu pandemii wirusa koronawirusa i kroków podjętych w celu jego zwalczania ten ruch w kierunku fintechu zostanie znacznie przyspieszony."
„Fintech szybko staje się nową normą”.
deVere jest jedną z niewielu organizacji doradztwa finansowego, która aktywnie wkracza do branży fintech i jest obecnie powszechnie uważana za jednego z liderów branży. W ciągu ostatnich trzech lat firma opracowała i wdrożyła pakiet przełomowych aplikacji fintech. Należą do nich deVere Vault, globalna aplikacja do obsługi pieniądza elektronicznego i wielowalutowa karta przedpłacona; deVere Crypto, aplikacja do kryptowaluty do przechowywania, przesyłania i wymiany głównych kryptowalut, w tym Bitcoin; deVere Core, aplikacja, która pozwala klientom monitorować swoje inwestycje w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca, informując ich o nowościach i wydarzeniach mających wpływ na zwroty z inwestycji; oraz deVere Catalyst, tania aplikacja do inwestowania i oszczędzania, która oferuje najlepsze w swojej klasie zdywersyfikowane fundusze.
Na tle Covid-19 w ubiegłym tygodniu grupa deVere, działająca w ponad 100 krajach na całym świecie, uruchomiła usługę doradztwa zbliżeniowego. Podczas premiery dyrektor generalny i założyciel grupy deVere, Nigel Green, powiedział: „Eksperci są zgodni, że bardzo rzadko dobrym pomysłem jest podejście do czegoś tak fundamentalnego w życiu, jak finanse. Ponieważ krajobraz finansowy i gospodarczy zmienia się tak szybko i ewoluuje, sugeruję, że z pewnością nie nadszedł czas. Dzięki tej bezpłatnej usłudze, która oferuje profesjonalne, niezależne porady, nie musisz tego robić”.
DeVere, europejski menedżer ds. dywizji, podsumowuje: „Fintech - znaczący czynnik napędzający tak zwaną„ czwartą rewolucję przemysłową ”- stanie się coraz bardziej dominującą częścią naszego życia, a koronawirus napędza tę zmianę. Wierzę, że będzie to miało pozytywny wpływ. Dlaczego? Ponieważ spełnia oczywiste i rosnące zapotrzebowanie klientów na usługi w ruchu, przyspiesza postęp integracji finansowej na całym świecie, a także daje firmom możliwość dywersyfikacji, obniżenia kosztów, spełnienia wymogów regulacyjnych i dalszego ulepszania klienta doświadczenie."
Na podstawie informacji firmy deVere Group