Kwa­ran­tan­na z po­wo­du ko­ro­na­wi­ru­sa po­wo­duje ogrom­ny wzrost wy­ko­rzy­sta­nia apli­ka­cji fin­techPoprzedni artykuł 

Dy­stans spo­łecz­ny wy­wo­ła­ny przez ko­ro­na­wi­ru­sy, izo­la­cja i blo­ka­dy spo­wo­do­wa­ły wzrost wy­ko­rzy­sta­nia apli­ka­cji fi­nan­so­wych w Eu­ro­pie o 72 pro­cent w ci­ągu ty­go­dnia, ujaw­nia de­Ve­re Gro­up, jed­na z naj­wi­ęk­szych nie­za­le­żnych or­ga­ni­za­cji do­radz­twa fi­nan­so­we­go na świe­cie.

Gwa­łtow­ny wzrost wy­ko­rzy­sta­nia tech­no­lo­gii fi­nan­so­wych na­stępu­je, gdy świat do­sto­so­wu­je się do ży­cia, wal­cząc ze świa­to­wym kry­zy­sem zdro­wot­nym i spo­wol­nie­niem go­spo­dar­czym spo­wo­do­wa­nym pan­de­mią Co­vi­d-19.

Ja­mes Gre­en, kie­row­nik od­dzia­łu de­Ve­re Gro­up w Eu­ro­pie, za­uwa­ża: „Świat zmie­nił się w ci­ągu ostat­nich kil­ku ty­go­dni. Środ­ki, które te­raz po­dej­mu­je­my, aby po­móc w wal­ce z ko­ro­na­wi­ru­sem, wpły­wa­ją na spo­sób in­te­rak­cji, ży­cia, pra­cy i dba­nia o na­sze fi­nan­se. No­wa era już się roz­po­częła, a cy­fry­za­cja i no­we tech­no­lo­gie na­pędza­ją zmia­nę. Wi­dać to po wzro­ście po­py­tu na plat­for­my do roz­mów wi­deo, ta­kie jak Go­ogle Han­go­uts, Sky­pe, Fa­ce­Ti­me i Zo­om, po­nie­waż co­raz wi­ęcej osób zdal­nie pra­cu­je.”

„Rze­czy­wi­ście, Zo­om Vi­deo Com­mu­ni­ca­tions osi­ągnęła w ostat­nich cza­sach nie­zwy­kłe wy­ni­ki, a jej udzia­ły wzro­sły o po­nad 32%, mi­mo, że w po­ło­wie lu­te­go no­to­wa­ła jesz­cze spad­ki. Ta no­wa era zo­sta­ła rów­nież po­twier­dzo­na w tym ty­go­dniu przez osza­ła­mia­jący 72-pro­cen­to­wy skok w ko­rzy­sta­niu z na­szych apli­ka­cji fin­tech [tech­no­lo­gii fi­nan­so­we­j] od do­tych­cza­so­wych klien­tów i gwa­łtow­ny wzrost za­py­tań od po­ten­cjal­ny­ch”.

Kon­ty­nu­uje: „Od cza­su kra­chu fi­nan­so­we­go w la­tach 2008–2009 fin­tech wy­pe­łnia pust­kę mi­ędzy tym, co ofe­ru­ją tra­dy­cyj­ne fir­my świad­czące usłu­gi fi­nan­so­we, a tym, cze­go ocze­ku­ją klien­ci, szcze­gól­nie pod względem do­świad­cze­nia klien­ta. Mówi­ąc ogól­nie, ozna­cza to na­tych­mia­sto­wy do­stęp w try­bie 24/7 do ich pie­ni­ędzy, za­rządza­nie ni­mi i za­rządza­nie ni­mi. Ozna­cza sper­so­na­li­zo­wa­ne usłu­gi na żąda­nie. Ozna­cza to ni­ższe kosz­ty. Mo­żna się spo­dzie­wać, że z po­wo­du pan­de­mii wi­ru­sa koronawi­ru­sa i kro­ków pod­jętych w ce­lu je­go zwal­cza­nia ten ruch w kie­run­ku fin­techu zo­sta­nie znacz­nie przy­spie­szo­ny.”

„Fin­tech szyb­ko sta­je się no­wą nor­mą”.

de­Ve­re jest jed­ną z nie­wie­lu or­ga­ni­za­cji do­radz­twa fi­nan­so­we­go, która ak­tyw­nie wkra­cza do bra­nży fin­tech i jest obec­nie po­wszech­nie uwa­ża­na za jed­ne­go z li­de­rów bra­nży. W ci­ągu ostat­nich trzech lat fir­ma opra­co­wa­ła i wdro­ży­ła pa­kiet prze­ło­mo­wych apli­ka­cji fin­tech. Na­le­żą do nich de­Ve­re Vault, glo­bal­na apli­ka­cja do ob­słu­gi pie­ni­ądza elek­tro­nicz­ne­go i wie­lo­wa­lu­to­wa kar­ta przed­pła­co­na; de­Ve­re Cryp­to, apli­ka­cja do kryp­to­wa­lu­ty do prze­cho­wy­wa­nia, prze­sy­ła­nia i wy­mia­ny głów­nych kryp­to­wa­lut, w tym Bit­co­in; de­Ve­re Co­re, apli­ka­cja, która po­zwa­la klien­tom mo­ni­to­ro­wać swo­je in­we­sty­cje w cza­sie rze­czy­wi­stym z do­wol­ne­go miej­sca, in­for­mu­jąc ich o no­wo­ściach i wy­da­rze­niach ma­jących wpływ na zwro­ty z in­we­sty­cji; oraz de­Ve­re Ca­ta­lyst, ta­nia apli­ka­cja do in­we­sto­wa­nia i oszczędza­nia, która ofe­ru­je naj­lep­sze w swo­jej kla­sie zdy­wer­sy­fi­ko­wa­ne fun­du­sze.

Ja­mes Gre­en za­uwa­ża: „W szcze­gól­no­ści de­Ve­re Ca­ta­lyst od­no­to­wał gwa­łtow­ny wzrost wy­ko­rzy­sta­nia w ci­ągu ostat­nie­go ty­go­dnia. Ta apli­ka­cja eli­mi­nu­je pro­ble­my zwi­ąza­ne z in­we­sto­wa­niem i da­je oso­bom z nie­wiel­kim do­świad­cze­niem in­we­sty­cyj­nym lub bez do­świad­cze­nia in­we­sto­wa­nie w do­brze zrów­no­wa­żo­ne fun­du­sze za uła­mek ce­ny – po­ma­ga­jąc w ten spo­sób osi­ągnąć dłu­go­ter­mi­no­we ce­le fi­nan­so­we, które po­pra­wia­ją ich ży­cie ”.

Na tle Co­vi­d-19 w ubie­głym ty­go­dniu gru­pa de­Ve­re, dzia­ła­jąca w po­nad 100 kra­jach na ca­łym świe­cie, uru­cho­mi­ła usłu­gę do­radz­twa zbli­że­nio­we­go. Pod­czas pre­mie­ry dy­rek­tor ge­ne­ral­ny i za­ło­ży­ciel gru­py de­Ve­re, Ni­gel Gre­en, po­wie­dział: „Ek­sper­ci są zgod­ni, że bar­dzo rzad­ko do­brym po­my­słem jest po­de­jście do cze­goś tak fun­da­men­tal­ne­go w ży­ciu, jak fi­nan­se. Po­nie­waż kra­jo­braz fi­nan­so­wy i go­spo­dar­czy zmie­nia się tak szyb­ko i ewo­lu­uje, su­ge­ru­ję, że z pew­no­ścią nie nad­sze­dł czas. Dzi­ęki tej bez­płat­nej usłu­dze, która ofe­ru­je pro­fe­sjo­nal­ne, nie­za­le­żne po­ra­dy, nie mu­sisz te­go ro­bi­ć”.

De­Ve­re, eu­ro­pej­ski me­ne­dżer ds. dy­wi­zji, pod­su­mo­wu­je: „Fin­tech – zna­czący czyn­nik na­pędza­jący tak zwa­ną„ czwar­tą re­wo­lu­cję prze­my­sło­wą ”- sta­nie się co­raz bar­dziej do­mi­nu­jącą częścią na­sze­go ży­cia, a ko­ro­na­wi­rus na­pędza tę zmia­nę. Wie­rzę, że będzie to mia­ło po­zy­tyw­ny wpływ. Dla­cze­go? Po­nie­waż spe­łnia oczy­wi­ste i ro­snące za­po­trze­bo­wa­nie klien­tów na usłu­gi w ru­chu, przy­spie­sza po­stęp in­te­gra­cji fi­nan­so­wej na ca­łym świe­cie, a ta­kże da­je fir­mom mo­żli­wo­ść dy­wer­sy­fi­ka­cji, ob­ni­że­nia kosz­tów, spe­łnie­nia wy­mo­gów re­gu­la­cyj­nych i dal­sze­go ulep­sza­nia klien­ta do­świad­cze­nie.”

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my de­Ve­re Gro­up

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści