Ga­dże­ty re­kla­mo­we dla fir­my? Jak je wy­brać?Poprzedni artykuł 

W ja­ki spo­sób przy­go­to­wać ga­dże­ty fir­mo­we? Po­da­ro­wa­nie ich klien­tom spra­wi, że po­czu­ją się wy­różnie­ni i będą do­brze ko­ja­rzy­li współpra­cę z na­szą fir­mą. Ale na co się zde­cy­do­wać?

Spójrz wo­kół sie­bie. Pew­nie w za­si­ęgu Two­je­go wzro­ku znaj­du­je się na przy­kład ja­kiś dłu­go­pis, no­tes al­bo ka­len­darz z lo­go lub ha­słem re­kla­mo­wym. Czy mam ra­cję? Czy na co dzień pa­mi­ętasz o tym? Czy rzu­ca Ci się to w oczy? Jak się po­czu­łeś, gdy do­sta­łeś te pre­zen­ty od fir­my?

Jed­ni sądzą, że ga­dże­ty re­kla­mo­we są bar­dzo do­brą in­we­sty­cją. In­ni uzna­ją je za nie­po­trzeb­ny wy­da­tek. Po­zo­sta­li, że li­czą się tyl­ko prak­tycz­ne upo­min­ki fir­mo­we. Je­że­li na­le­żysz do pierw­szej al­bo trze­ciej gru­py, to pew­nie jest to dla Cie­bie in­te­re­su­jące i chcia­łbyś się do­wie­dzieć o tym wi­ęcej. Je­że­li je­steś w dru­giej gru­pie, to ma­my ci­chą na­dzie­ję, że uda nam się tro­chę prze­ko­nać Cię do fir­mo­wych upo­min­ków dla klien­tów.

Lo­go mo­że się zna­le­źć prak­tycz­nie, na ka­żdym przedmio­cie, wi­ęc trud­no jest wy­brać ten od­po­wied­ni. Nie ma z tym żad­ne­go pro­ble­mu. Gdy wy­my­ślisz na­druk, na czy­mś, co jest ma­ło po­pu­lar­ne, to dru­kar­nia i tak zre­ali­zu­je dla Cie­bie ta­kie za­mówie­nia. Przy­najm­niej wi­ęk­szo­ść z nich. Naj­wa­żniej­sze jest wy­bra­nie wła­ści­we­go ga­dże­tu re­kla­mo­we­go dla Two­ich klien­tów.

Ga­dże­ty mu­szą się wy­różniać

Wróćmy jesz­cze na chwi­lę do za­da­nych wcze­śniej py­tań, bo jest to na­praw­dę nie­zwy­kle istot­ne. Pew­nie na co dzień, nie my­ślisz o tym, że pi­szesz dłu­go­pi­sem z lo­go ja­kie­jś fir­my al­bo masz od niej no­tat­nik. Dzie­je się tak dla­te­go, że sta­ło się to już dla Cie­bie czy­mś na­tu­ral­nym. Uwa­żasz to za pe­wien stan­dard. W szcze­gól­no­ści od­no­si się to do ta­kich przedmio­tów jak: dłu­go­pi­sy, ołów­ki, no­te­sy, ka­len­da­rze i smy­cze. Oczy­wi­ście nie mo­żna po­wie­dzieć, że in­we­sty­cja w te­go ro­dza­ju ga­dże­ty re­kla­mo­we jest ca­łko­wi­cie nie­sku­tecz­na, ale przy ta­kiej kon­ku­ren­cji na­praw­dę war­to jest za­in­we­sto­wać, w coś bar­dziej nie­co­dzien­ne­go.

War­to jest do­dać do tych ga­dże­tów coś bar­dziej war­to­ścio­we­go, co klien­ci do­brze za­pa­mi­ęta­ją. Do­brym po­my­słem jest rów­nież po­da­ro­wać klien­tom te stan­dar­do­we ga­dże­ty w nie­stan­dar­do­wych opa­ko­wa­niach. Mam tu na my­śli pu­de­łka re­kla­mo­we. Na ryn­ku jest na­praw­dę bar­dzo wie­le ich wzo­rów. Ta­kie pu­de­łko jest bar­dzo ele­ganc­kie, tr­wa­łe i klien­ci mo­gą je po wy­jęciu z nich upo­min­ku, wy­ko­rzy­sty­wać ja­ko miej­sce do prze­cho­wy­wa­nia bi­żu­te­rii lub ni­ci. Mo­gą to być pu­de­łka kar­to­no­we, pu­de­łka z wiecz­kiem, pu­de­łka ozdob­ne, w za­le­żno­ści od ga­dże­tu fir­mo­we­go, który chcesz w nie za­pa­ko­wa­ni. Ta­kie opa­ko­wa­nia wy­ko­na­ne z pa­pie­ru są eko­lo­gicz­ne, a to mo­że mieć bar­dzo du­że zna­cze­nie dla nie­których klien­tów.

Wie­le firm ofe­ru­je bez­płat­ne pro­jek­ty opa­ko­wań z Two­im lo­go i bez­płat­ną do­sta­wę. Kosz­ty ta­kich pu­de­łek re­kla­mo­wych nie są du­że, a ko­rzy­ści dla Two­jej fir­my spo­re. To te­mat na­praw­dę war­ty do­głęb­ne­go prze­my­śle­nia. Na pew­no ta­ki ga­dżet klien­ci do­ce­nią o wie­le bar­dziej niż coś stan­dar­do­we­go, co wi­dzie­li lub mie­li w rękach już zbyt wie­le ra­zy. Na­wet je­że­li Two­je pro­duk­ty są skie­ro­wa­ne do osób, które na co dzień du­żo pi­szą ręcz­nie, na przy­kład do far­ma­ceu­tów, pie­lęgnia­rek, le­ka­rzy, urzęd­ni­ków, którzy z Two­ich ga­dżetów na pew­no będą często ko­rzy­sta­li, to i tak war­to jest, je za­pa­ko­wać w ja­kieś ozdob­ne pu­de­łko.

Wy­bie­ra­jąc ga­dżet pa­mi­ętaj o bra­nży

Ga­dże­ty re­kla­mo­we po­win­ny być do­pa­so­wa­ne do bra­nży i przy­dat­ne. To zna­czy, że mu­szą być to przedmio­ty, które ucie­szą klien­ta i będą mu się do­brze ko­ja­rzy­ły z Two­ją mar­ką. Nie ma co ukry­wać, że przy­da Ci się nie tyl­ko du­ża kre­atyw­no­ść, ale też spo­ry bu­dżet. Na­praw­dę bar­dzo trud­no jest zna­le­źć ga­dżet, który przy­pad­nie do gu­stu wszyst­kim klien­tom, cze­go będą uży­wa­li na co dzień i co będzie bu­dzi­ło po­zy­tyw­ne sko­ja­rze­nia.

Prze­ana­li­zuj swo­ją gru­pę do­ce­lo­wą. Po­my­śl o tym, co jest im po­trzeb­ne. Do­brze jest dać im upo­min­ki, które będą w ja­kiś spo­sób po­wi­ąza­ne z Two­ją bra­nżą. Je­że­li klient będzie często ko­rzy­stać z po­da­ro­wa­ne­go przez Cie­bie ga­dże­tu, to ist­nie­ją szan­se, że je­go zna­jo­mi rów­nież za­pa­mi­ęta­ją lo­go Two­jej fir­my.

Tro­chę elek­tro­ni­ki

Do­pa­so­wa­ne ga­dże­ty dla bra­nży elek­tro­nicz­nej na przy­kład: pen­dri­vy, ze­sta­wy do ła­do­wa­nia te­le­fo­nu, roz­dziel­ni­ki do USB. Dla ko­biet, które dba­ją o swój wy­gląd, po­le­ca­my: pędz­le do ma­ki­ja­żu, bre­locz­ki z lu­ster­kiem, po­jem­ni­ki na ko­sme­ty­ki. Dla osób, które ce­nią so­bie ład­ny wy­strój w do­mu: ram­ki do zdjęć lub al­bu­my.

Upo­min­ki do­bre na ka­żdą oka­zję

Je­że­li nie je­steś pew­ny, ja­ki ga­dżet mógłby spodo­bać się Two­im klien­tom, to po­my­śl o czy­mś, co przy­da się ka­żde­mu. Co to mo­że być? Ja­kiś słod­ki upo­mi­nek. Na pew­no wzbu­dzi za­in­te­re­so­wa­nie i będzie się ko­ja­rzył z po­zy­tyw­ny­mi emo­cja­mi.

W in­ter­ne­cie mo­żesz zna­le­źć na przy­kład cze­ko­lad­ki z lo­go fir­my, ręcz­nie ro­bio­ne pra­lin­ki bel­gij­skie, cze­ko­la­do­we ga­dże­ty oraz fi­gur­ki. Tak, jak wcze­śniej­sze ga­dże­ty mo­żna je oczy­wi­ście za­pa­ko­wać w ozdob­ne pu­de­łko. Naj­lep­sze efek­ty w mar­ke­tin­gu da­ją za­do­wo­le­ni klien­ci, wi­ęc na­praw­dę nie war­to na nich oszczędzać i po­da­ro­wać im od­po­wied­nie upo­min­ki.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści