Stora Enso poinformowała, że w marcu br. jeden z jej klientów – Unilever Finland wprowadził na rynek nowe 1-litrowe opakowania, zaprojektowane z myślą o lodach Ingman. Są one produkowane z wykorzystaniem w pełni odnawialnego i odzyskiwalnego kartonu – Performa Cream, do którego wykonania Stora Enso zastosowała m.in. powłokę barierową PE Green, bazującą na surowcach roślinnych.
Jak podaje Stora Enso, 89,6% fińskich konsumentów przyznaje się do spożywania lodów, a opakowanie 1-litrowe jest w tym kraju bardzo popularne. Według badań firmy Nielsen HomeScan, przeprowadzonych w grudniu 2019 roku, w tymże roku w Finlandii sprzedano ich ponad 11,6 mln sztuk. Unilever – właściciel marki Ingman (obecnej w tym kraju od 1978 roku) jest tu jednym z najważniejszych graczy rynkowych.
Przedstawiciele Stora Enso podkreślają, że jej klient poszukiwał rozwiązania opakowaniowego, które byłoby zbieżne ze strategicznymi celami kierownictwa Unilever, zakładającymi obniżenie tzw. śladu węglowego o połowę w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Dodają przy tym, że zaproponowany przez firmę karton Performa Cream i aplikowana na niego roślinna powłoka barierowa PE Green pozwalają na produkcję w pełni odnawialnych opakowań, które można poddać recyklingowi. Dzięki temu Unilever jest w stanie zmniejszyć udział wykorzystywanych w produkcji surowców kopalnych, a także zredukować ilość generowanych odpadów. Mówi Sari Häkli, kierownik Brand Owner Accounts w Stora Enso Packaging Materials: „Unilever odpowiada na obecne potrzeby i oczekiwania klientów, którzy poszukują rozwiązań bardziej przyjaznych dla środowiska oraz opakowań wykonanych z surowców w pełni odnawialnych, które po wykorzystaniu można poddać recyklingowi. Performa Cream, wzbogacony o bazującą na surowcach roślinnych powłokę, zapewnia taki sam poziom ochrony, szczelności i bezpieczeństwa znajdującej się w środku żywności, jaki cechuje kartony z powłoką wykorzystującą surowce kopalne. Co więcej, powstałe z jego wykorzystaniem opakowanie może być poddane recyklingowi w obecnie stosowanych w Finlandii systemach odzysku”.
Hilla Carpén – Senior Brand Manager, odpowiedzialny za markę Ingman w firmie Unilever dodaje, że zmianie uległo w ostatnim czasie nie tylko opakowanie tych lodów, ale też cała tożsamość wizualna tego brandu: „Jesteśmy niezwykle podekscytowani mogąc zaprezentować rynkowi zupełnie nową tożsamość marki Ingman, którą współtworzą m.in. zmodyfikowane, 1-litrowe opakowania do lodów, powstałe z wykorzystaniem nowego, w pełni bazującego na materiałach wykonanych z surowców roślinnych. Ingman w nowej odsłonie oferuje nie tylko dotychczasową przyjemność wynikającą z konsumpcji lodów, ale też proekologiczność, która zawsze była integralną częścią polityki realizowanej przez nasze zakłady wytwórcze, także te specjalizujące się w produkcji lodów. Obecnie strategia ta została dodatkowo wzmocniona za sprawą wdrożonego przez nas, nowego rozwiązania opakowaniowego. Bardzo nam miło, że ten ważny dla nas krok do przodu realizujemy wspólnie z firmą Stora Enso”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl
Fot.: Stora Enso