Stu­dio 4D48: fir­ma Ag­fa za­pra­sza na wir­tu­al­ne pre­zen­ta­cje roz­wi­ązań of­f­se­to­wych przy­go­to­wa­nych z my­ślą o tar­gach dru­pa 2020Poprzedni artykuł 

Fot.: Agfa
Fot.: Ag­fa

Stu­dio 4D48 – pod ta­kim ty­tu­łem prze­bie­gać będzie cykl sze­ścio­dnio­wych spo­tkań on­li­ne, za­pla­no­wa­nych przez fir­mę Ag­fa w ter­mi­nie, w ja­kim mia­ły od­by­wać się tar­gi dru­pa 2020 (18–26 czerw­ca br.).

Posz­cze­gól­ne se­sje te­ma­tycz­ne do­ty­czyć będą wy­zwań bi­zne­so­wych, z ja­ki­mi bo­ry­ka­ją się fir­my po­li­gra­ficz­ne z ca­łe­go świa­ta w zwi­ąz­ku z obec­ną sy­tu­acją ryn­ko­wą. Czas tr­wa­nia ka­żdej z nich wy­nie­sie od 30 do 45 mi­nut. Se­sje prze­wi­dzia­ne na da­ny dzień roz­po­czy­nać się będą o go­dzi­nie 10 i 16. Re­je­stra­cja na po­szcze­gól­ne we­bi­na­ria pro­wa­dzo­na jest za po­śred­nic­twem de­dy­ko­wa­nej stro­ny in­ter­ne­to­wej www.stu­dio­4d48.com. Spot­ka­nia pro­wa­dzo­ne będą w języ­ku an­giel­skim z cen­tra­li fir­my Ag­fa w Mort­sel (Bel­gia).

Se­ria we­bi­na­ri­ów edu­ka­cyj­nych, za­pla­no­wa­nych przez fir­mę, będzie uwzględ­niać z jed­nej stro­ny – tren­dy ryn­ko­we i tech­no­lo­gicz­ne, z dru­giej – no­we spo­so­by wy­ko­rzy­sta­nia roz­wi­ązań mar­ki Ag­fa przez dru­kar­nie my­ślące o in­no­wa­cyj­nej i wy­daj­nej pro­duk­cji ba­zu­jącej na of­fse­cie. Wśród po­ru­sza­nych za­gad­nień znaj­dą się m.in.: pły­ty dru­ko­we, sprzęt i opro­gra­mo­wa­nie, za­rządza­nie bar­wą, stan­da­ry­za­cja dru­ku oraz sys­te­my ra­stro­wa­nia. Wszyst­kie za­gad­nie­nia, jak pod­kre­śla Ag­fa, ma­ją wpi­sy­wać się w re­ali­zo­wa­ny przez fir­mę pro­gram ECO3, które­go ce­lem jest uczy­nie­nie pro­ce­sów po­li­gra­ficz­nych bar­dziej eko­no­micz­ny­mi, pro­eko­lo­gicz­ny­mi i ła­twiej­szy­mi w im­ple­men­ta­cji.

„4D48 to nu­mer na­sze­go sto­iska na tar­gach dru­pa – tłu­ma­czy Guy De­smet, kie­ru­jący mar­ke­tin­giem w dzia­le roz­wi­ązań of­f­se­to­wych fir­my Ag­fa. – Za­rów­no ta wy­sta­wa, jak też wie­le in­nych, ucier­pia­ła wsku­tek pan­de­mii ko­ro­na­wi­ru­sa. Jed­ne tar­gi zo­sta­ły prze­ło­żo­ne, in­ne – od­wo­ła­ne, ale w tym kon­te­kście na­sze za­an­ga­żo­wa­nie w dal­szy roz­wój bra­nży po­li­gra­ficz­nej nie zmie­ni­ło się ani tro­chę. Ch­ce­my na­dal in­spi­ro­wać i an­ga­żo­wać dru­kar­nie do wspól­nych dzia­łań. W ra­mach pro­jek­tu Stu­dio 4D48 eks­per­ci fir­my Ag­fa prze­ka­żą klien­tom z ca­łe­go świa­ta naj­now­sze in­for­ma­cje na te­mat na­szej ofer­ty oraz te­go, w ja­ki spo­sób na­sze roz­wi­ąza­nia mo­gą sty­mu­lo­wać roz­wój ich bi­zne­sów, z uwzględ­nie­niem różnych dzia­łań eko­no­micz­nych i opty­ma­li­zu­jących kosz­ty”.

W ra­mach wy­da­rze­nia ka­żde­go dnia od­by­wać się będą dwa we­bi­na­ria (o iden­tycz­nej tre­ści), na które zło­żą się wy­po­wie­dzi eks­per­tów, stu­dia przy­pad­ku uwzględ­nia­jące wdro­że­nia u klien­tów fir­my Ag­fa oraz se­sja py­tań i od­po­wie­dzi. Ka­żde spo­tka­nie będzie kon­cen­tro­wać się na wy­bra­nym seg­men­cie ryn­ko­wym, m.in. he­at­se­to­wym i ar­ku­szo­wym dru­ko­wa­niu ko­mer­cyj­nym, dru­ko­wa­niu opa­ko­wań w tech­ni­ce of­f­se­to­wej oraz pro­duk­cji ga­ze­to­wej. Przy wie­lu oka­zjach będą wska­zy­wa­ne ta­kie za­gad­nie­nia jak różne spo­so­by au­to­ma­ty­za­cji pro­ce­sów i podno­sze­nia wy­daj­no­ści, jak rów­nież re­duk­cji kosz­tów.

18 czerw­ca: roz­wi­ąza­nia fir­my Ag­fa dla wiel­ko­for­ma­to­we­go, ko­mer­cyj­ne­go dru­ko­wa­nia he­at­se­to­we­go

Cykl we­bi­na­ri­ów pod ha­słem „Co mie­li­śmy do za­pre­zen­to­wa­nia na tar­gach dru­pa” za­po­cząt­ku­je se­sja de­dy­ko­wa­na ko­mer­cyj­nej pro­duk­cji he­at­se­to­wej. Jak pod­kre­śla fir­ma, ma­ga­zy­ny, in­ser­ty czy ulot­ki han­dlo­we to wy­ma­ga­jące apli­ka­cje, do których re­ali­za­cji na­le­ży stwo­rzyć od­po­wied­nie wa­run­ki. Ag­fa sta­ra się wy­cho­dzić na­prze­ciw tym ocze­ki­wa­niom, ofe­ru­jąc roz­wi­ąza­nia po­zwa­la­jące na pro­eko­lo­gicz­ną, wy­so­ko­na­kła­do­wą pro­duk­cję, uwzględ­nia­jącą też aspekt kosz­to­wy (m.in. ma­jące za­po­bie­gać pro­ble­mom ze zry­wa­niem wstęgi pa­pie­ru). Wśród naj­now­szych pro­po­zy­cji fir­my skie­ro­wa­nych do dru­ka­rń ko­mer­cyj­nych ba­zu­jących na tech­ni­ce he­at­se­to­wej jest ra­ster SPIR@L, który – jak za­pew­nia Ag­fa – ge­ne­ru­je do­dat­ko­we, zna­czące oszczęd­no­ści. Za­pre­zen­to­wa­ne zo­sta­ną ta­kże naj­now­sze wer­sje sys­te­mu work­flow Apo­gee i por­ta­lu Apo­gee We­bAp­pro­val, po­zwa­la­jące na zwi­ęk­sze­nie au­to­ma­ty­za­cji pro­duk­cji i po­pra­wę in­te­rak­cji z użyt­kow­ni­ka­mi.

19 czerw­ca: au­to­ma­ty­za­cja pro­ce­sów

Dru­gi dzień będzie po­świ­ęco­ny kwe­stii au­to­ma­ty­za­cji pro­ce­sów, która – jak pod­kre­śla­ją or­ga­ni­za­to­rzy – sta­ła się stra­te­gicz­nym czyn­ni­kiem w dzia­łal­no­ści ka­żde­go przy­szło­ścio­wo my­ślące­go przed­si­ębior­stwa po­li­gra­ficz­ne­go. Ag­fa wy­mie­nia tu m.in. ro­bo­ty­kę, po­wszech­nie znaj­du­jącą za­sto­so­wa­nie w ob­sza­rze pre­press, po­da­jąc ja­ko przy­kła­dy uspraw­nie­nie dzia­łań i au­to­ma­tycz­ną ob­słu­gę sys­te­mów CtP (ta­kże przy po­da­wa­niu płyt z różnych pa­let do kil­ku na­świe­tla­rek). Ag­fa anon­su­je te spo­tka­nia ja­ko za­pro­sze­nie do po­zna­nia uni­kal­nych roz­wi­ązań, po­zwa­la­jących uczy­nić ko­lej­ny krok w przy­szło­ść.

23 czerw­ca: roz­wi­ąza­nia dla ak­cy­den­so­wej pro­duk­cji ar­ku­szo­wej

Po kil­ku­dnio­wej prze­rwie, cykl we­bi­na­ri­ów fir­my Ag­fa po­wróci z te­ma­ty­ką po­świ­ęco­ną dru­ko­wa­niu ar­ku­szo­we­mu w tech­ni­ce of­f­se­to­wej. Fir­ma będzie sta­ra­ła się tu roz­wi­ązać dy­le­ma­ty wie­lu dru­ka­rń do­ty­czące te­go, ja­ką pły­tę dru­ko­wą wy­brać z my­ślą o swo­jej pro­duk­cji; wśród nich są m.in. co­raz po­pu­lar­niej­sze pły­ty bez­pro­ce­so­we i bez­che­micz­ne. Do se­sji tej za­pro­sze­ni zo­sta­li rów­nież użyt­kow­ni­cy opro­gra­mo­wa­nia Apo­gee dzia­ła­jące­go w „ch­mu­rze”, które – w po­łącze­niu z in­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi so­ftwa­re­’o­wy­mi – po­ma­ga w dal­szej au­to­ma­ty­za­cji pro­ce­sów, m.in. zna­cząco re­du­ku­jąc zu­ży­cie far­by.

24 czerw­ca: roz­wi­ąza­nia dla pro­duk­cji opa­ko­wań w tech­ni­ce of­f­se­to­wej

W tej części za­pre­zen­to­wa­ne zo­sta­ną no­we pły­ty of­f­se­to­we Ag­fa de­dy­ko­wa­ne wy­ma­ga­jącym apli­ka­cjom opa­ko­wa­nio­wym, re­ali­zo­wa­nym m.in. z udzia­łem farb UV czy bia­łych farb kry­jących. Po­ka­zy uwzględ­nią rów­nież opro­gra­mo­wa­nie Pres­sTu­ne, po­zwa­la­jące na współdzia­ła­nie z wła­ści­cie­la­mi ma­rek oraz z klien­ta­mi w kon­te­kście za­cho­wa­nia ja­ko­ści i sta­bil­no­ści ko­lo­ry­stycz­nej re­ali­zo­wa­nych prac. Tu rów­nież jed­ną z pro­po­zy­cji fir­my Ag­fa jest ra­ster SPIR@L, umo­żli­wia­jący – jak pod­kre­śla pro­du­cent – do­dat­ko­we oszczęd­no­ści w zu­ży­ciu far­by i osi­ągni­ęcie wy­ra­zi­stych, czy­stych obra­zów.

25 czerw­ca: au­to­ma­ty­za­cja klu­czem do suk­ce­su w pro­duk­cji ga­ze­to­wej

Jak pod­kre­śla­ją or­ga­ni­za­to­rzy, ta­kże w kon­te­kście pro­duk­cji ga­ze­to­wej klu­czo­wy­mi czyn­ni­ka­mi w osi­ągni­ęciu suk­ce­su są au­to­ma­ty­za­cja pro­ce­sów i efek­tyw­no­ść kosz­to­wa. Fir­ma za­pre­zen­tu­je w zwi­ąz­ku z tym naj­now­szą wer­sję opro­gra­mo­wa­nia Ar­ki­tex, które ma z jed­nej stro­ny zauto­ma­ty­zo­wać ca­ło­ść pro­ce­sów, z dru­giej – po­pra­wić in­te­gra­cję w za­kre­sie za­rządza­nia pra­cą ma­szy­ny dru­ku­jącej (m.in. w kon­te­kście ter­mi­no­we­go do­star­cza­nia form dru­ko­wych). Za­pre­zen­to­wa­ne zo­sta­ną de­dy­ko­wa­ne ryn­ko­wi ga­ze­to­we­mu usłu­gi ba­zu­jące na tech­no­lo­gii clo­ud com­pu­ting (re­du­ku­jące wy­dat­ki na in­fra­struk­tu­rę), jak rów­nież Prin­tSphe­re – opro­gra­mo­wa­nie na­zy­wa­ne przez fir­mę „sys­te­mem bez­piecz­ne­go trans­fe­ru da­ny­ch” wy­ko­rzy­sty­wa­ne rów­nież w sy­tu­acjach awa­ryj­nych. Ko­lej­nym ele­men­tem ma­jącym uspraw­nić pro­duk­cję ga­ze­to­wą, który – zda­niem fir­my Ag­fa ma szan­sę stać się stan­dar­dem ryn­ko­wym – jest ra­ster SPIR@L. In­ne roz­wi­ąza­nia, o których będzie mo­wa pod­czas we­bi­na­rium ga­ze­to­we­go, to naj­now­sze fo­to­po­li­me­ro­we pły­ty bez­che­micz­ne oraz pły­ty of­f­se­to­we nie­wy­ma­ga­jące wstęp­ne­go wy­grze­wa­nia. W spo­tka­niu we­zmą udział dru­kar­nie ga­ze­to­we, które ja­ko jed­ne z pierw­szych zde­cy­do­wa­ły się na je­go wdro­że­nie.

We­bi­na­rium ga­ze­to­we zo­sta­nie po­wtórzo­ne ta­kże ko­lej­ne­go dnia – w pi­ątek 26 czerw­ca – z my­ślą o dru­kar­niach z re­gio­nu Ame­ry­ki Północ­nej.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści