Druk etykiet szansą na sukces w niepewnych czasach: nowe możliwości biznesowe według Konica MinoltaPoprzedni artykuł 

Przy maszynie AccurioLabel 230, zainstalowanej w Centrum Pokazowym Konica Minolta w Warszawie, stoją Anastasiya Yavorska i Marcin Zaporowski; Fot. Konica Minolta
Przy maszynie AccurioLabel 230, zainstalowanej w Centrum Pokazowym Konica Minolta w Warszawie, stoją Anastasiya Yavorska i Marcin Zaporowski; Fot. Konica Minolta
Przy maszynie AccurioLabel 230, zainstalowanej w Centrum Pokazowym Konica Minolta w Warszawie, stoją Anastasiya Yavorska i Marcin Zaporowski; Fot. Konica Minolta
Przy maszynie AccurioLabel 230, zainstalowanej w Centrum Pokazowym Konica Minolta w Warszawie, stoją Anastasiya Yavorska i Marcin Zaporowski; Fot. Konica Minolta

Kilkudziesięciu obecnych i potencjalnych użytkowników rozwiązań Konica Minolta, a także jej partnerzy biznesowi, wzięło udział w zorganizowanym przez tę firmę spotkaniu online „Druk etykiet szansą na biznes w czasach Covid-19”. Było ono kolejną już w ostatnim czasie inicjatywą firmy, zrealizowaną z myślą o jej klientach w sposób zdalny.

W miesiącach pełnych obostrzeń i ograniczeń związanych z pandemią, firma zorganizowała m.in. cykl webinariów na temat zarządzania barwą, a także przeprowadziła liczne prezentacje sprzętu zainstalowanego w warszawskim Centrum Pokazowym Konica Minolta. Te ostatnie zaowocowały m.in. nowym kontraktem na maszynę do druku etykiet w trybie z roli na rolę – AccurioLabel 230. O tych aspektach działalności, realizowanej przez firmę w ostatnim czasie, ale też o szansach, jakie w niełatwej sytuacji rynkowej niesie ze sobą druk etykiet w technologii cyfrowej, mówili podczas spotkania: Marcin Zaporowski – Professional Printing Key Account Manager i Anastasiya Yavorska – Koordynator Centrum Pokazowego.

„Gdy wieją wichry zmian, jedni budują mury, inni stawiają wiatraki” Tym chińskim przysłowiem rozpoczął swoją prezentację Marcin Zaporowski, próbując odpowiedzieć na zadawane sobie przez wielu przedsiębiorców pytania: jaki kierunek działania wybrać? Na którym segmencie się skoncentrować? Czy obecną sytuację należy traktować w kontekście zagrożenia, a może szansy? Nawiązał przy tym do wpływu panującej w skali globalnej pandemii na sytuację branży poligraficznej. Przytoczył szereg danych liczbowych, m.in. wskazujących na bardzo duże zróżnicowanie w poszczególnych segmentach przemysłu drukarskiego: „Okazało się, że w połowie kwietnia, a więc okresie ostrych obostrzeń w niemal wszystkich regionach dotkniętych koronawirusem, druk opakowań i etykiet miał się bardzo dobrze, zwłaszcza na tle produkcji akcydensowej, która w szczególnym stopniu ucierpiała np. na zamknięciu lokali gastronomicznych, galerii handlowych czy ograniczeniach w podróżowaniu. Po raz kolejny potwierdziło się, przytaczane także podczas naszych wcześniejszych spotkań z klientami, określenie „Świata VUCA”, w jakim przyszło nam żyć. Świata, którego funkcjonowanie determinują: zmienność, niepewność, złożoność i niejasność, gdzie liczy się bycie elastycznym i zwinnym w działaniu. Pandemia uświadomiła nam to bardzo dobitnie”.

„W nowym świecie to nie większa ryba zjada tę mniejszą, ale szybsza – wolniejszą”

To kolejny cytat, tym razem autorstwa Klausa Schwaba – założyciela i dyrektora wykonawczego Światowego Forum Ekonomicznego, przytoczony podczas prezentacji Marcina Zaporowskiego w kontekście szans, jakie – w obliczu zachodzących globalnie zmian – niesie ze sobą produkcja etykiet w technologii cyfrowej. Prelegent podał dane na temat systematycznych wzrostów na światowym rynku zadrukowanych etykiet, rynku opakowań oraz zużycia etykiet w Polsce, jak również stopniowego wzrostu popularności technologii cyfrowej: „Według danych organizacji FINAT, zaledwie 5% właścicieli marek nie bierze pod uwagę druku cyfrowego w swoich planach związanych ze zlecaniem usług druku etykiet w roku 2020 – mówił Marcin Zaporowski. Co więcej, 79% z nich już z powodzeniem korzysta z zalet tej technologii. Wynika to z rosnących oczekiwań względem coraz krótszych czasów realizacji zleceń, a te – w kontekście druku cyfrowego i konwencjonalnego – działają zdecydowania na korzyść pierwszego z nich. Okazuje się bowiem, że bardzo duży odsetek firm zamawiających etykiety zwraca uwagę na to, by czas ich dostawy nie przekroczył 3 dni. Tu zaś technologia cyfrowa okazuje się czasami być jedyną, pozwalającą na wywiązanie się z tak krótkiego terminu”. W tym miejscu Marcin Zaporowski raz jeszcze przytoczył dane odnośnie wpływu pandemii na poszczególne branże, tym razem w odniesieniu do zleceniodawców: „Szczególne wzrosty odnotowały branże medyczna i farmaceutyczna, co wydaje się być zjawiskiem dość naturalnym, natomiast jeżeli chodzi o same produkty to warto zwrócić uwagę na rosnące zapotrzebowanie na opakowania giętkie, etykiety oraz opakowania kartonowe. Ciekawie przedstawia się też zestawienie odpowiedzi na pytania o to, jakie zjawiska czy też trendy pozostaną z nami już po zakończeniu pandemii. Tu spory odsetek odpowiedzi uzyskały inwestycje w kwestie związane z ochroną zdrowia, higieną i medycyną, ale też prognozowany jest wzrost e-handlu detalicznego czy coraz powszechniejsze zastosowanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych (np. bazujących na tzw. rzeczywistości rozszerzonej). Już tylko te obszary w znaczącym stopniu determinują sytuację rynku opakowań i etykiet w kontekście antycypowanych na nim wzrostów”.

R E K L A M A
Propozycje firmy Konica Minolta

W obliczu zmian rynkowych, które nasiliły się w ostatnich miesiącach w związku z pandemią, firma Konica Minolta ma do zaoferowania swoim klientom z segmentu etykietowego szereg rozwiązań sprzętowych i software’owych. Im też poświęcona była kolejna część webinarium, zwieńczona pokazem maszyny AccurioLabel 230. „Zwłaszcza w tym niełatwym czasie okazało się, że zainteresowanie maszynami do druku cyfrowego etykiet jest bardzo duże, co jest zbieżne z wcześniej podawanymi informacjami i światowymi trendami – mówił Marcin Zaporowski. – Świadczą o tym liczne prezentacje online, jakie przeprowadziliśmy dla naszych obecnych i potencjalnych klientów. Co więcej, odnotowaliśmy tu również zamówienie na nową maszynę, zrealizowane bez jednej choćby wizyty klienta – wyłącznie na podstawie zdalnych pokazów sprzętu i prowadzonych w ślad za tym rozmów handlowych”. Wspomniany klient zakontraktował urządzenie AccurioLabel 230 do druku etykiet z roli na rolę, wraz z systemem do finishingu. „To typowy przykład drukarni, która błyskawicznie dostosowuje się do zmieniającego się świata, reaguje na potrzeby i oczekiwania rynkowe, wreszcie – nie boi się wyzwań” – dodał Marcin Zaporowski. Następnie przedstawił najważniejsze parametry techniczne modelu AccurioLabel 230, wspomniał też o urządzeniach do konwersji etykiet jako nieodzownej części wyposażenia każdej drukarni, która chce skutecznie i szybko dostarczać wysokiej jakości etykiety do swoich klientów. Anastasiya Yavorska z kolei zaprezentowała zainstalowaną w warszawskim centrum pokazowym maszynę AccurioLabel 230, opowiadając o poszczególnych elementach jej wyposażenia, zwracając uwagę na jej wysoką funkcjonalność, ergonomię i elastyczność. Webinarium zakończyła sesja odpowiedzi na liczne pytania zgłaszane – także online – przed jego uczestników.

„Sukces spotkania poświęconego rynkowi etykiet i jego przyszłości oraz naszym propozycjom w tym obszarze wskazuje, że ten segment produkcji poligraficznej – mimo panującej pandemii – miał i ma się bardzo dobrze. Cieszymy się z wysokiej frekwencji, a także z faktu, że zaproponowana przez nas formuła spotkania zdalnego, spotkała się z pozytywnym oddźwiękiem. Już dziś też chcemy zaanonsować kolejne tego typu internetowe wydarzenia skierowane do naszych klientów, reprezentujących różne obszary branży poligraficznej” – podsumowuje Marcin Zaporowski.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności