Do­bre opa­ko­wa­nie sprze­da wszyst­koPoprzedni artykuł 

Ory­gi­nal­ne, es­te­tycz­ne opa­ko­wa­nie przy­ci­ąga uwa­gę i za­chęca do za­ku­pu. Dzi­ęki te­mu mo­że po­pra­wić sprze­daż i spra­wić, że klien­ci chęt­niej będą wra­ca­li.

Aż 70% za­ku­pów do­ko­ny­wa­nych jest pod wpły­wem chwi­li. Opa­ko­wa­nie dzia­ła do­słow­nie jak re­kla­ma. Obec­nie opa­ko­wa­nie sta­je się na­rzędziem, które kszta­łtu­je za­po­trze­bo­wa­nie kon­su­men­tów na da­ny pro­dukt, a nie tyl­ko za­bez­pie­cze­nie pro­duktu przed czyn­ni­ka­mi ze­wnętrz­ny­mi.

W skle­pie pro­duk­ty po­przez opa­ko­wa­nia ko­mu­ni­ku­ją się z po­ten­cjal­nym klien­tem. Ich za­da­niem jest przy­ci­ągni­ęcie uwa­gi kon­su­men­ta po­przez wła­śnie sza­tę ze­wnętrz­ną opa­ko­wa­nia, przez atrak­cyj­ny i ory­gi­nal­ny wy­gląd. Co za­tem wpły­wa na atrak­cyj­no­ść opa­ko­wa­nia? Prze­de wszyst­kim ko­lo­ry­sty­ka i kszta­łt, które po­win­ny współgrać z ko­lo­rem i kszta­łtem pro­duk­tu. Naj­częściej sto­su­je się ko­lo­ry kon­tra­sto­we i wy­ra­zi­ste, czy­li ta­kie, które sku­tecz­nie wy­różnią pro­dukt spo­śród wie­lu in­nych. Atrak­cyj­ne opa­ko­wa­nie wy­wo­łu­je wśród kon­su­men­tów po­zy­tyw­ne do­zna­nia es­te­tycz­ne, zwi­ęk­sza­jąc w nich chęć po­sia­da­nia wy­jąt­ko­wo za­pa­ko­wa­ne­go pro­duk­tu.

Opa­ko­wa­nie to pod­sta­wa

Od­bior­ca nie­jed­no­krot­nie przez wy­gląd opa­ko­wa­nia oce­nia fir­mę jak rów­nież sta­no­wi o mar­ce, in­for­mu­jąc kon­su­men­ta o za­war­to­ści opa­ko­wa­nia. Ma­te­riał uży­ty do pro­duk­cji opa­ko­wa­nia nie mo­że sta­no­wić za­gro­że­nia dla śro­do­wi­ska na­tu­ral­ne­go, dla­te­go też mar­ki często ozna­cza­ją swo­je opa­ko­wa­nia zna­ka­mi ty­pu eko. Ta­ki me­cha­nizm z pew­no­ścią wpły­wa na zbu­do­wa­nie po­zy­tyw­ne­go wi­ze­run­ku fir­my w oczach kon­su­men­ta.

Opa­ko­wa­nie du­żo zdra­dza o pro­duk­cie

Od­po­wied­nia eks­po­zy­cja za­let pro­duk­tu mo­że sku­tecz­nie wpły­nąć na de­cy­zję wy­bo­ru kon­su­men­ta. In­for­ma­cje o: skła­dzie pro­duk­tu, wa­run­kach prze­cho­wy­wa­nia i okre­sie je­go tr­wa­ło­ści umiesz­cza­ne są w miej­scu wi­docz­nym opa­ko­wa­nia. Do­cie­ra do kon­su­men­ta po­przez zmy­sł wzro­ku, a ta­kże w pew­nym stop­niu dzia­ła na zmy­sł do­ty­ku klien­ta. Za po­mo­cą no­wo­cze­snej gra­fi­ki czy no­wa­tor­skie­go wzor­nic­twa opa­ko­wa­nie prze­ma­wia do kon­su­men­ta zdo­by­wa­jąc je­go za­ufa­nie, tym sa­mym chęć po­sia­da­nia ar­ty­ku­łu.

Mu­sisz to mieć!

Opa­ko­wa­nia będąc częścią, która słu­ży pro­mo­cji mar­ki, podno­si war­to­ść pro­duk­tu i jed­no­cze­śnie wpły­wa na wzrost sprze­da­ży. Skut­kiem cze­go jest chęć po­sia­da­nia te­go kon­kret­ne­go pro­duk­tu. To opa­ko­wa­nie mi­ędzy in­ny­mi wpły­wa na klien­tów. Cza­sem fa­scy­na­cja opa­ko­wa­niem i jed­no­cze­śnie cie­ka­wo­ść te­go, co znaj­du­je się we­wnątrz jest tak du­ża, że nie mo­że­my się oprzeć za­ku­po­wi. Klient za­chwy­co­ny aspek­tem es­te­tycz­nym opa­ko­wa­nia, si­ęga po pro­dukt au­to­ma­tycz­nie i często nie­ko­niecz­nie z po­trze­by je­go po­sia­da­nia.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści