Z myślą o klientach, szukających sposobu na poprawę wydajności oraz lepsze planowanie i zarządzanie kosztem druku, Epson wprowadza rozwiązanie chmurowe PORT. To umieszczona w chmurze platforma, która wspiera drukarki wielkoformatowe Epson. Można ją obsługiwać z komputera stacjonarnego, tabletu lub smartfona. Z jej wykorzystaniem użytkownicy są w wstanie monitorować pracę drukarek w różnych lokalizacjach, zarówno będąc bezpośrednio na miejscu, jak i zdalnie.
Procesy druku prezentowane są w PORT w formie czytelnych prezentacji graficznych (dashboardów), które można dowolnie konfigurować, aby sprawnie analizować produktywność, odbierać raporty z realizacji zleconych zadań czy śledzić poziom zużycia atramentu i materiałów eksploatacyjnych. Dzięki temu czas przestojów i przerw w pracy zostanie ograniczony do minimum.
Pierwszą usługa dostępną w ramach platformy będzie Monitoring Produkcji (Production Monitor), który na bieżąco zbada status pracy. Klient otrzyma informację, które wydruki są gotowe lub ile czasu zostało do zakończenia drukowania, dzięki czemu będzie mógł optymalnie zaplanować pracę. Platforma generuje raporty dzienne, które pokazują krytyczne momenty przesilenia oraz okresy, w których wydajność mogłaby być większa.
Rozwiązanie chmurowe Epson PORT będzie dostarczane bezpłatnie z drukarkami wielkoformatowymi producenta. Dostęp do niego zapewnia dedykowana strona internetowa.
Na podstawie informacji firmy Epson