Pod­su­mo­wa­nie spo­tka­nia li­de­rów ART OF COLORPoprzedni artykuł 

30 wrze­śnia w Re­stau­ra­cji Ore­ga­no & Wi­ne od­by­ło się wy­jąt­ko­we ART OF COLOR Spot­ka­nie li­de­rów – pierw­sze te­go ty­pu po­st­co­vi­do­we spo­tka­nie bra­nży po­li­gra­ficz­nej i opa­ko­wa­nio­wej. Uczest­ni­ka­mi spo­tka­nia by­li li­de­rzy ryn­ku po­li­gra­ficz­ne­go – wła­ści­cie­le naj­wi­ęk­szych dru­ka­rń w Pol­sce, pre­ze­si sto­wa­rzy­szeń i izb bra­nżo­wych, do­staw­cy ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych, ma­szyn i roz­wi­ązań cy­fro­wych, jak rów­nież pre­ze­si ogól­no­pol­skich wy­daw­nictw i por­ta­li de­dy­ko­wa­nych sze­ro­ko po­jętej po­li­gra­fii. Współor­ga­ni­za­to­rem ART OF COLOR Spot­ka­nie li­de­rów by­ło Pol­skie Brac­two Ka­wa­le­rów Gu­ten­ber­ga.

Ja­cek Ku­śmier­czyk, Kanc­lerz, Pol­skie Brac­two Ka­wa­le­rów Gu­ten­ber­ga

„Będąc jed­ną z osób od­po­wie­dzial­nych za przy­go­to­wa­nie i prze­bieg spo­tka­nia le­ade­rów bra­nży w ra­mach pro­jek­tu Art of Co­lor trud­no mi za­cho­wać obiek­ty­wizm, stąd emo­cjo­nal­na opi­nia – efekt wart był ka­żdej mi­nu­ty pra­cy. Fre­kwen­cja, at­mos­fe­ra i ak­tyw­ny udział re­pre­zen­ta­tyw­ne­go dla bra­nży gro­na uczest­ni­ków są naj­lep­szą na­gro­dą dla or­ga­ni­za­to­rów. Bra­nża po­trze­bu­je in­te­gra­cji wo­kół do­brze sfor­mu­ło­wa­nych, uni­wer­sal­nych dla różnych pro­fi­lów dzia­łal­no­ści, ce­lów. Roz­drob­nio­ny sa­mo­rząd go­spo­dar­czy nie jest w sta­nie sku­tecz­nie re­pre­zen­to­wać in­te­re­sów śro­do­wi­ska. Bra­ku­je au­to­ry­te­tów, których głos by­łby sły­szal­ny w oto­cze­niu bi­zne­so­wym bra­nży oraz w prze­strze­ni pu­blicz­nej. Kry­zys świa­to­wy wy­wo­ła­ny przez SARS COVID 19 mo­że być szan­są dla ro­dzi­mej kon­wer­to­gra­fii na za­jęcie po­zy­cji le­ade­ra w re­gio­nie. W nad­cho­dzącym ro­ku 2021 jest prze­strzeń na zre­ali­zo­wa­nie mi­ędzy­na­ro­do­we­go fo­rum bra­nżo­we­go, które­go osią po­win­na być ana­li­za sy­tu­acji sek­to­ra w re­gio­nie, opar­ta na pre­zen­ta­cji kra­jo­wych ra­por­tów. Słusz­no­ść tej te­zy po­twier­dził obec­ny w Po­zna­niu kanc­lerz Por­tu­gal­skie­go Brac­twa Ka­wa­le­rów Gu­ten­ber­ga. Dal­szy roz­wój na­sze­go sek­to­ra będzie za­le­żał od stop­nia im­ple­men­ta­cji naj­now­szych tech­no­lo­gii, ba­dań pro­wa­dzo­nych w opar­ciu o współpra­cę z ośrod­ka­mi na­uko­wy­mi oraz sku­tecz­no­ści dzia­łań na rzecz śro­do­wi­ska na­tu­ral­ne­go ,bez­pie­cze­ństwa kon­su­men­tów oraz de­dy­ko­wa­nej edu­ka­cji o go­spo­dar­ce w obie­gu za­mkni­ęty­m”.

Krzysz­tof Pin­dral, Pre­zes Za­rządu, He­idel­berg Pol­ska:

„Ten rok jest dla nas wszyst­kich szcze­gól­ny wi­ęc i te­go­rocz­ne spo­tka­nie pod egi­dą Art of Co­lor by­ło szcze­gól­ne. Wi­dać by­ło, że po dłu­ższej prze­rwie na­si klien­ci by­li spra­gnie­niu kon­tak­tu bez­po­śred­nie­go. Udział kil­ku­dzie­si­ęciu osób uwa­żam za du­ży suk­ces w obec­nej sy­tu­acji, osób z na­szej bra­nży, które mo­gły po­dzie­lić się wie­dzą i wy­słu­chać kil­ku wa­żnych wy­stąpień. Za­pro­po­no­wa­ne te­ma­ty by­ły in­te­re­su­jące i w części do­ty­czy­ły oce­ny obec­nej sy­tu­acji oraz mo­żli­wej dia­gno­zy na przy­szło­ść. Je­stem głębo­ko prze­ko­na­ny, że w obec­nej rze­czy­wi­sto­ści je­ste­śmy świad­ka­mi two­rze­nia się cze­goś no­we­go. Ten swo­isty „New De­al” po­wsta­ły po bar­dzo grun­tow­nym prze­obra­że­niu do­tych­cza­so­we­go po­rząd­ku rze­czy po­trze­bu­je zu­pe­łnie no­we­go po­de­jścia, in­nych stra­te­gii, do­świad­czo­nych prak­ty­ków mo­gących słu­żyć ra­dą, ale i no­wych li­de­rów. Po Co­vi­d-19 nic już nie będzie ta­kie sa­mo. Lu­dzie, ich prio­ry­te­ty i po­trze­by, ła­ńcu­chy do­staw, go­spo­dar­ka, fi­nan­se. I po­li­gra­fia, która moc­no się zmie­ni. Po­trze­bu­je­my też no­wych idei i dzie­le­nia się ni­mi mi­ędzy so­bą, spo­ty­ka­nia się, roz­ma­wia­nia i dys­ku­to­wa­nia o tym co te­raz i za chwi­lę. Tak jak we wszyst­kich trud­nych mo­men­tach w na­szej hi­sto­rii, jak w mo­men­tach prze­si­leń i dy­na­micz­ne­mu we­jściu zu­pe­łnie no­wych tech­no­lo­gii. Nie po­rów­ny­wa­łbym obec­nej sy­tu­acji do sy­tu­acji cho­cia­żby kil­ku kry­zy­sów w glo­bal­nej go­spo­dar­ce po ro­ku 2008, bo kra­jo­braz ja­ki po­wo­li wy­ła­niać się będzie po pan­de­mii Co­vi­d-19 mo­że bar­dziej zmie­nić na­szą rze­czywistość niż roz­wój in­ter­ne­tu i glo­bal­na cy­fry­za­cja. Bar­dzo się Cie­szę, że mo­głem uczest­ni­czyć w te­go­rocz­nym wy­da­niu Art of Co­lor zor­ga­ni­zo­wa­nym przez ze­spół Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Po­zna­ńskich we współpra­cy z Pol­skim Brac­twem Ka­wa­le­rów Gu­ten­ber­ga, oraz mia­łem mo­żli­wo­ści wzi­ęcia udzia­łu w pa­ne­lach dys­ku­syj­nych. Mi­mo iż nie by­ło szans na wie­lo­go­dzin­ne dys­ku­sje, cie­szę się z mo­żli­wo­ści sa­me­go spo­tka­nia. To by­ło wa­żne i cen­ne dla nas wszyst­kich w tym trud­nym cza­sie”.

Prof. dr hab. Da­riusz Ku­źmi­na, Uni­wer­sy­tet War­szaw­ski

„Ja­ko przed­sta­wi­ciel na­uki sko­rzy­sta­łem bar­dzo wie­le pod­czas Art of Co­lor Spot­ka­nie li­de­rów. Wy­kład Ka­ta­rzy­ny Ry­bic­kiej na te­mat re­ali­za­cji pro­jek­tu po­zy­ska­ne­go z NCBiR po­zwo­lił na re­flek­sję, iż roz­wój bra­nży po­li­gra­ficz­nej i upo­wszech­nia­nie in­no­wa­cyj­no­ści zmie­rza­jącej do two­rze­nia w po­li­gra­fii dru­ku 4D ma głębo­ki sens i przy­czy­ni się do od­no­wie­nia or­ga­ni­za­cji pra­cy i oszczęd­no­ści fi­nan­so­wych w pro­duk­cji dru­kar­skiej. Pro­jekt za­chęcił, jak wy­ni­ka­ło z mo­ich roz­mów, in­nych pre­ze­sów firm do przy­go­to­wa­nia i apli­ko­wa­nia o no­we roz­wi­ąza­nia dla ca­łej bra­nży. Re­fe­rat Krzysz­to­fa Pin­dra­la uka­zał, iż po­li­gra­fia na ca­łym świe­cie po­wo­li po­wra­ca do nor­mal­no­ści w wy­ni­ku Co­vi­d-19. By­ła to pierw­sza w Pol­sce i tak ob­szer­na in­for­ma­cja o sta­nie za­mówień na druk w wie­lu je­go for­ma­tach na świe­cie i w na­szym kra­ju. Gło­sy po­ja­wia­jące się w pa­ne­lach o po­trze­bie stwo­rze­nia jed­ne­go ośrod­ka do re­pre­zen­to­wa­nia bra­nży po­li­gra­ficz­nej ta­kże ode­bra­łem jak bar­dzo po­trzeb­ne i wręcz ko­niecz­ne za­da­nie do prze­pro­wa­dze­nia przez człon­ków różnych sto­wa­rzy­szeń funk­cjo­nu­jących w sze­ro­ko ro­zu­mia­nej bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Jesz­cze raz dzi­ęku­ję za spo­tka­nie, by­ło ono dla mnie po­twier­dze­niem, iż współpra­ca po­mi­ędzy na­uką a bi­zne­sem jest ko­niecz­na”.

Part­ne­ra­mi ART OF COLOR Spot­ka­nie li­de­rów by­li: Böt­t­cher, Der­pro­sa, He­idel­berg, HP Di­gi­print, Hu­ber­gro­up Pol­ska, Mar­bach, Sis Tra­de i Wal­ste­ad.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji or­ga­ni­za­to­ra

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści