Asahi Photoproducts, pionier w rozwoju fleksograficznych płyt fotopolimerowych, oraz Esko, globalny dostawca zintegrowanych rozwiązań sprzętowych i programowych dla sektora opakowań, etykiet i szerokoformatowych, ogłosiły dzisiaj swoje współpraca nad opracowaniem innowacyjnego i zautomatyzowanego rozwiązania do produkcji płyt fleksograficznych.
Współpraca pozwoli połączyć kluczowe technologie sprzętowe i programowe obu organizacji, aby zapewnić wysoce wydajne i zrównoważone rozwiązanie w zakresie form do drukowania dla sektora opakowań.
„Obecnie firmy fleksograficzne działają w złożonej, szybko zmieniającej się branży, która często wpływa na ich efektywność operacyjną i rentowność. Z tego powodu muszą uprościć swoje procesy,
jednocześnie poprawiając jakość, spójność i rentowność. W ten sposób mogą stworzyć nowe możliwości biznesowe i pozytywnie zmienić swój wpływ na środowisko” - powiedział Dieter Niederstadt, kierownik ds. marketingu technicznego w Asahi Photoproducts Europe.
„Ta przełomowa innowacja będzie się różnić od innych rozwiązań na rynku. Jest to nie tylko zestaw dostępnych procesów wytwarzania płyt dostarczanych w linii produkcyjnej, ale raczej całościowe podejście do łączenia technologii na początku i na końcu procesu przygotowania do druku, wykorzystujące inteligentne centrum automatyzacji jako podstawę i serce rozwiązania”.
Pascal Thomas, dyrektor firmy Flexo Business w firmie Esko, dodał: „W firmie Esko od dawna staramy się poprawiać jakość, produktywność i łączność w tworzeniu płyt. Wraz z Asahi Photoproducts przenosimy proces produkcji płyt fleksograficznych na zupełnie nowy poziom, umożliwiając naszym klientom jeszcze większą konkurencyjność, jednocześnie zapewniając, że mogą sprostać dzisiejszym wymaganiom w zakresie elastycznych i zrównoważonych dostaw."
„Naszym celem, we współpracy z Asahi, jest zapewnienie czystszej, bardziej zrównoważonej środowiskowo operacji, która upraszcza proces tworzenia formy drukarskiej, poprawia bezpieczeństwo i zapewnia wyższą spójność jakości druku. Ostatecznym celem jest poprawa ogólnych wyników biznesowych i rentowności naszych klientów ”.
Na podstawie informacji firmy Asahi Photoproducts