Sun Che­mi­cal przy­stępu­je do Di­gi­tal Wa­ter­marks Ini­tia­ti­ve Ho­ly­Gra­il 2.0Poprzedni artykuł 

Sun Che­mi­cal po­in­for­mo­wał o przy­stąpie­niu do ini­cja­ty­wy Di­gi­tal Wa­ter­marks Ini­tia­ti­ve Ho­ly­Gra­il 2.0, za którą stoi AIM – Eu­ro­pej­skie Sto­wa­rzy­sze­nie Ma­rek (Eu­ro­pe­an Brands As­so­cia­tion). Tym sa­mym fir­ma do­łącza do po­nad 85 in­nych firm i or­ga­ni­za­cji, uczest­ni­czących w pi­lo­ta­żo­wym pro­jek­cie, ma­jącym na ce­lu pro­mo­cję szer­sze­go za­sto­so­wa­nia cy­fro­wych tech­no­lo­gii na­no­sze­nia zna­ków wod­nych. Ma to przy­słu­żyć się wi­ęk­szej wy­daj­no­ści sor­to­wa­nia i po­pra­wie re­cy­klin­gu opa­ko­wań na ob­sza­rze Unii Eu­ro­pej­skiej, a co za tym idzie – wi­ęk­sze­mu do­sto­so­wa­niu dzia­łań wła­ści­cie­li ma­rek do za­ło­żeń go­spo­dar­ki o obie­gu za­mkni­ętym.

Wspo­mnia­na ini­cja­ty­wa sta­no­wi kon­ty­nu­ację Ho­ly­Gra­il 1.0 – pro­jek­tu sta­no­wiącego część pro­gra­mu No­wa Go­spo­dar­ka Two­rzy­wa­mi Sz­tucz­ny­mi, stwo­rzo­ne­go przez Fun­da­cję El­len Ma­cAr­thur. W la­tach 2016–2019 wzi­ęły w nim udział różne spółki gie­łdo­we, ak­tyw­nie za­an­ga­żo­wa­ne w seg­ment pro­duk­cji opa­ko­wań. Pro­gram uwzględ­niał ba­da­nia nad różny­mi in­no­wa­cyj­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi, których ce­lem jest uspraw­nie­nie re­cy­klin­gu pro­duk­tów kon­su­menc­kich – na ich ba­zie uzna­no, że cy­fro­we zna­ki wod­ne to naj­bar­dziej obie­cu­jąca i przy­szło­ścio­wa tech­no­lo­gia te­mu sprzy­ja­jąca.

Cy­fro­we zna­ki wod­ne (Di­gi­tal Wa­ter­marks) to nie­wi­docz­ne go­łym okiem spe­cjal­ne ko­dy, na­no­szo­ne na po­wierzch­nię opa­ko­wa­nia na do­bra kon­su­menc­kie i obra­zu­jące je­go wła­ści­wo­ści. Za­wie­ra­ją one sze­reg in­for­ma­cji ta­kich jak na­zwa pro­du­cen­ta, iden­ty­fi­ka­tor SKU, ro­dzaj two­rzy­wa sztucz­ne­go oraz skład obiek­tów wie­lo­war­stwo­wych, wska­za­nia od­no­śnie je­go za­sto­so­wa­nia do żyw­no­ści itd. Gdy opa­ko­wa­nie tra­fia do sor­tow­ni od­pa­dów, znak wod­ny mo­że zo­stać od­czy­ta­ny i od­ko­do­wa­ny przez ka­me­rę za­in­sta­lo­wa­ną na li­nii sor­tu­jącej. Na pod­sta­wie za­pi­sa­nych w nim in­for­ma­cji, opa­ko­wa­nie jest kie­ro­wa­ne do wła­ści­we­go stru­mie­nia od­pa­dów. W efek­cie ja­ko­ść i pre­cy­zja ca­łe­go pro­ce­su zo­sta­je zna­cząco zwi­ęk­szo­na, wpły­wa­jąc na wy­ższą ja­ko­ść re­cy­klin­gu i je­go re­zul­ta­tów. Co za tym idzie – po­lep­sza się ca­ły cykl ży­cia opa­ko­wa­nia.

Ni­co­las Be­tin, dy­rek­tor ds. stra­te­gii pro­duk­tu w dzia­le EMEA i Glo­bal Su­sta­ina­bi­li­ty Bu­si­ness Le­ader w dzia­le farb i ma­te­ria­łów opa­ko­wa­nio­wych Sun Che­mi­cal, mówi: „Z du­mą przy­stępu­je­my do tej pro­eko­lo­gicz­nej ini­cja­ty­wy, by wspól­nie z czo­ło­wy­mi mar­ka­mi świa­ta pra­co­wać nad udo­sko­na­la­niem ła­ńcu­cha war­to­ści w bra­nży opa­ko­wań. Cy­fro­we zna­ki wod­ne, apli­ko­wa­ne na tzw. in­te­li­gent­ne opa­ko­wa­nia, to in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nie, zmie­nia­jące spo­sób sor­to­wa­nia od­pa­dów opa­ko­wa­nio­wych. Je­ste­śmy pod­eks­cy­to­wa­ni, by w pe­łni zba­dać tkwi­ący w nich po­ten­cjał. Mi­ło nam, że sta­je­my się częścią te­go prze­ło­mo­we­go pro­jek­tu, który mo­że w istot­ny spo­sób przy­czy­nić się do ulep­sze­nia pro­ce­sów re­cy­klin­gu, a co za tym idzie – po­pra­wić pa­ra­me­try ca­łej go­spo­dar­ki o obie­gu za­mkni­ętym. Co wi­ęcej, wszyst­kie te dzia­ła­nia są zbie­żne z pro­eko­lo­gicz­ny­mi ce­la­mi przy­świe­ca­jący­mi fir­mie Sun Che­mi­cal”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści