W ostatnim czasie w drukarni Kuman-Art z Kielc, specjalizującej się produkcji reklamowej, miało miejsce wdrożenie bezalkoholowego bufora All Star Fount z oferty ABC/Allied Pressroom Products Europe. Jest to kolejny już środek chemiczny marki ABC/Allied, używany przez to przedsiębiorstwo poligraficzne. Od kilku lat firma z powodzeniem korzysta z takich jej rozwiązań jak: A+B Cleaner – środek do mycia układu wodnego, MRC 88 – środek do mycia wałków gumowych, DynaClean – środek do czyszczenia wałków farbowych, Turbo Dry – suszka do farb offsetowych czy Blast – środek do mycia i regeneracji obciągów gumowych.
Kuman-Art działa na rynku usług poligraficznych od 1991 roku. Realizuje zlecenia z zakresu produkcji reklamowej, m.in. katalogi, foldery, broszury, teczki, plakaty i inne. Współpracuje z wieloma instytucjami i firmami, m.in. z branż bankowej i telekomunikacyjnej. Wśród jej zleceniodawców są też agencje reklamowe. „Z tego względu musimy oferować najwyższą jakość i terminowość produkcji – mówi Michał Ślusarczyk, dyrektor produkcji Kuman-Art – w czym wspierają nas m.in. dwie pełnoformatowe offsetowe maszyny drukujące jednego z renomowanych producentów niemieckich. Mają one podobną konfigurację i składają się z pięciu zespołów drukujących oraz wieży lakierującej. Specyfika naszej produkcji uwzględnia zlecenia z zastosowaniem kolorów specjalnych (firmowych), więc jej stabilność jest dla nas niezwykle ważna. Z tego względu zdecydowaliśmy się na dalsze usprawnienia w procesie drukowania, m.in. w zakresie stosowanego bufora”.
Bazując na pozytywnych doświadczeniach z innymi materiałami produkowanymi przez ABC/Allied Pressroom Products Europe, we wrześniu br. drukarnia Kuman-Art rozpoczęła testy z bezalkoholowym buforem All Star Fount na jednej z maszyn. „Mieliśmy sygnały od zaprzyjaźnionych drukarń z regionu świętokrzyskiego, że środek ten cechuje się wysoką jakością i że jego wdrożenie przynosi oczekiwane efekty. Zdecydowaliśmy się więc na jego testy w pierwszej z maszyn, a ponieważ wypadły one bardzo dobrze, niedługo potem bufor All Star Fount został wdrożony do bieżącej produkcji. Miesiąc później miała miejsce jego implementacja także w drugiej z maszyn – mówi Michał Ślusarczyk. – Z perspektywy pierwszych kilku tygodni zwraca uwagę niższe zużycie bufora w realizowanej produkcji, a także wysoka stabilność i lepsze parametry druku osiągane w maszynie oraz możliwość szybkiego poddania arkuszy dalszej obróbce. Mamy tu zatem do czynienia z jednej strony z oszczędnościami finansowymi, z drugiej – ze sprawniejszym procesem, a co za tym idzie – ze zwiększoną wydajnością działań”.
Michał Ślusarczyk podkreśla, że poza bieżącymi dostawami zaawansowanej chemii, jej dostawca zapewnia też kompleksową opiekę powdrożeniową: „Implementacja bufora All Star Fount to kolejny, naturalny krok w naszej współpracy. Jest to jednak na tyle newralgiczny obszar produkcji offsetowej, że w ramach umowy zagwarantowaliśmy sobie regularne wizyty technika serwisowego, podczas których mają miejsce pomiary wszystkich parametrów drukowania i dokonywane są niezbędne regulacje. Pan Tomasz Reczka, który opiekuje się nami z ramienia ABC/Allied Pressroom Products Europe, jest wysokiej klasy specjalistą w tej dziedzinie i bardzo sobie cenimy fakt, że to właśnie on odpowiada za współpracę z nami”.
„Miło nam, że kolejna drukarnia z regionu świętokrzyskiego dołączyła do grona zadowolonych użytkowników bufora All Star Fount. Tym bardziej cieszy fakt, że jego wdrożenie to efekt tzw. marketingu szeptanego i referencji, jakie kierownictwo Kuman-Art pozyskało z innych zakładów poligraficznych. Mamy nadzieję, że wysokiej jakości chemia przysłuży się do najwyższej jakości produkcji i dalszego rozwoju drukarni”.
Konrad Lewandowski, kierujący ABC/Allied Pressroom Products Europe, podsumowuje: „Dziękujemy za zaufanie firmie Kuman-Art, od wielu lat stosującej nasze produkty. Chcielibyśmy też podkreślić, że pracujemy nad ich ciągłym udoskonalaniem, m.in. w kontekście ekologii, na co zwraca uwagę coraz więcej drukarń. W niedługim czasie w naszej ofercie pojawią się w związku z tym nowe, udoskonalone wersje wybranych rozwiązań, stworzone z myślą o realizowanej przez zakłady poligraficzne i ich klientów polityce zrównoważonego rozwoju. Mamy nadzieję, że spotkają się one z zainteresowaniem zarówno obecnych, jak też potencjalnych klientów naszej firmy”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej