Nordic Label Oy w Finlandii przyciąga nowe firmy i poszerza swoje portfolio produktów za pomocą technologii inteligentnych etykiet Xeikon. Sukces i upowszechnienie inteligentnego rozwiązania do etykiet „Track and Trace” firmy Xeikon pomaga zmienić pozycję odnoszącej sukcesy drukarki etykiet i wyróżnić ją na tle konkurencji. Od czasu zainwestowania w technologię cyfrową pięć lat temu ta ponad 100-letnia firma znajduje się obecnie w czołówce producentów cyfrowych etykiet w regionach skandynawskich.
Marko Rintanen, dyrektor ds. produkcji w Nordic Label wyjaśnia: „Jako wiodący producent etykiet w Finlandii z wieloletnim doświadczeniem we wszystkich rodzajach metod drukowania, druk cyfrowy jest dla nas całkiem nowy i bardzo się nauczyliśmy. Jednak odkąd nawiązaliśmy współpracę z Xeikon, byliśmy świadkami rozwoju naszej działalności w nowy i bardzo ekscytujący sposób. Rozwiązanie firmy Xeikon z inteligentnymi etykietami jest przełomowe i łatwe w instalacji i obsłudze. Nasi klienci, właściciele marek, są teraz równie podekscytowani, jak my, potencjałem, jaki oferuje produkcja inteligentnych etykiet. We współpracy z jednym z naszych kluczowych klientów, Vellamo, byliśmy dumni, że mogliśmy uczestniczyć w niedawnym projekcie Xeikon Café we współpracy z UPM Raflatac, Magic Add i Xeikon, aby zademonstrować potężne i liczne zalety marek używających inteligentnych etykiet.
Jeroen Van Bauwel, dyrektor ds. zarządzania produktami w Xeikon, stwierdza: „Na całym świecie rośnie zapotrzebowanie właścicieli marek na inteligentne etykiety. Walcząc o wyróżnienie się na tle konkurencji, światli właściciele marek używają inteligentnych etykiet, aby wyróżnić się i chronić swoją markę. Istnieje szczególne zapotrzebowanie na aplikacje zabezpieczające, takie jak nasza „Track and Trace” w łańcuchu dostaw, aby pomóc w walce z podrabianiem, które jest dużym biznesem w skali globalnej i stanowi ogromne zagrożenie dla marek. Dzięki rozwiązaniom Xeikon w zakresie inteligentnych etykiet marki mogą śledzić swoje produkty na każdym etapie, od produkcji do konsumenta. Marki mogą również inicjować bezpośrednią komunikację marketingową, korzystając z danych kryjących się za inteligentną etykietą, aby mierzyć sukces oraz angażować i budować relacje z konsumentami, którzy szukają autentyczności i zaufania do marki.”
Dzięki rozwiązaniu Track and Trace firmy Xeikon każda paczka i etykieta otrzymują własną tożsamość cyfrową za pomocą unikalnego obrazu, tekstu, numeru lub kodu kreskowego. Najnowsza wersja 7.0 wydajnego przepływu pracy Xeikon X-800 umożliwia integrację unikalnych informacji i drukowanie zmiennego kodu o wysokim poziomie bezpieczeństwa. Prasa Xeikon automatycznie i bezpiecznie drukuje unikalny kod, który można zeskanować za pomocą dowolnej standardowej aplikacji. Firma Xeikon opracowała przełomową aplikację opartą na chmurze, która wykorzystuje „inteligentne” elementy do projektowania etykiet i pomaga właścicielom marek we wprowadzaniu opakowań i etykiet online, aby mierzyć sukces ich kampanii i chronić wizerunek marki.
Jednym ze sposobów, w jaki właściciele marek mogą skutecznie i wydajnie uzyskać wgląd w potrzeby swoich docelowych odbiorców, jest gromadzenie danych o ruchu ich produktów. Na przykład dla zrównoważonych marek, zainteresowanych audytem śladu węglowego i bezpieczeństwa produktów, inteligentne etykiety są skutecznym rozwiązaniem do śledzenia i śledzenia produktów na etapie produkcji i logistyki. Zapewniając konsumentowi spersonalizowane i kontekstowe doświadczenie cyfrowe oraz oferując bezpieczeństwo, niezawodność i terminowość dostaw, inteligentne etykietowanie zapewnia natychmiastowy dostęp do cennych i istotnych informacji o produkcie na dowolnym urządzeniu.
Inteligentne etykiety i sposób ich działania
„Inteligentna etykieta” aktywuje reakcję w czasie rzeczywistym poprzez cyfrową interakcję między etykietą a urządzeniem użytkownika. Inteligentne „etykiety” zawierają i integrują technologię, która rozszerza funkcjonalność i zawartość etykiety poza tradycyjne metody drukowania. Można to zrobić na wiele sposobów za pomocą kodów QR, tagów RFID lub komunikacji bliskiego zasięgu (NFC). Tego typu etykiety opierają się na interakcji z urządzeniem konsumenckim, takim jak smartfon, i obsługują transmisję i gromadzenie danych do celów sprzedaży, marketingu, bezpieczeństwa i zapasów. Inteligentne etykiety i przywieszki mogą wpływać na doświadczenie handlu detalicznego na różne sposoby i umożliwiać nowe i korzystne interakcje między konsumentami a produktami. Rintanen podsumowuje: „Nasza branża jest dość konserwatywna, ale ekscytują nas nowe rzeczy, więc rzucanie wyzwania myśleniu w nowy sposób było dużym krokiem naprzód. Xeikon zajął się wszystkim - automatyzacją, instalacją oprogramowania, cyfrową drukarką etykiet i szkoleniami - wszystko przebiegło bardzo sprawnie. Teraz, gdy aplikacja inteligentnych etykiet firmy Xeikon jest uruchomiona i działa, możemy pobierać zmienne dane bezpośrednio z chmury. To wszystko jest automatyczne. Wszystkie kody są ustawione dla nas. Kluczem do naszej udanej działalności zawsze były relacje z klientami i ich satysfakcja, więc naprawdę ekscytującą częścią tego wszystkiego jest rozmowa z naszymi klientami o możliwościach i możliwościach dla nich - dzielenie się pomysłami i próbowanie by wspólnie znaleźć wartość. Rozwiązanie firmy Xeikon z inteligentnymi etykietami pomaga nam pozycjonować się w czołówce technologii. Gorąco polecam każdej drukarce etykiet, aby spojrzeć na inteligentne rozwiązanie firmy Xeikon jako na ekscytujące nowe przedsięwzięcie, które może tylko zwiększyć wartość ich działalności ”.
Na podstawie informacji firmy Xeikon