W dniach 20-23 kwietnia br. odbędzie się – po raz pierwszy – wirtualna edycja najważniejszych na świecie targów skierowanych do branży poligraficznej – drupa. W ramach virtual.drupa 2021 zaplanowano szereg inicjatyw i wydarzeń znanych z ich dotychczasowej, „konwencjonalnej” odsłony. Jednym z nich jest drupa cube – cykl konferencji, dedykowanych różnym aspektom produkcji poligraficznej. Gospodarzem jednej z nich będzie Peter Wülfert – Technical Director Sheetfed/OPV Offset Global w firmie Sun Chemical. 22 kwietnia o godz. 13:40 wystąpi on z prezentacją zatytułowaną „Farby drukarskie w świecie pełnym marek”. Udział w sesjach drupa cube, podobnie jak w całych „wirtualnych” targach drupa 20201, jest nieodpłatny. Niezbędna jest rejestracja na stronie https://virtual.drupa.de/.
„Nasza firma stara się być obecna na różnych wydarzeniach branżowych, zarówno globalnych jak i lokalnych, będących okazją do spotkań z klientami, partnerami biznesowymi i technologicznymi. Targi drupa to od lat wielkie święto dla całej branży poligraficznej, odwołane w ubiegłym roku z powodu pandemii. Cieszymy się jednak, że organizatorzy zdecydowali się na powołanie do życia ich wirtualnej edycji, która chociaż w pewnym stopniu ma szansę zrekompensować brak tradycyjnego wydarzenia. Odbywające się tu sesje konferencyjne to doskonała okazja do przekazania sporej dawki wiedzy i informacji. Korzystamy z niej, by zaprezentować punkt widzenia Sun Chemical na ważne dla całej branży i jej odbiorców kwestie: znaczenie opakowań w zmieniającym się świecie, ich postrzeganie przez właścicieli marek i konsumentów, także w kontekście proekologiczności i bezpieczeństwa w użytkowaniu” – mówi Piotr Góral, kierujący polskim oddziałem firmy Sun Chemical. Anonsując swój udział w drupa cube i prezentację Petera Wülferta, Sun Chemical pragnie zwrócić uwagę na fakt, że opakowanie we współczesnym świecie pełni kilka funkcji. Po pierwsze, ma spowodować zainteresowanie konsumentów, także w odniesieniu do znajdującego się na nim brandu. To – zdaniem firmy – kluczowy moment dla właściciela marki, którego produkt znajduje się w punkcie sprzedaży detalicznej i ma przyciągnąć uwagę konsumenta, który każdego dnia dokonuje swoich wyborów zakupowych. Zastosowana do produkcji opakowania farba odgrywa bowiem znaczącą rolę w zwiększeniu efektywności i jego wyglądu, m.in. poprzez wizualną atrakcyjność, wprowadzenie efektów dotykowych czy zapewnienie interakcji z kupującym.
Kolejnym elementem decydującym o sukcesie sprzedażowym jest – jak argumentuje Sun Chemical - przekonanie konsumenta do „ukrytych” cech opakowania, w tym decydujących o jego bezpieczeństwie. Dotyczy to w dużej mierze opakowań na żywność – tu zaś znaczącą rolę odgrywa nie tylko sposób jej pakowania (np. w kontekście odporności na czynniki zewnętrzne), ale też właściwego doboru farby graficznej, bezpiecznej dla konsumentów. Firma zwraca też uwagę na takie aspekty jak wygoda w użytkowaniu czy zwiększająca się kompleksowość usług oferowanych przez punkty sprzedaży detalicznej, pozytywnie wpływające na interakcję z kupującymi.
Sun Chemical wymienia też ekologię jako jeden z kluczowych elementów, jakie brane są pod uwagę przez coraz większą rzeszę przedsiębiorców działających w szeroko rozumianym świecie komunikacji graficznej. Współczesne drukarnie muszą w tym kontekście nie tylko dostarczać, ale też odpowiednio adresować swoje rozwiązania, spełniające szereg wymogów środowiskowych. Tu – jak wskazuje Sun Chemical – farba graficzna jest istotnym elementem całego procesu, gdyż z jednej strony – buduje wartość opakowania, z drugiej – może wpływać na jego proekologiczność.
„Wszystkie te aspekty są obecne w naszej codziennej działalności – kontynuuje Piotr Góral. – Cel w odniesieniu do segmentu opakowań jest bowiem jasny: musimy wypracować nowe podejście do ich produkcji i - co więcej - należy uczynić to szybko. Podczas prezentacji zaplanowanej z myślą o drupa cube Peter Wülfert podzieli się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami. Wskaże m.in. znaczenie farb drukarskich w odniesieniu do potrzeb rynku – zmian na nim zachodzących, coraz większej dywersyfikacji i presji czasowej. Zapraszamy zatem do udziału w tym niezwykle ciekawie zapowiadającym się przedsięwzięciu”.
Sun Chemical w zmieniającym się świecie opakowań
Firma Sun Chemical, będąc jednym z liderów w obszarze farb i lakierów dla branży opakowań, posiada w swojej ofercie szereg rozwiązań dedykowanych ich produkcji. Są wśród nich farby, lakiery, powłoki oraz inne produkty, przeznaczone do zadrukowywania różnego rodzaju powierzchni: papierowych, kartonowych, wykonanych z tworzyw sztucznych (m.in. folii), ale też szklanych czy metalowych. „Nasze portfolio predestynuje nas do bycia kluczowym graczem rynkowym w branży opakowań, zarówno z uwagi na jego wszechstronność, globalną obecność, a zarazem dostępność poszczególnych produktów, ale też proekologiczność. Producenci opakowań kartonowych, etykiet, puszek, butelek wykonanych ze szkła, ale też np. wykorzystujący rozwiązania w zakresie ochrony marki – to nasi naturalni partnerzy i odbiorcy produkowanych i dystrybuowanych przez Sun Chemical produktów. Zapraszamy do kontaktu z nami i z naszymi autoryzowanymi dystrybutorami, działającymi w całym kraju” – podsumowuje Piotr Góral.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej