Unilever, wraz z Mondi, światowym liderem w branży opakowań i papieru, opracowali nowy wysokobarierowy materiał opakowaniowy na bazie papieru dla linii suchych mączek i sosów firmy Unilever Colman, redukując ilość plastiku, zwiększając zawartość papieru, a w konsekwencji zapewniając możliwość recyklingu w istniejącym strumieniu odpadów papierowych w Wielkiej Brytanii.
Zastępując dotychczasowy nienadający się do recyklingu laminat wielomateriałowy opakowaniem papierowym nadającym się do recyklingu, Mondi wspiera Unilever w realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Wyeliminowano aluminium, a także wszystkie niepotrzebne warstwy tworzywa sztucznego poprzedniego materiału. Zaowocowało to nowym rozwiązaniem opakowaniowym o zawartości papieru 85% i ultracienkiej funkcjonalnej warstwie plastikowej, która uszczelnia opakowanie i zapewnia barierową ochronę żywności. Zespoły badawczo-rozwojowe Mondi i Unilever zidentyfikowały tę warstwę jako minimalną akceptowalną ochronę niezbędną do zapewnienia długiego okresu przydatności do spożycia przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości i ograniczeniu marnowania żywności.
Mondi i Unilever ściśle współpracowały podczas całego procesu rozwoju, w tym radzenia sobie z wyzwaniem ograniczonego dostępu do zakładów produkcyjnych podczas pandemii Covid-19. Począwszy od weryfikacji koncepcji, a następnie szeroko zakrojonych testów liniowych w pilotażowych zakładach badawczo-rozwojowych Mondi i Unilever, zapewniono elastyczność w szybkim prototypowaniu i testowaniu unikalnego materiału opakowaniowego przed zwiększeniem jego skali. Ta metoda współpracy stanowi sedno zorientowanego na klienta podejścia Mondi EcoSolutions, polegającego na ścisłej współpracy z klientami, aby zapewnić tworzenie możliwie najlepszego i najbardziej zrównoważonego produktu przy jednoczesnym spełnieniu wymagań klienta, a także jego użytkownika końcowego i środowiska.
Unilever skupia się na zasadzie gospodarki o obiegu zamkniętym i znaczeniu tworzenia w niej wartości. Dwa z ich głównych celów to przekształcenie całego portfolio opakowań w rozwiązania nadające się do technicznie recyklingu, wielokrotnego użytku lub biodegradacji, a także zmniejszenie o połowę ilości plastiku wykorzystywanego do 2025 r., do czego adresowane jest to nowe rozwiązanie opakowaniowe.
Fikerte Woldegiorgis, Dyrektor ds. Marketingu Żywności, Unilever UK&I, mówi: „W Colman’s jesteśmy wielcy i odważni, jeśli chodzi o nasze smaki, i chętnie podejmujemy równie śmiałe kroki, jeśli chodzi o nasze zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że możemy współpracować z Mondi przy opracowywaniu tego nadającego się do recyklingu opakowania papierowego, stając się pierwszą dużą marką w tej kategorii, która to zrobiła. Nowe opakowanie, które wykorzystuje bazę papierową, zapewnia kupującym ten sam wspaniały smak produktu, który znają i kochają, a teraz z dodatkową korzyścią, jaką jest możliwość recyklingu opakowań”.
Torsten Murra, Global Head of Key Accounts Consumer Flexibles, Mondi, dodaje: „MAP2030, plan działania Mondi na następne 10 lat, mający na celu osiągnięcie naszych ambitnych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2030 roku, koncentruje się na opakowaniach i rozwiązaniach papierowych opartych na obiegu zamkniętym, tworzonych przez upoważnionych ludzi, podejmujących działania na klimat. Dzięki ścisłej współpracy z Unilever byliśmy w stanie współtworzyć rozwiązanie opakowaniowe, które spełni wszystkie wymagania i nadaje się do recyklingu, stanowiąc cenny zasób dla gospodarki o obiegu zamkniętym, który napędza prawdziwe zmiany w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości”.
Na podstawie informacji firmy Mondi Group