Avery Dennison, ESTAL i LEONHARD KURZ uruchamiają Make a Mark, trzyletnią inicjatywę współpracy dla projektantów, drukarzy i dostawców materiałów, której celem jest przełom w zrównoważonych i innowacyjnych opakowaniach do wina i napojów spirytusowych, firmy ogłosiły dzisiaj.
„Ponieważ opakowanie wina i napojów spirytusowych to coś więcej niż tylko szklana butelka i korek, pomyśleliśmy, dlaczego nie połączyć sił z najbardziej szanowanymi liderami branży etykietowania i wykańczania — Avery Dennison i LEONHARD KURZ — aby zobaczyć, jak daleko możemy popchnąć kreatywne innowacje ? Prezes ESTAL Gerard Albertí powiedział o inicjatywie. „A co, gdybyśmy zaprosili jednych z najlepszych projektantów opakowań na świecie i przekształcili to w platformę do prezentacji nowych kreatywnych pomysłów, jednocześnie budując inspirującą społeczność projektantów?”
„Make a Mark” rozpocznie się w Luxepack Monaco od odsłonięcia książki zawierającej odważne i prowokacyjne koncepcje 18 najbardziej kreatywnych projektantów opakowań na świecie. Wydana w limitowanym nakładzie 2000 egzemplarzy, książka jest pierwszą z kilku oczekiwanych w serii Make a Mark i jednym z wielu planowanych projektów mających na celu połączenie marek, projektantów i dostawców materiałów w ciągu najbliższych trzech lat.
„Wszyscy jesteśmy bardziej innowacyjni, kiedy współpracujemy”, powiedział Vladimir Tyulpin, lider segmentu rynku w Avery Dennison - Wine & Spirits. „A innowacja jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Pilna potrzeba zrównoważonych opakowań, nowe sposoby, w jakie COVID-19 zmusza nas do robienia zakupów, oraz coraz bardziej zatłoczone boiska do wina i napojów spirytusowych wymagają śmiałych nowych podejść, od kształtu butelki po materiał etykiety i projekt. Marka Make a Mark została stworzona, aby obalić bariery dzielące podmioty wnoszące wkład w pakowanie wina i napojów spirytusowych oraz dać nam więcej możliwości współpracy i innowacji”.
Poproszono ich o opracowanie koncepcji marki wina lub napojów spirytusowych, łączącej zrównoważony rozwój, luksus i innowacyjność. Mogli wcielać w życie swoje najśmielsze pomysły bez zwykłych ograniczeń kosztów, napiętych terminów i wymagań klientów. Dostęp do niektórych najnowszych technologii w branży umożliwił im realizację ich pomysłów.
Wśród koncepcji przedstawionych w książce jest marka wina, która czerpie energię i kolor z dążenia Argentyny do demokracji na początku lat 80.; marka whisky, która łączy elegancję ze świadomością kryzysów stojących przed wodami słodkimi i oceanami; akwawit, który składa hołd wulkanicznym początkom Sycylii; i dżin inspirowany kultowym programem telewizyjnym z lat 90. Słoneczny Patrol, wraz z mini kamizelką ratunkową, która mierzy poziom płynu w butelce.
Ograniczona liczba pakietów próbek i więcej informacji o książce i inicjatywie Make a Mark są dostępne na makeamark.world.
Na podstawie informacji firmy Avery Dennison