Cliart po­zna­je przy­szło­ść pro­duk­cji płyt flek­so­gra­ficz­nych dzi­ęki no­wej ka­me­rze Ther­mo­Fle­xXPoprzedni artykuł 

Fir­ma Cliart z sie­dzi­bą w São Pau­lo zo­sta­ła za­ło­żo­na w 1985 ro­ku przez Eze­qu­ie­la Fer­nan­de­za po pra­cy w bra­nży gra­ficz­nej od po­ło­wy lat 70-tych. Zaw­sze był pio­nie­rem, chciał wy­ko­rzy­stać swo­je do­świad­cze­nie w bra­nży fleksogra­ficz­nej, aby wpro­wa­dzić in­no­wa­cje tech­no­lo­gicz­ne i zmie­nić spo­sób pro­wa­dze­nia dzia­łal­no­ści przez fir­my re­pro.

„W tam­tych cza­sach do­my re­pro­fi­lo­we często po­zo­sta­wa­ły bier­ne i po pro­stu cze­ka­ły, aż klien­ci do nich przyj­dą. Nikt nie szu­kał no­wych in­te­re­sów, wi­ęc po­sta­no­wi­łem od­wrócić tę sy­tu­ację i przy­jąć bar­dziej pro­ak­tyw­ne i pro­fe­sjo­nal­ne po­de­jście” – po­wie­dział Eze­qu­iel Fer­nan­dez. Dzi­ęki tej stra­te­gii zo­rien­to­wa­nej na klien­ta, która później sta­ła się nor­mą w bra­nży, za­ło­żył fir­mę Cliart.

Po­cząt­ko­wo sku­pia­jąc się na ofe­ro­wa­niu two­rze­nia lay­outów, fo­lii do pro­duk­cji płyt oraz płyt cyn­ko­wych i gu­mo­wych, fir­ma wpro­wa­dzi­ła na po­cząt­ku lat 90. no­wy sprzęt, aby roz­sze­rzyć swo­je usłu­gi pre­press na pły­ty fo­to­po­li­me­ro­we. Od te­go cza­su Cliart po­zo­sta­je w czo­łów­ce ryn­ku flek­so dzi­ęki in­we­sty­cjom obej­mu­jącym tech­no­lo­gię na­świe­tla­nia ny­lo­fle­x® NExT LED. Nie­daw­no fir­ma zde­cy­do­wa­ła się za­in­we­sto­wać w ka­me­rę Ther­mo­Fle­xX z po­wierzch­nią Wo­od­pec­ker.

„Przez la­ta zbu­do­wa­li­śmy wspa­nia­łe part­ner­stwo z XSYS, w szcze­gól­no­ści z Da­vi Car­do­so, kie­row­ni­kiem bi­zne­so­wym w Bra­zy­lii”, po­wie­dział Eze­qu­iel Fer­nan­dez, „wi­ęc ufa­my ich tech­no­lo­gii. Jed­nak przed do­ko­na­niem osta­tecz­ne­go wy­bo­ru na­dal prze­pro­wa­dzi­li­śmy licz­ne te­sty, aby upew­nić się, że roz­wi­ąza­nia Ther­mo­Fle­xX i Wo­od­pec­ker spe­łnią swo­je obiet­ni­ce”.

Do­star­cza­nie no­wych po­zio­mów ja­ko­ści

Ce­lem Cliart w ra­mach tej ostat­niej in­we­sty­cji by­ło za­pew­nie­nie wy­ższej ja­ko­ści dru­ku i szyb­szych ter­mi­nów do­staw do klien­tów, którzy pro­du­ku­ją opa­ko­wa­nia ela­stycz­ne dla bra­nży spo­żyw­czej, far­ma­ceu­tycz­nej, hi­gie­ny ogól­nej i oso­bi­stej, pasz dla zwie­rząt i in­nych sek­to­rów. Ch­cie­li rów­nież zna­le­źć spo­so­by na ob­ni­że­nie kosz­tów pro­duk­cji i zop­ty­ma­li­zo­wa­nie wy­ko­rzy­sta­nia ma­te­ria­łów pły­to­wych, aby za­cho­wać kon­ku­ren­cyj­no­ść.

„Od­nie­śli­śmy du­ży suk­ces ze sprzętem ny­lo­fle­x® NExT i oczy­wi­ście spo­dzie­wa­li­śmy się, że tech­no­lo­gia Ther­mo­Fle­xX będzie im­po­nu­jąca”, po­wie­dział Eze­qu­iel Fer­nan­dez. „Wi­dzie­li­śmy, że by­łby to du­ży krok na­przód w na­szej pro­duk­cji pod względem wy­ższej ja­ko­ści i wy­daj­niej­sze­go prze­pły­wu pra­cy”.

Do­dał: „Po wie­lu pra­cach i te­stach za­ob­ser­wo­wa­li­śmy u wszyst­kich na­szych klien­tów rze­czy­wi­stą po­pra­wę ja­ko­ści dru­ku pod względem na­kła­da­nia atra­men­tu, za­rów­no w ob­sza­rach półto­nów, jak i ob­sza­rów jed­no­li­tych. Naj­bar­dziej zna­czącym wy­ni­kiem był 22% wzrost za­si­ęgu w po­rów­na­niu z in­ny­mi na­szy­mi urządze­nia­mi do prze­twa­rza­nia obra­zu” — po­wie­dział Eze­qu­iel Fer­nan­dez.

Dzi­ęki roz­dziel­czo­ści 5080 dpi wy­bra­ny ter­mo­wi­zor Ther­mo­Fle­xX 60 podno­si ja­ko­ść na no­wy po­ziom, po­ma­ga­jąc spe­łnić wy­so­kie wy­ma­ga­nia wła­ści­cie­li ma­rek. Za­pro­jek­to­wa­ny z my­ślą o ryn­ku opa­ko­wań gi­ęt­kich, mo­że prze­twa­rzać du­że pły­ty o wy­mia­rach do 1067 x 1524 mm (42 x 60”), co czy­ni go ide­al­nym roz­wi­ąza­niem dla Cliart, po­nie­waż je­go klien­tów mo­żna zna­le­źć głów­nie na ryn­ku śred­nich i sze­ro­kich stron in­ter­ne­to­wych.

„Dzi­ęki roz­dziel­czo­ści 5080 dpi i ekra­nom Wo­od­pec­ker osi­ąga­my wy­ższą roz­dziel­czo­ść i struk­tu­rę punk­tów z bar­dziej wy­ra­źny­mi świa­tła­mi. Za­pew­nia to najwy­ższą ja­ko­ść w naj­wa­żniej­szych ob­sza­rach i po­chy­ło­ścia­ch” — po­wie­dział Eze­qu­iel Fer­nan­dez.

Bra­zy­lij­ska fir­ma zo­sta­ła rów­nież przy­ci­ągni­ęta do TFxX 60 ze względu na za­awan­so­wa­ne funk­cje au­to­ma­ty­za­cji, które mo­gą urze­czy­wist­nić wy­daj­no­ść 12 mkw./godz. Mi­ni­ma­li­zu­jąc punk­ty sty­ku ope­ra­to­ra, mo­żna unik­nąć przy­pad­ko­we­go uszko­dze­nia pły­ty. Pły­ty są au­to­ma­tycz­nie ła­do­wa­ne z mo­bil­ne­go sto­łu Fle­xtray, który mo­że być uży­wa­ny do trans­por­tu pły­ty z ma­ga­zy­nu do tyl­nej eks­po­zy­cji, a na­stęp­nie do wy­wo­ły­war­ki. W tym przy­pad­ku au­to­ma­tycz­ny sys­tem pro­wa­dze­nia za­pew­nia, że pły­ta jest bez­pro­ble­mo­wo mon­to­wa­na na bęb­nie za na­ci­śni­ęciem przy­ci­sku. Czuj­nik płyt­ki spraw­dza na­stęp­nie roz­miar i gru­bo­ść płyt­ki, a au­to­ma­tycz­na ka­li­bra­cja za­pew­nia opty­mal­ną ja­ko­ść obra­zo­wa­nia. Po za­ko­ńcze­niu sfo­to­gra­fo­wa­na pły­ta jest do­star­cza­na z po­wro­tem na stół.

Fir­ma mo­że rów­nież sko­rzy­stać z uni­kal­nej kon­cep­cji su­wa­ka próżnio­we­go (VSC), która umo­żli­wia obra­zo­wa­nie mniej­szych płyt bez ko­niecz­no­ści łącze­nia ich ze so­bą przez ope­ra­to­ra lub umiesz­cza­nia ich w okre­ślo­nych stre­fach. In­ter­fejs Mul­ti­pla­te mo­że au­to­ma­tycz­nie ara­nżo­wać po­je­dyn­cze obra­zy o różnych roz­dziel­czo­ściach na tej sa­mej pły­cie, a tym sa­mym za­osz­czędzić du­żo cza­su, unik­nąć błędów ręcz­nych i zmniej­szyć stra­ty płyt.

Zwi­ęk­sze­nie wy­daj­no­ści i ja­ko­ści

Od cza­su in­sta­la­cji fir­ma Cliart od­kry­ła, że pły­ty zo­bra­zo­wa­ne za po­mo­cą tech­no­lo­gii ra­stro­wa­nia Ther­mo­Fle­xX za­pew­nia­ją do­sko­na­łe podświe­tle­nie z płyn­nym prze­jściem do 0%, pod­czas gdy bry­ły i li­nie wy­świe­tla­ją do­sko­na­łe szcze­góły. Dzi­ęki za­sto­so­wa­niu tech­no­lo­gii Wo­od­pec­ker, na po­wierzch­ni pły­ty mo­żna od­wzo­ro­wać spe­cjal­ne ekra­ny mikropo­wierzch­niowe, aby zwi­ęk­szyć gęsto­ść tu­szu tam, gdzie jest po­trzeb­na i uła­twia pro­duk­cję płyt kom­bi­no­wa­nych z bry­ła­mi i półto­na­mi.

Fir­ma od­no­to­wa­ła znacz­ny wzrost wy­daj­no­ści dzi­ęki mo­żli­wo­ści do­sto­so­wa­nia ekra­no­wa­nia po­wierzch­ni do apli­ka­cji ka­żde­go klien­ta i wy­ko­rzy­sta­nia hy­bry­do­wych wzo­rów półto­nów w ce­lu uzy­ska­nia płyn­niej­szych i bar­dziej kon­tro­lo­wa­nych prze­jść. Do­stęp­na ga­ma sit po­wierzch­niowych ozna­cza rów­nież, że na pra­sie po­trzeb­ny jest mniej­szy na­cisk dru­ko­wa­nia, co po­ma­ga wy­dłu­żyć cykl ży­cia płyt i skrócić prze­sto­je ma­szy­ny.

„Dzi­ęki znacz­nie lep­sze­mu i bar­dziej jed­no­li­te­mu roz­ło­że­niu atra­men­tu mo­żna ge­ne­ro­wać jed­no­li­te ob­sza­ry o wi­ęk­szym po­kry­ciu bez ko­niecz­no­ści prze­ła­do­wy­wa­nia atra­men­tu na pły­cie. Dzi­ęki te­mu pły­ty po­zo­sta­ją dłu­żej czy­ste, na­wet przy wy­ższych pręd­ko­ściach pra­sy, a ta­kże zmniej­sza zu­ży­cie atra­men­tu” – do­dał Fer­nan­dez.

Osz­częd­no­ści cza­su, ener­gii i ma­te­ria­łu pły­to­we­go osi­ągni­ęte dzi­ęki ter­mo­wi­zyj­nej ka­me­rze Ther­mo­Fle­xX i tech­no­lo­gii Wo­od­pec­ker wspie­ra­ją ce­le zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju fir­my Cliart. „Bar­dzo po­wa­żnie trak­tu­je­my na­szą od­po­wie­dzial­no­ść za śro­do­wi­sko i wa­żne jest, aby­śmy mo­gli po­ka­zać na­szym klien­tom, że tech­no­lo­gia, w którą in­we­stu­je­my, jest naj­lep­sza w swo­jej kla­sie, nie tyl­ko pod względem ja­ko­ści i kosz­tów, ale ta­kże mniej mar­no­traw­na w pro­duk­cji” – po­wie­dział Pan Fer­nán­dez.

Pod­su­mo­wu­jąc do­tych­cza­so­we do­świad­cze­nia, po­wie­dział: „Po­łącze­nie tech­no­lo­gii Ther­mo­Fle­xX i Wo­od­pec­ker ma ogrom­ny wpływ na na­szą pro­duk­cję płyt flek­so­gra­ficz­nych, a ja­ko­ść nie ma so­bie rów­nych. Już po kil­ku mie­si­ącach na­si klien­ci cie­szą się z za­let no­wej, wy­jąt­ko­wej ja­ko­ści, którą te­raz ofe­ru­je­my.”

Do­da­je: „Po­mi­mo trud­ne­go oto­cze­nia go­spo­dar­cze­go seg­ment flek­so­gra­ficz­ny z ro­ku na rok się roz­wi­ja. Tym­cza­sem pre­fe­ren­cje klien­tów zmie­nia­ją się szyb­ciej. Nasz pro­gram in­we­sty­cyj­ny zo­stał opra­co­wa­ny tak, aby wy­prze­dzać ry­nek i prze­wi­dy­wać no­we wy­ma­ga­nia. Na­sza współpra­ca z XSYS z pew­no­ścią sta­no­wi pod­sta­wę tej stra­te­gii”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my XSYS

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści