Mark An­dy po raz ko­lej­ny wspie­ra stu­den­tów: ba­da­nia do pra­cy in­ży­nier­skiej na ma­szy­nach pro­du­ko­wa­nych przez fir­męPoprzedni artykuł 

Michał Mokrzycki, Mark Andy Senior Print Instructor i Julia Wojciechowska przy maszynie Mark Andy Digital Pro 3
Mi­chał Mo­krzyc­ki, Mark An­dy Se­nior Print In­struc­tor i Ju­lia Woj­cie­chow­ska przy ma­szy­nie Mark An­dy Di­gi­tal Pro 3

Od wie­lu lat fir­ma Mark An­dy po­dej­mu­je sze­reg dzia­łań, które ma­ją sze­rzyć wie­dzę tech­no­lo­gicz­ną wśród uczni­ów i stu­den­tów. Na­le­żą do nich spo­tka­nia, (często o cha­rak­te­rze warsz­ta­to­wym), kon­kur­sy (m.in. Mark An­dy Stu­dent Awards) oraz staż w jej pol­skim od­dzia­le. W tym ro­ku ww. ini­cja­ty­wy zo­sta­ły wzbo­ga­co­ne o ko­lej­ną – fir­ma wspa­rła stu­dent­kę Za­kła­du Tech­no­lo­gii Po­li­gra­ficz­nych In­sty­tu­tu Me­cha­ni­ki i Po­li­gra­fii Po­li­tech­ni­ki War­szaw­skiej Ju­lię Woj­cie­chow­ską, przy te­stach ba­daw­czych do jej pra­cy in­ży­nier­skiej. Po­rów­ny­wa­ła w niej druk flek­so­gra­ficz­ny i to­ne­ro­wy.

„By­ło nam bar­dzo mi­ło wes­przeć Ju­lię pod­czas te­stów do jej pra­cy in­ży­nier­skiej. Prze­pro­wa­dzi­li­śmy je wspól­nie z fir­ma­mi Du­Pont, Fle­xmar i dru­kar­nią Al­bi 2002, która jest użyt­kow­ni­kiem na­szych ma­szyn – mówi Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron, Eu­ro­pe­an Mar­ke­ting Ma­na­ger Mark An­dy. – Wie­my, że stu­den­ci po­szu­ku­ją te­go ro­dza­ju mo­żli­wo­ści, my zaś za­wsze chęt­nie otwie­ra­my przed ni­mi swo­je drzwi. Mi­ło nam rów­nież, że do pro­jek­tu włączy­li się na­si part­ne­rzy. Fir­ma Du­Pont do­star­czy­ła pły­ty flek­so­gra­ficz­ne, które zo­sta­ły na­świe­tlo­ne przez przy­go­to­wal­nię Fle­xmar. Z ko­lei dru­kar­nia Al­bi 2002 umo­żli­wi­ła prze­pro­wa­dze­nie te­stów na ma­szynie Mark An­dy”.

Ju­lia Woj­cie­chow­ska pod­kre­śla, że stu­den­tom nie za­wsze ła­two jest zna­le­źć te­go ro­dza­ju po­moc. Wi­ąże się bo­wiem ona z za­an­ga­żo­wa­niem cza­so­wym, a ta­kże – w przy­pad­ku ma­te­ria­łów – fi­nan­so­wym. „Fir­ma Mark An­dy od ra­zu zgo­dzi­ła się na udział w tym pro­jek­cie. Co wi­ęcej, na­mówi­ła do te­go swo­ich part­ne­rów. Otrzy­ma­łam od niej rów­nież du­że wspar­cie me­ry­to­rycz­ne, po­cząw­szy od po­my­słu mo­jej pra­cy in­ży­nier­skiej. Miał on pier­wot­nie do­ty­czyć po­rów­na­nia tech­ni­ki flek­so­gra­ficz­nej z in­ną, a osta­tecz­nie po­rów­na­łam ją z tech­ni­ką to­ne­ro­wą. Sa­mo ba­da­nie by­ło dla mnie bar­dzo cie­ka­we, a pra­cow­ni­cy fir­my Mark An­dy słu­ży­li mi na ka­żdym eta­pie swo­ją wie­dzą, do­świad­cze­niem i po­mocą. Przy tej oka­zji chcia­ła­bym wi­ęc ser­decz­nie po­dzi­ęko­wać mo­jej pro­mo­tor­ce – pa­ni Ka­ta­rzy­nie Pi­łczy­ńskiej, która po­mo­gła mi w tym kon­tak­cie. Cie­płe sło­wa kie­ru­ję rów­nież do fir­my Mark An­dy i jej part­ne­rów, którzy po­mo­gli mi w tym pro­jek­cie ba­daw­czy­m”.

„Rów­nież dla nas by­ło to mi­łe, choć zu­pe­łnie no­we do­świad­cze­nie – do­da­je Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron. – Po­nie­waż jed­nak sta­ra­my się od lat po­dej­mo­wać różne dzia­ła­nia skie­ro­wa­ne do uczni­ów szkół oraz stu­den­tów uczel­ni po­li­gra­ficz­nych, z chęcią wzi­ęli­śmy udział ta­kże w tym pro­jek­cie tym bar­dziej, że prze­pro­wa­dzo­ne ba­da­nia będzie­my mo­gli wy­ko­rzy­stać w na­szej pra­cy. Dzi­ęku­ję rów­nież na­szym part­ne­rom za ich za­an­ga­żo­wa­nie”.

To­masz Noj­szew­ski, Sa­les Ma­na­ger NCE Du­Pont Ima­ge So­lu­tions, do­da­je: „Du­Pont od wie­lu lat wspie­ra wszel­kie ini­cja­ty­wy zwi­ąza­ne z edu­ka­cją i roz­wo­jem uczni­ów oraz stu­den­tów. Od­by­wa się to za­rów­no na szcze­blu glo­bal­nym, jak i lo­kal­nym. Kie­dy wi­ęc usły­sze­li­śmy o wspól­nym pro­jek­cie z fir­mą Mark An­dy, na­tu­ral­nym kro­kiem by­ło dla nas za­an­ga­żo­wa­nie się w tę ini­cja­ty­wę. Za­pew­ni­li­śmy w tym ce­lu pły­ty flek­so­gra­ficz­ne w tech­no­lo­gii pła­skie­go punk­tu – Cy­rel EASY ESX, za­pew­nia­jące uzy­ska­nie wy­dru­ków w naj­wy­ższej ja­ko­ści. Po­nie­waż współpra­cu­je­my z fir­mą Mark An­dy od lat, już wcze­śniej by­li­śmy za­pra­sza­ni na wspól­ne se­mi­na­ria dla stu­den­tów. Opo­wia­da­li­śmy pod­czas nich o tren­dach na ryn­ku tech­no­lo­gii płyt flek­so­gra­ficz­nych. Ko­lej­nym wa­żnym dla nas aspek­tem jest po­nad 10-let­nia współpra­ca z Za­kła­dem Tech­no­lo­gii Po­li­gra­ficz­nych PW. W tym cza­sie wy­po­sa­ży­li­śmy tam­tej­szą pra­cow­nię w ko­pio­ra­mę UVA/UVC oraz wy­wo­ły­war­kę do su­chej obrób­ki płyt w tech­no­lo­gii Cy­rel FAST. Za­pew­ni­li­śmy też cy­klicz­ne wy­kła­dy przed­sta­wi­cie­li na­szej fir­my dla stu­den­tów. Te­go ty­pu ini­cja­ty­wy są istot­nym aspek­tem na­szej dzia­łal­no­ści. Fir­ma Du­Pont – po­sia­da­jąc bli­sko 50-let­nie do­świad­cze­nie w roz­wo­ju płyt dla flek­so­gra­fii – chęt­nie dzie­li się wie­dzą na ten te­mat nie tyl­ko z klien­ta­mi, ale rów­nież ze stu­den­ta­mi. Przy­stąpie­nie do te­go pro­jek­tu jest jed­nym z przy­kła­dów te­go ro­dza­ju dzia­łal­no­ści”.

Ko­lej­ną fir­mą, która zgo­dzi­ła się wzi­ąć udział w pro­jek­cie, by­ła przy­go­to­wal­nia flek­so­gra­ficz­na Fle­xmar. Ma­rek Bie­drzyc­ki, wła­ści­ciel fir­my mówi: „Zgo­dzi­li­śmy się przy­go­to­wać po­li­me­ry do wy­żej wspo­mnia­ne­go pro­jek­tu po­nie­waż wspie­ra­my wszel­kie­go ro­dza­ju dzia­ła­nia edu­ka­cyj­ne. Or­ga­ni­zo­wa­li­śmy m.in. prak­ty­ki dla uczni­ów w na­szej przy­go­to­wal­ni. Kie­dy wi­ęc fir­ma Mark An­dy zwróci­ła się do nas z pro­śbą o po­moc dla stu­dent­ki, nie wa­ha­li­śmy się ani przez chwi­lę. Spraw­dzi­li­śmy wi­ęc przy­go­to­wa­ne przez nią pra­ce i wy­ko­na­li­śmy dla te­go pro­jek­tu po­li­me­ry. Zro­bi­li­śmy za­tem to, czym zaj­mu­je­my się na co dzień wspo­ma­ga­jąc na­szych klien­tów na ka­żdym eta­pie przy­go­to­wa­nia pra­cy do dru­ku na ma­szy­nach flek­so­gra­ficz­ny­ch”.

W ce­lu po­rów­na­nia tech­nik flek­so­gra­ficz­nej i to­ne­ro­wej pra­ce zo­sta­ły zre­ali­zo­wa­ne w dru­kar­ni Al­bi 2002 (w kon­te­kście pierw­szej z wy­mie­nio­nych) oraz w Cen­trum De­mon­stra­cyj­nym Mark An­dy w War­sza­wie (gdzie za­in­sta­lo­wa­na jest ma­szy­na to­ne­ro­wa Mark An­dy Di­gi­tal Pro3). Al­bi 2002 jest użyt­kow­ni­kiem dwóch ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych Mark An­dy – Per­for­man­ce Se­ries P5 – z których jed­na zo­sta­ła wy­ko­rzy­sta­na przy te­stach. „Na­sze wie­lo­let­nie do­świad­cze­nie, w po­łącze­niu z no­wo­cze­sną tech­no­lo­gią i od­po­wied­nio wy­po­sa­żo­nym par­kiem ma­szynowym da­ją nam mo­żli­wo­ść wy­pro­du­ko­wa­nia naj­wy­ższej ja­ko­ści no­śni­ków in­for­ma­cji – mówi Ro­bert Ca­baj, wła­ści­ciel Al­bi 2002. – Mi­ło nam by­ło rów­nież wzi­ąć udział w pro­jek­cie ba­daw­czym stu­dent­ki Politech­niki War­szaw­skiej. Zaw­sze chęt­nie wspie­ra­my różne­go ro­dza­ju dzia­ła­nia do­ty­czące sze­rze­nia na­uki i cie­szy­my się, że i tu mo­gli­śmy po­móc. Za­rów­no te­raz by­li­śmy, jak i w przy­szło­ści z pew­no­ścią będzie­my otwar­ci na te­go ty­pu po­trze­by”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści