„W gru­pie si­ła” – API Fo­lie Pol­ska pod­su­mo­wu­je rok 2021Poprzedni artykuł 

No­wi klien­ci, no­we ryn­ki, zwi­ęk­szo­na sprze­daż, ko­lej­ne in­we­sty­cje sprzęto­we, ak­tyw­ny udział w wy­da­rze­niach bra­nżo­wych – to naj­krót­sze pod­su­mo­wa­nie mi­nio­ne­go ro­ku w fir­mie API Fo­lie Pol­ska. Przy­ni­ósł on sze­reg zmian ta­kże w gru­pie Al­dus, będącej wła­ści­cie­lem API Fo­il­ma­kers od mar­ca 2020 ro­ku. Jej port­fo­lio zo­sta­ło roz­sze­rzo­ne o Pa­ra­gon Inks – szkoc­kie­go pro­du­cen­ta farb dru­kar­skich. Jak pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska, wszech­stron­no­ść ofer­ty Al­dus Gro­up wpły­wa na wi­ęk­szą sy­ner­gię po­szcze­gól­nych spółek wcho­dzących w jej skład, a po­ja­wia­nie się no­wych pro­duk­tów w port­fo­lio obra­zu­je po­ten­cjał i kom­plek­so­wo­ść ofer­ty ca­łej gru­py.

„Mi­nio­ny rok był pierw­szym, pe­łnym ro­kiem na­sze­go funk­cjo­no­wa­nia w ra­mach no­wych struk­tur – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Gros na­szych dzia­łań w tym okre­sie, po­dob­nie zresz­tą jak w ro­ku 2020, kie­ro­wa­li­śmy na usta­bi­li­zo­wa­nie sy­tu­acji wo­bec wci­ąż du­żej nie­pew­no­ści go­spo­dar­czej w wie­lu re­gio­nach świa­ta, ro­snących cen su­row­ców i frach­tu oraz ob­ostrzeń, wci­ąż obec­nych na różnych ryn­kach. Po­mi­mo te­go uda­ło nam się – już po raz ko­lej­ny – utrzy­mać trend wzro­sto­wy. To z jed­nej stro­ny efekt wzro­stu or­ga­nicz­ne­go API Fo­lie Pol­ska, z dru­giej – prze­jęcia no­wych ryn­ków, m.in. ca­łej ob­słu­gi zwi­ąza­nej z fo­lia­mi prze­my­sło­wy­mi. Obec­nie na­sze port­fo­lio jest bar­dzo sta­bil­ne, a za­ra­zem zróżni­co­wa­ne i skie­ro­wa­ne do różnych grup od­bior­ców. Są wśród nich za­rów­no dru­kar­nie i prze­twór­cy opa­ko­wań, jak też fir­my z in­nych prze­my­słów np. pro­du­cen­ci ta­blic re­je­stra­cyj­nych czy sys­te­mów ozna­czeń. Ta dy­wer­sy­fi­ka­cja jest bar­dzo ko­rzyst­na w sy­tu­acji, gdy na jed­nym z ryn­ków ma­my do czy­nie­nia z okre­so­wy­mi za­wi­ro­wa­nia­mi”.

„W gru­pie si­ła” – ko­lej­na fir­ma do­łącza do Al­dus Gro­up

Wa­żnym wy­da­rze­niem dla ca­łej gru­py Al­dus by­ło w ubie­głym ro­ku po­wi­ęk­sze­nie jej struk­tur o Pa­ra­gon Inks – szkoc­kie­go pro­du­cen­ta farb gra­ficz­nych i la­kie­rów UV. W wy­ni­ku prze­jęcia Pa­ra­gon Inks, obro­ty ca­łej gru­py Al­dus wzro­sły do 140 mln do­la­rów au­stra­lij­skich, z cze­go po­ło­wa jest re­ali­zo­wa­na dzi­ęki sprze­da­ży na ryn­ku eu­ro­pej­skim. „W gru­pie si­ła – pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Port­fo­lio na­sze­go wła­ści­cie­la, do­star­cza­jące­go roz­wi­ąza­nia sprzęto­we i ma­te­ria­ło­we na ry­nek opa­ko­wań i ety­kiet, jesz­cze bar­dziej zy­ska­ło dzi­ęki te­mu na kom­plek­so­wo­ści i różno­rod­no­ści. Cie­szy­my się, że od nie­spe­łna dwóch lat mo­że­my być co­raz bar­dziej istot­nym ogni­wem ca­łej gru­py. A war­to do­dać, że – m.in. za spra­wą zre­ali­zo­wa­nych in­we­sty­cji w no­we ma­szy­ny i po­wi­ęk­sze­nie po­wierzch­ni magazyno­wej – na­sza obec­no­ść w struk­turach Al­dus Gro­up jest co­raz bar­dziej za­uwa­żal­na. Bar­dzo nas to cie­szy, gdyż sty­mu­lu­je dal­szy roz­wój za­rów­no API Fo­il­ma­kers, jak i na­sze­go pol­skie­go od­dzia­łu”.

API Fo­lie Pol­ska – no­wi klien­ci, no­we ryn­ki zby­tu

„W kon­te­kście wy­zwań glo­bal­nych, rów­nież na­sze lo­kal­ne dzia­ła­nia, pro­wa­dzo­ne na ryn­ku eu­ro­pej­skim, by­ły obar­czo­ne pew­ną do­zą nie­pew­no­ści ca­łe­go oto­cze­nia bi­zne­so­we­go – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Po­mi­mo te­go uda­ło nam się nie tyl­ko utrzy­mać do­tych­cza­so­wą ba­zę klien­tów z Pol­ski i in­nych kra­jów, ale też po­zy­skać no­wych użyt­kow­ni­ków fo­lii na­szej mar­ki. W kon­te­kście wspo­mnia­nej sy­tu­acji glo­bal­nej oraz za­cho­wa­nia ci­ągło­ści do­staw du­że zna­cze­nie ma fakt, że za­kła­dy wy­twór­cze API Fo­il­ma­kers są zlo­ka­li­zo­wa­ne w Eu­ro­pie. Kon­fek­cjo­no­wa­nie i dys­try­bu­cja go­to­wych pro­duk­tów od­by­wa się po­przez sta­le roz­wi­ja­ną sieć od­dzia­łów – w ubie­głym ro­ku po­ja­wił się ko­lej­ny, z sie­dzi­bą na Półwy­spie Ibe­ryj­ski­m”.
Port­fo­lio fir­my obej­mu­je obec­nie fo­lie: me­ta­li­zo­wa­ne do hot stam­pin­gu; do cold stam­pin­gu (wy­ko­ny­wa­ne­go in­li­ne w ma­szy­nach wąskow­stęgo­wych); pig­men­to­we do hot stam­pin­gu; do apli­ko­wa­nia na zim­no w ma­szy­nach ar­ku­szo­wych oraz do ko­do­wa­nia i da­to­wa­nia. „Na­sza ofer­ta fo­lii i ich prze­zna­cze­nie są nie­zwy­kle sze­ro­kie – od gra­fi­ki i zdo­bie­nia ksi­ążek czy kart świ­ątecz­nych, po­przez różne­go ro­dza­ju opa­ko­wa­nia i ety­kie­ty (w tym luk­su­so­we, ko­sme­tycz­ne, spi­ry­tu­so­we czy far­ma­ceu­tycz­ne), roz­wi­ąza­nia ho­lo­gra­ficz­ne, na ta­bli­cach re­je­stra­cyj­nych ko­ńcząc. Po­za pro­duk­cją i dys­try­bu­cją ww. asor­ty­men­tu, ofe­ru­je­my też do­radz­two w do­bo­rze fo­lii oraz kom­plek­so­wą ob­słu­gę tech­nicz­no­-ser­wi­so­wą” – pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

W zgo­dzie z eko­lo­gią

Dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska zwra­ca rów­nież uwa­gę na aspek­ty pro­eko­lo­gicz­ne pro­duk­tów z ofer­ty fir­my, jak też dzia­łań śro­do­wi­sko­wych pro­wa­dzo­nych przez API Fo­il­ma­kers: „Dba­my o nie za­rów­no na eta­pie wy­twór­czym, jak też w kon­te­kście ca­łe­go cy­klu ży­cia pro­duk­tu oraz w ła­ńcu­chu do­staw. Na ka­żdym eta­pie sta­ra­my się rów­no­wa­żyć eko­no­mi­kę pro­duk­cji i dba­ło­ść o śro­do­wi­sko na­tu­ral­ne. Co się za tym kry­je? Na przy­kład zwra­camy uwa­gę na gru­bo­ść fo­lii, by nie prze­kra­cza­ła norm prze­my­sło­wych, do­ty­czących jej odzy­sku i uty­li­za­cji. Co wi­ęcej, kar­to­ny po­kry­te fo­lia­mi API są in­dek­so­wa­ne ja­ko od­pad za­dru­ko­wa­ny, wi­ęc mo­gą być odzy­ski­wa­ne z ci­ągach prze­my­sło­wych, de­dy­ko­wa­nych te­go ty­pu pro­duk­tom. Ko­lej­ny ele­ment to ener­go­osz­częd­no­ść – tu przy­kładem są kle­je sto­so­wa­ne w na­szych fo­liach do hot stam­pin­gu, które cha­rak­te­ry­zu­je ni­ska tem­pe­ra­tu­ra ak­ty­wa­cji. War­to rów­nież do­dać, że fo­lie de­ko­ra­cyj­ne mar­ki API po­sia­da­ją od 2016 ro­ku cer­ty­fi­ka­cję PIRA i FSEA w za­kre­sie re­cy­klin­gu”.

API Fo­lie Pol­ska na wy­da­rze­niach bra­nżo­wych

Mi­nio­ny rok był dla fir­my oka­zją do obec­no­ści pod­czas wy­da­rzeń bra­nżo­wych, or­ga­ni­zo­wa­nych – po rocz­nej prze­rwie spo­wo­do­wa­nej lo­kal­ny­mi ob­ostrze­nia­mi – przez me­dia bra­nżo­we. W czerw­cu Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska wy­stąpi­ła na Kon­gre­sie Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne 2021 i od­by­wa­jącej się w je­go ra­mach 16. kon­fe­ren­cji „Ety­kie­ty sa­mo­przy­lep­ne – naj­now­sze tech­no­lo­gie” (or­ga­ni­zo­wa­nych przez wy­daw­nic­two Pol­ski Dru­karz), gdzie mówi­ła o nie­stan­dar­do­wych pro­jek­tach ety­kiet i roz­wi­ązy­wa­niu pro­ble­mów tech­nicz­nych w kon­te­kście za­sto­so­wa­nia fo­lii w pro­ce­sach uszla­chet­nia­nia m.in. me­to­dą hot stam­pin­gu. Z ko­lei w li­sto­pa­dzie – pod­czas ju­bi­le­uszo­wej 10. kon­fe­ren­cji „Bez­piecz­ne Opa­ko­wa­nie” (której or­ga­ni­za­to­ra­mi są mie­si­ęcz­ni­ki Po­li­gra­fi­ka i Opa­ko­wa­nie), wy­stąpie­nie Ka­ta­rzy­ny Ko­zi­ńskiej kon­cen­tro­wa­ło się w du­żej mie­rze na pro­eko­lo­gicz­nych aspek­tach dzia­łal­no­ści re­ali­zo­wa­nej przez API Fo­il­ma­kers. Dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska na­wi­ąza­ła też do zre­ali­zo­wa­nych swe­go cza­su ba­dań, do­ty­czących za­sto­so­wań uszla­chet­nień w pro­duk­tach pre­mium i ich ko­re­la­cji z de­cy­zja­mi za­ku­po­wy­mi, po­dej­mo­wa­ny­mi przez kon­su­men­tów.
„Z ra­do­ścią wróci­li­śmy na oba wy­da­rze­nia, obec­no­ść na których bar­dzo so­bie ce­ni­my. Po­zwa­la­ją one bo­wiem nie tyl­ko za­pre­zen­to­wać na­szą ofer­tę i usłu­gi ofe­ro­wa­ne przez API Fo­lie Pol­ska, ale też spo­tkać się z na­szy­mi klien­ta­mi i part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi. Te­go ty­pu kon­fe­ren­cje to oka­zje do roz­mów na na­szym fir­mo­wym mi­ni sto­isku, które za­wsze ara­nżu­je­my, jak też pod­czas części wie­czor­nej – w mniej for­mal­nej at­mos­fe­rze. Ma­my na­dzie­ję, że za­rów­no te, jak i po­zo­sta­łe, or­ga­ni­zo­wa­ne od lat wy­da­rze­nia (np. tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe) po­wrócą do swo­jej zwy­cza­jo­wej for­mu­ły i że już ten rok przy­nie­sie nam tak ocze­ki­wa­ną nor­mal­no­ść” – pod­su­mo­wu­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści