„W grupie siła” – API Folie Polska podsumowuje rok 2021Poprzedni artykuł 

Nowi klienci, nowe rynki, zwiększona sprzedaż, kolejne inwestycje sprzętowe, aktywny udział w wydarzeniach branżowych – to najkrótsze podsumowanie minionego roku w firmie API Folie Polska. Przyniósł on szereg zmian także w grupie Aldus, będącej właścicielem API Foilmakers od marca 2020 roku. Jej portfolio zostało rozszerzone o Paragon Inks – szkockiego producenta farb drukarskich. Jak podkreśla Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska, wszechstronność oferty Aldus Group wpływa na większą synergię poszczególnych spółek wchodzących w jej skład, a pojawianie się nowych produktów w portfolio obrazuje potencjał i kompleksowość oferty całej grupy.

„Miniony rok był pierwszym, pełnym rokiem naszego funkcjonowania w ramach nowych struktur – mówi Katarzyna Kozińska. – Gros naszych działań w tym okresie, podobnie zresztą jak w roku 2020, kierowaliśmy na ustabilizowanie sytuacji wobec wciąż dużej niepewności gospodarczej w wielu regionach świata, rosnących cen surowców i frachtu oraz obostrzeń, wciąż obecnych na różnych rynkach. Pomimo tego udało nam się – już po raz kolejny – utrzymać trend wzrostowy. To z jednej strony efekt wzrostu organicznego API Folie Polska, z drugiej – przejęcia nowych rynków, m.in. całej obsługi związanej z foliami przemysłowymi. Obecnie nasze portfolio jest bardzo stabilne, a zarazem zróżnicowane i skierowane do różnych grup odbiorców. Są wśród nich zarówno drukarnie i przetwórcy opakowań, jak też firmy z innych przemysłów np. producenci tablic rejestracyjnych czy systemów oznaczeń. Ta dywersyfikacja jest bardzo korzystna w sytuacji, gdy na jednym z rynków mamy do czynienia z okresowymi zawirowaniami”.

„W grupie siła” – kolejna firma dołącza do Aldus Group

Ważnym wydarzeniem dla całej grupy Aldus było w ubiegłym roku powiększenie jej struktur o Paragon Inks – szkockiego producenta farb graficznych i lakierów UV. W wyniku przejęcia Paragon Inks, obroty całej grupy Aldus wzrosły do 140 mln dolarów australijskich, z czego połowa jest realizowana dzięki sprzedaży na rynku europejskim. „W grupie siła – podkreśla Katarzyna Kozińska. – Portfolio naszego właściciela, dostarczającego rozwiązania sprzętowe i materiałowe na rynek opakowań i etykiet, jeszcze bardziej zyskało dzięki temu na kompleksowości i różnorodności. Cieszymy się, że od niespełna dwóch lat możemy być coraz bardziej istotnym ogniwem całej grupy. A warto dodać, że – m.in. za sprawą zrealizowanych inwestycji w nowe maszyny i powiększenie powierzchni magazynowej – nasza obecność w strukturach Aldus Group jest coraz bardziej zauważalna. Bardzo nas to cieszy, gdyż stymuluje dalszy rozwój zarówno API Foilmakers, jak i naszego polskiego oddziału”.

API Folie Polska – nowi klienci, nowe rynki zbytu

„W kontekście wyzwań globalnych, również nasze lokalne działania, prowadzone na rynku europejskim, były obarczone pewną dozą niepewności całego otoczenia biznesowego – mówi Katarzyna Kozińska. – Pomimo tego udało nam się nie tylko utrzymać dotychczasową bazę klientów z Polski i innych krajów, ale też pozyskać nowych użytkowników folii naszej marki. W kontekście wspomnianej sytuacji globalnej oraz zachowania ciągłości dostaw duże znaczenie ma fakt, że zakłady wytwórcze API Foilmakers są zlokalizowane w Europie. Konfekcjonowanie i dystrybucja gotowych produktów odbywa się poprzez stale rozwijaną sieć oddziałów – w ubiegłym roku pojawił się kolejny, z siedzibą na Półwyspie Iberyjskim”.
Portfolio firmy obejmuje obecnie folie: metalizowane do hot stampingu; do cold stampingu (wykonywanego inline w maszynach wąskowstęgowych); pigmentowe do hot stampingu; do aplikowania na zimno w maszynach arkuszowych oraz do kodowania i datowania. „Nasza oferta folii i ich przeznaczenie są niezwykle szerokie – od grafiki i zdobienia książek czy kart świątecznych, poprzez różnego rodzaju opakowania i etykiety (w tym luksusowe, kosmetyczne, spirytusowe czy farmaceutyczne), rozwiązania holograficzne, na tablicach rejestracyjnych kończąc. Poza produkcją i dystrybucją ww. asortymentu, oferujemy też doradztwo w doborze folii oraz kompleksową obsługę techniczno-serwisową” – podkreśla Katarzyna Kozińska.

W zgodzie z ekologią

Dyrektor zarządzająca API Folie Polska zwraca również uwagę na aspekty proekologiczne produktów z oferty firmy, jak też działań środowiskowych prowadzonych przez API Foilmakers: „Dbamy o nie zarówno na etapie wytwórczym, jak też w kontekście całego cyklu życia produktu oraz w łańcuchu dostaw. Na każdym etapie staramy się równoważyć ekonomikę produkcji i dbałość o środowisko naturalne. Co się za tym kryje? Na przykład zwracamy uwagę na grubość folii, by nie przekraczała norm przemysłowych, dotyczących jej odzysku i utylizacji. Co więcej, kartony pokryte foliami API są indeksowane jako odpad zadrukowany, więc mogą być odzyskiwane z ciągach przemysłowych, dedykowanych tego typu produktom. Kolejny element to energooszczędność – tu przykładem są kleje stosowane w naszych foliach do hot stampingu, które charakteryzuje niska temperatura aktywacji. Warto również dodać, że folie dekoracyjne marki API posiadają od 2016 roku certyfikację PIRA i FSEA w zakresie recyklingu”.

API Folie Polska na wydarzeniach branżowych

Miniony rok był dla firmy okazją do obecności podczas wydarzeń branżowych, organizowanych – po rocznej przerwie spowodowanej lokalnymi obostrzeniami – przez media branżowe. W czerwcu Katarzyna Kozińska wystąpiła na Kongresie Etykiety Samoprzylepne 2021 i odbywającej się w jego ramach 16. konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie” (organizowanych przez wydawnictwo Polski Drukarz), gdzie mówiła o niestandardowych projektach etykiet i rozwiązywaniu problemów technicznych w kontekście zastosowania folii w procesach uszlachetniania m.in. metodą hot stampingu. Z kolei w listopadzie – podczas jubileuszowej 10. konferencji „Bezpieczne Opakowanie” (której organizatorami są miesięczniki Poligrafika i Opakowanie), wystąpienie Katarzyny Kozińskiej koncentrowało się w dużej mierze na proekologicznych aspektach działalności realizowanej przez API Foilmakers. Dyrektor zarządzająca API Folie Polska nawiązała też do zrealizowanych swego czasu badań, dotyczących zastosowań uszlachetnień w produktach premium i ich korelacji z decyzjami zakupowymi, podejmowanymi przez konsumentów.
„Z radością wróciliśmy na oba wydarzenia, obecność na których bardzo sobie cenimy. Pozwalają one bowiem nie tylko zaprezentować naszą ofertę i usługi oferowane przez API Folie Polska, ale też spotkać się z naszymi klientami i partnerami biznesowymi. Tego typu konferencje to okazje do rozmów na naszym firmowym mini stoisku, które zawsze aranżujemy, jak też podczas części wieczornej – w mniej formalnej atmosferze. Mamy nadzieję, że zarówno te, jak i pozostałe, organizowane od lat wydarzenia (np. targi Labelexpo Europe) powrócą do swojej zwyczajowej formuły i że już ten rok przyniesie nam tak oczekiwaną normalność” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności