AIPIA i Pac­ka­ging Eu­ro­pe łączą się w ce­lu szyb­kie­go roz­wo­ju in­te­li­gent­nych opa­ko­wańPoprzedni artykuł 

AIPIA (Sto­wa­rzy­sze­nie Prze­my­słu Opa­ko­wań Ak­tyw­nych i In­te­li­gent­nych) i Pac­ka­ging Eu­ro­pe na­wi­ąza­ły stra­te­gicz­ne part­ner­stwo ma­jące na ce­lu przy­spie­sze­nie wpro­wa­dza­nia in­no­wa­cji w za­kre­sie in­te­li­gent­nych opa­ko­wań w bra­nży FMCG na ka­żdym eta­pie ła­ńcu­cha do­staw i sprze­da­ży de­ta­licz­nej.

„Od kil­ku lat po­strze­ga­my AIPIA ja­ko nie­zwy­kle wa­żny głos w świe­cie to­wa­rów pacz­ko­wa­nych. Współpra­cu­jąc bli­sko z Eef przez kil­ka lat, cie­szy­my się, że mo­że­my sfor­ma­li­zo­wać to part­ner­stwo. Łącząc wie­dzę eks­perc­ką AIPIA na te­mat sek­to­ra in­te­li­gent­nych opa­ko­wań z sze­ro­ką gru­pą od­bior­ców ła­ńcu­cha war­to­ści i za­so­ba­mi dzien­ni­kar­ski­mi w Pac­ka­ging Eu­ro­pe, wie­rzy­my, że mo­że­my po­głębić zro­zu­mie­nie mo­żli­wo­ści do­da­wa­nia war­to­ści tech­no­lo­gii – i przy­spie­szyć ich asy­mi­la­cję na ryn­ku.”, mówi Tim Sy­kes, dy­rek­tor ds. mar­ki Pac­ka­ging Eu­ro­pe.

Zgod­nie z wa­run­ka­mi part­ner­stwa, Pac­ka­ging Eu­ro­pe będzie od­po­wie­dzial­ne za or­ga­ni­za­cję i pro­wa­dze­nie do­rocz­ne­go Kon­gre­su AIPIA – fla­go­we­go wy­da­rze­nia dla in­te­li­gent­nych opa­ko­wań – a ta­kże będzie współpra­co­wać z gru­pą eks­per­tów AIPIA, aby do­star­czać wia­do­mo­ści i ko­men­ta­rze na te­mat ak­tyw­ne­go i in­te­li­gent­ne­go kra­jo­bra­zu opa­ko­wań szer­szej pu­blicz­no­ści. Tym­cza­sem Eef de Fer­ran­te, dy­rek­tor za­rządza­jący AIPIA, i je­go ze­spół będą na­dal się roz­wi­jać i roz­wi­jać dzia­łal­no­ść AIPIA ja­ko sto­wa­rzy­sze­nia wspie­ra­jące­go sek­tor.

Współpra­ca ma miej­sce w cza­sie, gdy bar­dziej niż kie­dy­kol­wiek po­trzeb­ne są in­te­li­gent­ne roz­wi­ąza­nia opa­ko­wa­nio­we. Od eli­mi­na­cji mar­no­traw­stwa żyw­no­ści, wal­ki z podra­bia­niem i dy­wer­sją na ryn­ku, zwi­ęk­sza­nia wy­daj­no­ści ła­ńcu­cha do­staw, ochro­ny mar­ki i za­an­ga­żo­wa­nia kon­su­men­tów, po zwi­ęk­sza­nie wska­źni­ków re­cy­klin­gu, ist­nie­ją nie­zli­czo­ne prze­strze­nie, w których ak­tyw­ne, po­łączo­ne i interak­tyw­ne in­no­wa­cje w za­kre­sie opa­ko­wań mo­gą mieć trans­for­ma­cyj­ny wpływ. AIPIA i Pac­ka­ging Eu­ro­pe za­mie­rza­ją wspól­nie wspie­rać tę trans­for­ma­cję.

„To wiel­ki krok na­przód dla AIPIA. Pac­ka­ging Eu­ro­pe ide­al­nie do nas pa­su­je. An­ga­żu­je się w roz­wój naj­now­szych tech­no­lo­gii i in­no­wa­cji, aby na­pędzać sek­tor opa­ko­wań i trzy­ma rękę na pul­sie bra­nży. Jej re­pu­ta­cja i wie­dza, a ta­kże do­świad­cze­nie w dzie­dzi­nach ta­kich jak eko­lo­gicz­ne opa­ko­wa­nia, a ta­kże roz­le­gła sieć, za­pew­nia­ją si­łę i różno­rod­no­ść na­szej dzia­łal­no­ści. Za­so­by, do których ma­my te­raz do­stęp, po­mo­gą wzmoc­nić nasz Kon­gres i in­ne wy­da­rze­nia oraz po­zwo­lą nam prze­nie­ść AIPIA na wy­ższy po­ziom.” – mówi Eef de Fer­ran­te, Dy­rek­tor Za­rządza­jący AIPIA.

Pac­ka­ging Eu­ro­pe będzie go­spo­da­rzem ko­lej­ne­go Kon­gre­su AIPIA w li­sto­pa­dzie 2022 r. w Am­ster­da­mie i wkrót­ce uru­cho­mi ca­ło­rocz­ny ka­nał in­te­li­gent­nych opa­ko­wań, za­wie­ra­jący wia­do­mo­ści, ko­men­ta­rze i tre­ści mul­ti­me­dial­ne obej­mu­jące naj­no­wo­cze­śniej­sze ma­te­ria­ły ak­tyw­ne i po­wło­ki, NFC/RFID , dru­ko­wa­na elek­tro­ni­ka, in­te­li­gent­ne ko­dy i roz­sze­rzo­na rze­czy­wi­sto­ść.

Po­nad­to AIPIA wi­ta Ti­ma Sy­ke­sa ja­ko człon­ka swo­jej Ra­dy Do­rad­czej, umo­żli­wia­jąc Pac­ka­ging Eu­ro­pe pe­łne i ak­tyw­ne uczest­nic­two w roz­wo­ju Sto­wa­rzy­sze­nia.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji AIPIA i Pac­ka­ging Eu­ro­pe

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści