AIPIA (Stowarzyszenie Przemysłu Opakowań Aktywnych i Inteligentnych) i Packaging Europe nawiązały strategiczne partnerstwo mające na celu przyspieszenie wprowadzania innowacji w zakresie inteligentnych opakowań w branży FMCG na każdym etapie łańcucha dostaw i sprzedaży detalicznej.
„Od kilku lat postrzegamy AIPIA jako niezwykle ważny głos w świecie towarów paczkowanych. Współpracując blisko z Eef przez kilka lat, cieszymy się, że możemy sformalizować to partnerstwo. Łącząc wiedzę ekspercką AIPIA na temat sektora inteligentnych opakowań z szeroką grupą odbiorców łańcucha wartości i zasobami dziennikarskimi w Packaging Europe, wierzymy, że możemy pogłębić zrozumienie możliwości dodawania wartości technologii – i przyspieszyć ich asymilację na rynku.", mówi Tim Sykes, dyrektor ds. marki Packaging Europe.
Zgodnie z warunkami partnerstwa, Packaging Europe będzie odpowiedzialne za organizację i prowadzenie dorocznego Kongresu AIPIA – flagowego wydarzenia dla inteligentnych opakowań – a także będzie współpracować z grupą ekspertów AIPIA, aby dostarczać wiadomości i komentarze na temat aktywnego i inteligentnego krajobrazu opakowań szerszej publiczności. Tymczasem Eef de Ferrante, dyrektor zarządzający AIPIA, i jego zespół będą nadal się rozwijać i rozwijać działalność AIPIA jako stowarzyszenia wspierającego sektor.
Współpraca ma miejsce w czasie, gdy bardziej niż kiedykolwiek potrzebne są inteligentne rozwiązania opakowaniowe. Od eliminacji marnotrawstwa żywności, walki z podrabianiem i dywersją na rynku, zwiększania wydajności łańcucha dostaw, ochrony marki i zaangażowania konsumentów, po zwiększanie wskaźników recyklingu, istnieją niezliczone przestrzenie, w których aktywne, połączone i interaktywne innowacje w zakresie opakowań mogą mieć transformacyjny wpływ. AIPIA i Packaging Europe zamierzają wspólnie wspierać tę transformację.