Sto­ra En­so po raz ko­lej­ny wy­różnio­na w ra­por­cie śro­do­wi­sko­wym CDP Sup­plier En­ga­ge­ment Ra­tingPoprzedni artykuł 

Dru­gi raz z rzędu Sto­ra En­so uzy­ska­ła ty­tuł Sup­plier En­ga­ge­ment Le­ader, przy­zna­wa­ny za za­an­ga­żo­wa­nie w prze­ciw­dzia­ła­nie glo­bal­ne­mu ocie­ple­niu ze stro­ny CDP – or­ga­ni­za­cji no­n-pro­fit, zaj­mu­jącej się pro­ble­ma­ty­ką zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju w wy­mia­rze glo­bal­nym i wspie­ra­jącej przed­si­ęw­zi­ęcia z nią zwi­ąza­ne.

Ogło­szo­ny na po­cząt­ku mar­ca br. ran­king CDP Sup­plier En­ga­ge­ment Ra­ting (SER) uwzględ­nia sze­reg pa­ra­me­trów, po­zwa­la­jących na oce­nę efek­tyw­no­ści dzia­łań da­ne­go przed­si­ębior­stwa bądź or­ga­ni­za­cji w za­po­bie­ga­niu zmia­nom kli­ma­tycz­nym. Tym ra­zem sta­tus „Le­ade­r” otrzy­ma­ło 8% wszyst­kich firm spo­śród tych, które wy­pe­łni­ły spe­cjal­ny kwe­stio­na­riusz, do­ty­czący po­dej­mo­wa­nych przez nie dzia­łań kli­ma­tycz­nych w 2020 ro­ku.

„Dla na­szej fir­my jest nie­zwy­kle wa­żnym, by bli­sko współpra­co­wać z na­szy­mi do­staw­ca­mi i ra­zem prze­ciw­dzia­łać zmia­nom kli­ma­tycz­nym. Pod­czas gdy część z nich jest bar­dzo za­awan­so­wa­na w te­go ty­pu śro­do­wi­sko­wych ini­cja­ty­wach, in­ni do­pie­ro za­czy­na­ją swo­ją ak­tyw­no­ść w tym te­ma­cie. Z my­ślą o tych dru­gich ofe­ru­je­my np. pro­wa­dzo­ne w try­bie on­li­ne szko­le­nia, do­ty­czące ogra­ni­cze­nia emi­sji dwu­tlen­ku węgla do at­mos­fe­ry. Będzie­my też na­dal i co­raz bar­dziej czyn­nie an­ga­żo­wać się we współpra­cę ze wszyst­ki­mi na­szy­mi do­staw­ca­mi, ak­tyw­ny­mi w ob­sza­rze za­po­bie­ga­nia zmia­nom kli­ma­tycz­nym. W ub.r. ogło­si­li­śmy no­we ce­le śro­do­wi­sko­we Sto­ra En­so. W części zwi­ąza­nej z kli­ma­tem, du­ży na­cisk zo­stał tu po­ło­żo­ny na re­duk­cję emi­sji nie­bez­po­śred­nich, ge­ne­ro­wa­nych w ca­łym ła­ńcu­chu do­sta­w” – mówi An­net­te Stu­be, Exe­cu­ti­ve Vi­ce Pre­si­dent ds. Su­sta­ina­bi­li­ty w fir­mie Sto­ra En­so. 

CDP to or­ga­ni­za­cja no­n-pro­fit, pro­wa­dząca glo­bal­ny pro­gram in­for­ma­cyj­ny skie­ro­wa­ny do in­we­sto­rów, przed­si­ębior­ców, wło­da­rzy miast, re­gio­nów i kra­jów, wspie­ra­jący ich w za­rządza­niu ce­la­mi śro­do­wi­sko­wy­mi. Przy­go­to­wu­jąc ran­king, CDP zbie­ra od za­in­te­re­so­wa­nych podmio­tów in­for­ma­cje o ich za­an­ga­żo­wa­niu w kwe­stie kli­ma­tycz­ne. W tym ce­lu ka­żdy z nich otrzy­mu­je spe­cjal­ny kwe­stio­na­riusz, uwzględ­nia­jący py­ta­nia zwi­ąza­ne z za­rządza­niem, ce­la­mi, emi­sja­mi oraz ła­ńcu­chem do­staw. So­nya Bhon­sle, Glo­bal He­ad of Va­lue Cha­ins & Re­gio­nal Di­rec­tor Cor­po­ra­tions w or­ga­ni­za­cji CDP, tak ko­men­tu­je te­go­rocz­ne wy­ni­ki ran­kingu: „Na­sze da­ne wska­zu­ją, że wie­le firm nie do­strze­ga wpły­wu swo­ich nie­bez­po­śred­nich dzia­łań na kwe­stie kli­ma­tycz­ne, w zwi­ąz­ku z czym nie po­dej­mu­je żad­nej ak­tyw­no­ści, by zmo­bi­li­zo­wać swo­ich do­stawców do zre­du­ko­wa­nia owe­go ne­ga­tyw­ne­go wpły­wu na śro­do­wi­sko. Na­szym zda­niem przed­si­ębior­cy mu­szą pod­jąć pil­ne dzia­ła­nia w ob­sza­rze za­rządza­nia ce­la­mi śro­do­wi­sko­wy­mi, ta­kże je­że­li cho­dzi o ła­ńcuch do­staw, by za­pew­nić ogra­ni­cze­nie glo­bal­ne­go ocie­ple­nia do 1,5°C. Skła­da­my gra­tu­la­cje po­nad 4000 fir­mom, ja­kie zna­la­zły się w ze­sta­wie­niu Sup­plier En­ga­ge­ment Le­ader­bo­ard za rok 2021, przy­go­to­wa­nym przez CDP. Ja­ko je­den z je­go li­de­rów, kon­cern Sto­ra En­so sta­je się swe­go ro­dza­ju pio­nie­rem w trans­for­ma­cji, zwi­ąza­nej ze zrów­no­wa­żo­nym roz­wo­jem i neu­tral­no­ścią względem śla­du węglowe­go”.

No­we ce­le śro­do­wi­sko­we Sto­ra En­so

W ub.r. Sto­ra En­so ogło­si­ła no­we ce­le śro­do­wi­sko­we. Am­bi­cją kon­cer­nu jest ofe­ro­wa­nie – przed ro­kiem 2050 – wy­łącz­nie pro­duk­tów i roz­wi­ązań w 100% „re­ge­ne­ro­wal­ny­ch”. Zmia­ny kli­ma­tycz­ne to je­den z trzech głów­nych ob­sza­rów, ja­kie zo­sta­ły tu uwzględ­nio­ne, wraz z bio­różno­rod­no­ścią i dzia­łal­no­ścią w obie­gu za­mkni­ętym. W oce­nie Sto­ra En­so by­cie „re­ge­ne­ro­wal­ną” ozna­cza do­star­cza­nie na ry­nek pro­duk­tów oraz roz­wi­ązań od­na­wial­nych i zgod­nych z za­sa­da­mi GOZ, przy jed­no­cze­snym za­cho­wa­niu bio­różno­rod­no­ści oraz zbi­lan­so­wa­niu ilo­ści emi­to­wa­ne­go i re­du­ko­wa­ne­go z at­mos­fe­ry dwu­tlen­ku węgla.

Po­za ce­la­mi dłu­go­ter­mi­no­wy­mi, kon­cern ogło­sił też no­we wy­tycz­ne kor­po­ra­cyj­ne si­ęga­jące ro­ku 2030 i zgod­ne z wy­tycz­ny­mi tzw. „sce­na­riu­sza 1,5 stop­nia”. Do te­go cza­su fir­ma za­mie­rza ob­ni­żyć o 50% bez­względ­ną emi­sję ga­zów cie­plar­nia­nych, po­wsta­jących pod­czas re­ali­zo­wa­nych przez nią dzia­łań ope­ra­cyj­nych (gdzie punk­tem od­nie­sie­nia jest rok 2019). Do­ty­czy to za­rów­no emi­sji bez­po­śred­nich (po­wsta­łych pod­czas pro­ce­sów pro­duk­cyj­nych), po­śred­nich (zwi­ąza­nych z po­zy­ski­wa­niem elek­trycz­no­ści i ener­gii ciepl­nej) jak też ge­ne­ro­wa­nych w ca­łym ła­ńcu­chu do­staw. Pla­ny te zo­sta­ły za­apro­bo­wa­ne przez or­ga­ny nad­zo­ru­jące Scien­ce Ba­sed Tar­gets, która jest wspól­nym pro­jek­tem CDP (Cli­ma­te Di­sc­lo­su­re Pro­ject), Or­ga­ni­za­cji Na­ro­dów Zjed­no­czo­nych (w ra­mach pak­tu UNGC), Świa­to­we­go In­sty­tu­tu Za­so­bów (WRI) i or­ga­ni­za­cji WWF (World Wi­de Fund for Na­tu­re).

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści