Hy­bry­do­wy plo­ter Ag­fa Ana­pur­na H2500i LED w fir­mie Pro­mo­No­tesPoprzedni artykuł 

Od lewej: Marcin Tabaczyński (Agfa) i Paweł Puk (PromoNotes).
Od le­wej: Mar­cin Ta­ba­czy­ński (Ag­fa) i Pa­weł Puk (Pro­mo­No­tes).

Od pew­ne­go cza­su w par­ku sprzęto­wym fir­my Pro­mo­No­tes z Su­che­go La­su k. Po­zna­nia pra­cu­je hy­bry­do­wy plo­ter Ag­fa Ana­pur­na H2500i LED. Urządze­nie zo­sta­ło za­ku­pio­ne z my­ślą o za­dru­ko­wy­wa­niu za­rów­no okle­in in­tro­li­ga­tor­skich, sto­so­wa­nych przy pro­duk­cji no­te­sów ksi­ążko­wych (w ja­kich to przed­si­ębior­stwo się spe­cja­li­zu­je), jak też in­nych pro­duk­tów. Fir­ma zde­cy­do­wa­ła się na za­kup ma­szy­ny pra­cu­jącej w tech­ni­ce in­kjet UV z uwa­gi na wszech­stron­no­ść urządze­nia w kon­te­kście ob­słu­gi­wa­nych podło­ży i mo­żli­wo­ści pro­duk­cyj­nych oraz ela­stycz­nych atra­men­tów, ja­kie znaj­du­ją w niej za­sto­so­wa­nie. Po­zwo­li­ła też na per­so­na­li­za­cję go­to­wych pro­duk­tów, np. po­przez apli­ko­wa­nie na nich imion i na­zwisk użyt­kow­ni­ków.

Pro­mo­No­tes dzia­ła na ryn­ku ar­ty­ku­łów pro­mo­cyj­nych i re­kla­mo­wych od 27 lat, a od­bior­ca­mi jej pro­duk­tów są agen­cje re­kla­mo­we oraz dys­try­bu­to­rzy, do­star­cza­jący je fi­nal­nym od­bior­com tj. klien­tom in­sty­tu­cjo­nal­nym. Fir­ma roz­po­czy­na­ła od no­te­sów sa­mo­przy­lep­nych z na­dru­kiem, które – wraz z no­te­sa­mi ksi­ążko­wy­mi z se­rii Mind­no­tes (z my­ślą o których za­ku­pio­ny zo­stał plo­ter Ana­pur­na H200i LED) – sta­no­wią wci­ąż pod­sta­wę jej asor­ty­men­tu. Pro­duk­cja w ob­sza­rze dru­ku jest w Pro­mo­No­tes re­ali­zo­wa­na z udzia­łem ma­szyn of­f­se­to­wych, a od kil­ku lat – ta­kże cy­fro­wych. Mówi Pa­weł Puk, dy­rek­tor ds. pro­duk­cji: „Osiem lat te­mu za­in­we­sto­wa­li­śmy w pierw­szą ma­ło­for­ma­to­wą ma­szynę elek­tro­fo­to­gra­ficz­ną, z cza­sem uzu­pe­łnio­ną o ko­lej­ne, a na­stęp­nie o in­kje­to­wą kla­sy high spe­ed. O za­ku­pie plo­tera hy­bry­do­we­go, pra­cu­jące­go w tech­no­lo­gii in­kjet UV my­śle­li­śmy od dłu­ższe­go cza­su, m.in. z uwa­gi na ko­niecz­no­ść za­dru­ko­wy­wa­nia i per­so­na­li­zo­wa­nia okła­dek do no­te­sów, wy­ko­na­nych z podło­ży nie­chłon­nych. To zde­cy­do­wa­nie wy­daj­niej­sze i wy­god­niej­sze roz­wi­ąza­nie niż do­tych­czas sto­so­wa­na przez nas w tej części pro­ce­su tech­ni­ka si­to­dru­ko­wa”.

Plo­ter Ana­pur­na H2500i LED po­ja­wił się w fir­mie Pro­mo­No­tes pod ko­niec 2020 ro­ku, głów­nie z my­ślą o apli­ko­wa­niu – w try­bie pła­skim – wie­lo­barw­ne­go na­dru­ku na go­to­wych no­te­sach ksi­ążko­wych. Są one wy­twa­rza­ne z za­sto­so­wa­niem trzech ro­dza­jów opra­wy: twar­dej, mi­ęk­kiej pa­pie­ro­wej i mi­ęk­kiej po­li­ure­ta­no­wej. „Ży­cie zwe­ry­fi­ko­wa­ło na­sze pla­ny i obec­nie w 99% plo­ter fir­my Ag­fa sto­su­je­my do za­dru­ko­wy­wa­nia – w try­bie „z ro­li na ro­lę” – ma­te­ria­łów skóro­po­dob­nych (włók­ni­ny po­kry­tej po­lu­re­ta­nem) oraz in­nych okle­in intro­ligatorskich. Mówi­my za­tem o pierw­szym, a nie ostat­nim eta­pie pro­ce­su po­wsta­wa­nia wspo­mnia­nych no­te­sów – to 99% prac ob­słu­gi­wa­nych jest przez ma­szy­nę Ag­fa. Na­druk na fi­nal­nym pro­duk­cie, wy­ko­ny­wa­ny z uży­ciem spe­cjal­nej for­my, to nie­wiel­ka ilo­ść prac na niej re­ali­zo­wa­nych. Z re­gu­ły są to zle­ce­nia wy­ma­ga­jące per­so­na­li­za­cji no­te­su, np. na­nie­sie­nia na­zwisk. W tym przy­pad­ku okład­ka mo­że być wy­ko­na­na z do­wol­ne­go podło­ża – np. pa­pie­ru bar­wio­ne­go w ma­sie. To po­ka­zu­je z jak wszech­stron­nym roz­wi­ąza­niem ma­my do czy­nie­nia”.

Jak do­da­je Mar­cin Ta­ba­czy­ński, re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży w pol­skim dzia­le in­kje­to­wym Ag­fa, za­kup i wdro­że­nie plo­te­ra po­prze­dzi­ły je­go te­sty prze­pro­wa­dzo­ne w Cen­trum Tech­no­lo­gicz­nym fir­my w Mort­sel: „Klient za­brał na nie wszyst­kie ma­te­ria­ły sto­so­wa­ne w pro­duk­cji no­te­sów, ta­kże te nie­ty­po­we. Dzi­ęki te­mu – po­dej­mu­jąc fi­nal­ną de­cy­zję – kie­row­nic­two Pro­mo­No­tes mia­ło pe­łną wie­dzę na te­mat mo­żli­wo­ści ofe­ro­wa­nych przez plo­ter Ana­pur­na H2500i LED. Du­żą ro­lę ode­gra­ły tu de­dy­ko­wa­ne ma­szy­nie ela­stycz­ne atra­men­ty UV, które po na­nie­sie­niu na okład­kę ce­chu­je wy­so­ka tr­wa­ło­ść i od­por­no­ść na pęka­nie”.

Pa­weł Puk po­twier­dza: „No­tes re­kla­mo­wy czy ksi­ążko­wy to pro­dukt bar­dzo wy­ma­ga­jący w kon­te­kście co­dzien­ne­go użyt­ko­wa­nia. Opra­wa sta­je się tu za­tem new­ral­gicz­nym punk­tem ca­łe­go pro­ce­su pro­duk­cji. Na­sze po­nadrocz­ne do­świad­cze­nia i za­do­wo­le­nie klien­tów po­ka­zu­ją, że za­rów­no ma­szy­na fir­my Ag­fa, jak też za­sto­so­wa­ne w niej atra­men­ty, są ide­al­nie do­pa­so­wa­ne do na­szych po­trze­b”.

Ma­ciej Ma­ćko­wiak, dy­rek­tor han­dlo­wy Pro­mo­No­tes uzu­pe­łnia: „O suk­ce­sie w tej bra­nży de­cy­du­je w du­żej mie­rze du­ża do­stęp­no­ść wzo­rów pro­duk­tów po­sia­da­nych w ofer­cie. Ta­ko­we po­wsta­ły rzecz ja­sna rów­nież z my­ślą o no­we­go ro­dza­ju okład­kach, re­ali­zo­wa­nych z udzia­łem dru­ku in­kje­to­we­go UV. Ode­gra­ły one klu­czo­wą ro­lę zwłasz­cza w okre­sie ostat­nich dwóch lat, gdy si­łą rze­czy kon­takt bez­po­śred­ni z klien­ta­mi – np. po­przez udział w tar­gach czy in­nych wy­da­rze­niach bra­nżo­wych – był ogra­ni­czo­ny. Du­że zna­cze­nie mia­ła i na­dal ma na­sza stro­na in­ter­ne­to­wa – bar­dzo czy­tel­na i in­tu­icyj­na w użyt­ko­wa­niu. Na­rzędzia te, po­par­te du­żą wie­dzą tech­no­lo­gicz­ną, to jed­ne z pod­staw suk­ce­sów ryn­ko­wych od­no­szo­nych przez Pro­mo­No­tes”.

Plo­ter Ana­pur­na H2500i LED to je­den z fla­go­wych mo­de­li fir­my Ag­fa w ob­sza­rze dru­ku hy­bry­do­we­go. Ma­szy­na ob­słu­gu­je me­dia gi­ęt­kie i sztyw­ne o sze­ro­ko­ści mak­sy­mal­nej 2,5 m z pręd­ko­ścią do 115 m2/h, za­dru­ko­wu­jąc je w try­bie CMYKLcLm z do­dat­ko­wą bie­lą. Jak pod­kre­śla Pa­weł Puk, du­żym atu­tem kom­plek­so­we­go roz­wi­ąza­nia do­star­czo­ne­go przez fir­mę Ag­fa są atra­men­ty. „W przy­pad­ku apli­ko­wa­nia ich na okład­ki no­te­sów ma­my do czy­nie­nia z podło­ża­mi, które z za­ło­że­nia nie są de­dy­ko­wa­ne plo­te­rom UV, np. okle­ina­mi z two­rzyw sztucz­nych czy skórą. Sprzęt i ma­te­ria­ły fir­my Ag­fa zna­ko­mi­cie so­bie z ni­mi ra­dzą, dzi­ęki cze­mu na­no­szo­ny atra­ment ce­chu­ją wy­so­ki po­ziom ad­he­zji i wy­trzy­ma­ło­ści na zgi­na­nie oraz ocze­ki­wa­na przez nas i klien­tów wy­so­ka ja­ko­ść re­pro­duk­cji”.

„War­to rów­nież pod­kre­ślić ich pro­eko­lo­gicz­no­ść – do­da­je Mar­cin Ta­ba­czy­ński. – Atra­men­ty po­sia­da­ją bo­wiem cer­ty­fi­kat GREENGUARD Gold. Wie­my, że co­raz wi­ęcej wła­ści­cie­li ma­rek zwra­ca uwa­gę na kwe­stie śro­do­wi­sko­we, wi­ęc na­sza fir­ma wy­cho­dzi na­prze­ciw ocze­ki­wa­niom ryn­ko­wym rów­nież w tym ob­sza­rze”.

Ana­pur­na H2500i LED pra­cu­je w Pro­mo­No­tes od grud­nia 2020 ro­ku, zaś kie­row­nic­two fir­my – nie­za­le­żnie od za­do­wo­le­nia z sa­me­go roz­wi­ąza­nia – chwa­li też so­bie kom­plek­so­wą współpra­cę z je­go pro­du­cen­tem. „Pa­na Mar­ci­na Ta­ba­czy­ńskie­go zna­my od wie­lu lat, jesz­cze z cza­sów, gdy pra­co­wał u in­ne­go do­staw­cy. Jest on nie­zwy­kle kom­pe­tent­ną oso­bą, nie tyl­ko pod względem kom­pe­ten­cji han­dlo­wych, ale – co rów­nie wa­żne – tech­nicz­nych. Dzi­ęki te­mu wspól­nie do­bra­li­śmy roz­wi­ąza­nie ide­al­nie skro­jo­ne pod na­sze po­trze­by. Sam pro­ces do­sta­wy, wdro­że­nia i szko­le­nia – w nie­ła­twym prze­cież okre­sie – rów­nież prze­bie­gł bar­dzo spraw­nie. Pod­su­mo­wu­jąc za­tem, uwa­ża­my tę in­we­sty­cję za bar­dzo tra­fio­ną” – mówi Pa­weł Puk.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści