Pro­gno­zy HP Inc: naj­wa­żniej­sze tren­dy w dru­ku prze­my­sło­wym na 2023 rokPoprzedni artykuł 

Fir­ma HP Inc. pro­gno­zu­je, że w 2023 ro­ku za­cznie­my ob­ser­wo­wać zmia­ny w men­tal­no­ści ma­rek, które są od­po­wie­dzią na no­we po­trze­by kon­su­men­tów i wie­lu różnych bra­nż. Dla firm ozna­cza to ko­niecz­no­ść szyb­kiej re­ak­cji, au­to­ma­ty­za­cji wie­lu pro­ce­sów i pro­duk­tów do­stęp­nych tu i te­raz, a na zna­cze­niu jesz­cze bar­dziej mo­gą zy­skać uni­kal­ne tech­no­lo­gie dru­ku. Ek­sper­ci dru­ku HP prze­wi­du­ją, że…

1) Wy­trzy­ma­ło­ść i zwin­no­ść ła­ńcu­cha do­staw spo­pu­la­ry­zu­ją tech­no­lo­gię dru­ku cy­fro­we­go

Kon­su­men­ci będą co­raz częściej ku­sze­ni per­so­na­li­za­cją, no­wy­mi pro­jek­ta­mi i kam­pa­nia­mi oraz ofer­ta­mi do­sta­wy te­go sa­me­go dnia. To otwo­rzy no­we mo­żli­wo­ści przed bra­nżą po­li­gra­ficz­ną, która będzie mu­sia­ła za­re­ago­wać na tę zmia­nę po­py­tu jesz­cze wi­ęk­szą wy­daj­no­ścią.

Rów­no­cze­śnie, sek­tor będzie mu­siał wal­czyć z wy­zwa­nia­mi zwi­ąza­ny­mi z nie­do­stat­kiem pra­cow­ni­ków i ma­te­ria­łów oraz zwi­ęk­szo­ny­mi kosz­ta­mi ener­gii i do­staw. Spo­wo­du­je to po­now­ny wzrost dłu­go­fa­lo­wej ten­den­cji do two­rze­nia ła­ńcu­chów do­staw z mniej­szą ilo­ścią za­pa­sów i szyb­szym cza­sem re­ak­cji – a w efek­cie zwi­ęk­sze­nie in­we­sty­cji w tech­no­lo­gię dru­ku cy­fro­we­go. Dzi­ęki roz­wi­ąza­niom ofe­ro­wa­nym przez HP In­di­go i Pa­ge­Wi­de za­rów­no pro­du­cen­ci ety­kiet i opa­ko­wań, jak i ko­mer­cyj­ni do­stawcy usług dru­ku będą mo­gli zwi­ęk­szyć swo­je mo­żli­wo­ści za­rob­ko­we.

2) Dy­wer­sy­fi­ka­cja do­star­czy na ryn­ku no­we roz­wi­ąza­nia

Wcho­dząc w rok na­zna­czo­ny re­ce­sją, ro­snący­mi kosz­ta­mi ży­cia i ce­na­mi ener­gii, do­staw­cy usług dru­ku i pro­du­cen­ci tek­tu­ry fa­li­stej mu­szą zdać so­bie spra­wę, że pro­wa­dze­nie bi­zne­su w opar­ciu o wy­ko­rzy­sty­wa­nie dru­ku tyl­ko do kon­kret­nych za­sto­so­wań na dłu­ższą me­tę nie będzie zy­skow­ne. Z te­go względu będą mu­sie­li nie­ustan­nie roz­wi­jać i różni­co­wać swo­ją ofer­tę, aby do­trzeć do klien­tów po­szu­ku­jących in­no­wa­cji i no­wych za­sto­so­wań tech­no­lo­gii dru­ku.

Spa­dek zna­cze­nia mar­ke­tin­gu „spray and pray” czy wia­do­mo­ści SPAM prze­kła­da­ją się na po­trze­bę po­sia­da­nia wszech­stron­niej­szej ma­szy­ny do dru­ku cy­fro­we­go, ta­kiej jak HP Pa­ge­Wi­de, której mo­żli­wo­ści są du­żo szer­sze niż tyl­ko wy­ko­ny­wa­nie okre­ślo­nych za­dań. Ofe­ru­je ona ta­kże uni­wer­sal­no­ść w cza­sie prze­sto­jów, gdy tem­po pro­duk­cji jest wol­niej­sze.

W naj­bli­ższej przy­szło­ści będzie mo­żna za­ob­ser­wo­wać, że co­raz wi­ęcej firm po­li­gra­ficz­nych oraz tych ofe­ru­jących druk ko­mer­cyj­ny – zo­sta­nie za­chęco­nych przez roz­wój tech­no­lo­gii cy­fro­wej do ofe­ro­wa­nia no­wych roz­wi­ązań i wcho­dze­nia na no­we ryn­ki. Przy­kła­dem będą pro­du­cen­ci ety­kiet i opa­ko­wań, którzy po­sze­rzą swo­ją dzia­łal­no­ść na to­reb­ki i ręka­wy ter­mo­kurcz­li­we, wy­ko­rzy­stu­jąc mo­żli­wo­ści ma­szy­ny cy­fro­wej wąsko wstęgo­wej do różnych za­sto­so­wań.

Jed­no­cze­śnie, 90% wo­lu­me­nu dru­ku ko­mer­cyj­ne­go na­dal od­by­wa się w tech­no­lo­gii ana­lo­go­wej, lecz i to ule­gnie zmia­nie, gdyż co­raz wi­ęcej firm będzie przyj­mo­wać po­de­jście hy­bry­do­we i in­we­sto­wać w tech­no­lo­gię cy­fro­wą w ce­lu uzu­pe­łnie­nia swo­je­go za­ple­cza pro­duk­cyj­ne­go, co umo­żli­wi im ofe­ro­wa­nie no­wych roz­wi­ązań. Przy­kła­do­wo, naj­szyb­ciej roz­wi­ja­jące się pro­duk­ty w dru­ku ko­mer­cyj­nym, ta­kie jak ksi­ążki, zdjęcia i ma­te­ria­ły mar­ke­tin­gu bez­po­śred­nie­go wy­sy­ła­ne­go pocz­tą, to spe­cjal­no­ść HP In­di­go, a dzi­ęki Se­rii 3 do­staw­ca usług dru­ku mo­że ofe­ro­wać nie tyl­ko ksi­ążki i bro­szu­ry, ale ta­kże ety­kie­ty lub opa­ko­wa­nia ela­stycz­ne. Klien­ci in­we­stu­jący w ma­szy­nę cy­fro­wą HP In­di­go 25K z opcją HP In­di­go Di­gi­tal Po­uch Fac­to­ry mo­gą w za­sa­dzie zbu­do­wać no­wy bi­znes obok ist­nie­jącej już dzia­łal­no­ści.

3) Prio­ry­te­tem po­zo­sta­nie dąże­nie do zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju

W no­wym ro­ku zrów­no­wa­żo­ny roz­wój będzie na­dal naj­wa­żniej­szy dla ma­rek i firm po­li­gra­ficz­nych. To już nie tyl­ko trend, ale wy­móg.

Kon­su­men­ci za­czy­na­ją po­strze­gać lo­jal­no­ść wo­bec ma­rek przez pry­zmat ak­ty­wi­zmu spo­łecz­ne­go. Aż 80% uwa­ża, że mar­ki po­win­ny przy­czy­niać się do po­pra­wy ży­cia lu­dzi, a 75% mil­le­nial­sów i po­ko­le­nia Z będzie an­ga­żo­wać się w in­te­rak­cje tyl­ko z mar­ka­mi, które chro­nią na­szą pla­ne­tę. Z te­go względu, w mo­men­cie, gdy ko­lej­ne or­ga­ni­za­cje przy­spie­sza­ją re­ali­za­cję ini­cja­tyw na rzecz zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju, fir­my po­li­gra­ficz­ne z bra­nży ety­kiet i opa­ko­wań, tek­tu­ry fa­li­stej i ko­mer­cyj­nej mu­szą pa­trzeć na swo­je pro­ce­sy bi­zne­so­we i prze­pły­wu pra­cy w spo­sób ho­li­stycz­ny, aby za­pew­nić do­star­cza­nie kom­plek­so­wych roz­wi­ązań ma­jących mniej­szy wpływ na śro­do­wi­sko na­tu­ral­ne. Obej­mu­je to w za­sa­dzie wszyst­ko, po­cząw­szy od źródła po­zy­ski­wa­nia ma­te­ria­łów, które ofe­ru­ją, aż po tech­no­lo­gię dru­ku (w tym tu­sze i pły­ty) oraz spo­sób po­stępo­wa­nia z od­pa­da­mi.

HP In­di­go i HP Pa­ge­Wi­de za­pew­nia­ją kom­plek­so­we wspar­cie dla ma­rek, których ce­lem jest stać się li­de­rem w za­kre­sie zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju. Za­rów­no ma­szy­ny do dru­ku cy­fro­we­go HP In­di­go i HP Pa­ge­Wi­de, jak i atra­men­ty zo­sta­ły opra­co­wa­ne tak, aby umo­żli­wić do­staw­com usług dru­ku i pro­du­cen­tom prze­strze­ga­nie prze­pi­sów spe­łnia­jących nor­my bra­nżo­we i pro­eko­lo­gicz­ne. Są kom­pa­ty­bil­ne z wie­lo­ma ma­te­ria­ła­mi, które mo­żna odzy­skać i wy­ko­rzy­stu­ją atra­men­ty HP na ba­zie wo­dy, które nie za­wie­ra­ją nie­bez­piecz­nych sub­stan­cji za­nie­czysz­cza­jących po­wie­trze oraz zo­sta­ły za­pro­jek­to­wa­ne tak, aby spe­łniać świa­to­we wy­mo­gi re­gu­la­cyj­ne, ta­kie jak UL ECOLOGO, USDA FA, Swiss Or­di­nan­ce i wy­tycz­ne Ne­stle.

4) Prze­my­sł 4.0 i au­to­ma­ty­za­cja będą do­mi­no­wać na wszyst­kich eta­pach pro­duk­cji

No­we tech­no­lo­gie i roz­wi­ąza­nia, ta­kie jak chmu­ra obli­cze­nio­wa, sztucz­na in­te­li­gen­cja, In­ter­net Rze­czy, roz­sze­rzo­na rze­czy­wi­sto­ść (AR) i wir­tu­al­na rze­czy­wi­sto­ść (VR), po­wo­li do­cie­ra­ją do bra­nży po­li­gra­ficz­nej, zmie­nia­jąc spo­sób pro­wa­dze­nia co­dzien­nej dzia­łal­no­ści w dru­kar­niach ety­kiet, opa­ko­wań, tek­tu­ry fa­li­stej i ko­mer­cyj­nych.

W 2023 r. bra­nża po­li­gra­ficz­na będzie na­dal wdra­żać au­to­ma­ty­za­cję na wszyst­kich eta­pach pro­ce­sów, po­cząw­szy od in­we­sty­cji w in­te­li­gent­ne urządze­nia, ta­kie jak ma­szy­ny do dru­ku cy­fro­we­go HP In­di­go i Pa­ge­Wi­de, in­te­gra­cję opro­gra­mo­wa­nia z ist­nie­jący­mi śro­do­wi­ska­mi pro­duk­cyj­ny­mi, zwi­ęk­sze­nie wy­daj­no­ści cy­fro­wej (dzi­ęki za­awan­so­wa­nym na­rzędziom di­gi­ta­lo­wym) oraz wy­ko­rzy­sta­nie roz­wo­ju e-han­dlu do au­to­ma­ty­za­cji pro­duk­cji en­d-to­-end.

Au­to­ma­ty­za­cja sta­nie się rów­nież częścią ob­słu­gi klien­ta i usług, których przy­szło­ść naj­le­piej okre­śla stra­te­gia Shift Left. Klien­ci będą w co­raz wi­ęk­szym stop­niu po­trze­bo­wa­li na­rzędzi i sprzętu, które po­mo­gą im za­rządzać pro­ce­sa­mi kom­plek­so­wo. Jed­no­cze­śnie, zmniej­szy się za­le­żno­ść od do­staw­ców sprzętu w za­kre­sie kon­ser­wa­cji i roz­wi­ązy­wa­nia pro­ble­mów. W przy­pad­ku wy­stąpie­nia trud­nych sy­tu­acji, in­ży­nie­ro­wie pra­cu­jący zdal­nie mu­szą być wy­star­cza­jąco kom­pe­tent­ni, aby roz­wi­ązy­wać pro­ble­my w lo­cie, ko­rzy­sta­jąc z za­awan­so­wa­nych na­rzędzi współpra­cy, ofe­ro­wa­nych przez tech­no­lo­gie ta­kie jak Mi­xed Re­ali­ty. Do­pro­wa­dzi to do wzro­stu po­pu­lar­no­ści tech­no­lo­gii AR w za­sto­so­wa­niach prze­my­sło­wych. Obej­mu­je to zwi­ęk­sze­nie po­py­tu na roz­wi­ąza­nia ta­kie jak HP xRSe­rvi­ces, które w no­wych ge­ne­ra­cjach dru­ka­rek ofe­ru­ją wspar­cie na żąda­nie, na­tych­mia­sto­we roz­wi­ązy­wa­nie pro­ble­mów i współpra­cę w cza­sie rze­czy­wi­stym.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my HP

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści