Firma Duplo Polska podsumowuje rok 2022 i z optymizmem patrzy w przyszłośćPoprzedni artykuł 

Firma Duplo Polska, lokalny dystrybutor japońskiego producenta maszyn do wykańczania, pozytywnie podsumowuje rok 2022. Zauważa jednocześnie nadchodzące zmiany, które generować będą nieco inne potrzeby klientów w najbliższej przyszłości. Spadające nakłady, potrzeba wyróżnienia produktów akcydensowych, a także tych, które trafiają na półki sklepowe, szukanie oszczędności i możliwości bardziej wydajnej produkcji – wszystko to generować będzie w najbliższej przyszłości bardzo przemyślane, ale jednocześnie konieczne dla wielu drukarń inwestycje. Będą one dotyczyły również – jak zauważa Gabriela Swat, dyrektor zarządzająca firmy –maszyn do wykańczania.

„To, co zauważyliśmy już w minionym roku – mówi - czyli poszukiwanie nowych rozwiązań w niełatwym czasie, będzie miało swoją kontynuację w najbliższej przyszłości. Rok 2022 zakończyliśmy pozytywnie, gdyż klienci wciąż spośród wielu ofert innych producentów wybierali nasze rozwiązania. Dla wielu z nich były to konieczne posunięcia, aby sprostać wymaganiom rynku, dla innych stanowiły jeden z elementów zmian w ich biznesie. Przykładowo drukarnie offsetowe, które decydowały się na zakup nowej lub kolejnej maszyny cyfrowej, potrzebowały do swojej introligatorni maszyn, które obsługują wydruki pochodzące z obu technologii, a takie mamy w swojej ofercie. Te zmiany dotyczyły przede wszystkim potrzeby automatyzacji produkcji – obecnie koszty pracownicze, jak zauważają nasi klienci, stanowią poważną część ich wydatków, a każda maszyna która może zastąpić pracę kilku innych urządzeń, z których każde obsługiwane jest przez kilku pracowników, stanowić może doskonałe rozwiązanie tego problemu. Poza tym nasze rozwiązania znacząco przyspieszają produkcję, co obecnie ma również duże znaczenie. Krótkie serie, zmieniające się nakłady i dane, potrzeba personalizacji – wszystko to sprawia, że klienci poszukują i będą poszukiwać maszyn umożliwiających im sprawną produkcję, szybkie ustawienia i możliwość dokonywania zmian w bardzo szybkim tempie. Takie urządzenia w swojej ofercie posiada Duplo, co więcej – możemy je dopasować do potrzeb niewielkiej drukarni, ale także większego zakładu produkcyjnego, co jest naszą przewagą konkurencyjną”.

Stale rozbudowywane portfolio i nowy kierunek – format B2

„Z pewnością nie można pomijać faktu, że życie przedsiębiorcom, ale także ich klientom, a w końcu również konsumentom, komplikuje obecnie inflacja czy systematycznie zwiększane raty kredytów – dodaje Gabriela Swat. – Jednak, co bardzo nas cieszy, świadomi konieczności zmian mimo wszystko inwestują i będą to robić nadal. Jesteśmy przekonani, że w roku 2023 będzie to proces ostrożny i przemyślany. Dlatego w naszej ofercie wciąż pojawiają się nowe produkty. Jakiś czas temu firma Duplo dostrzegła, że klienci coraz częściej poszukują maszyn do wykańczania wydruków cyfrowych w formacie B2 i takie propozycje pojawiły się w naszej ofercie w roku 2022. Jedną z nich była lakierówka w formacie B2 – DuSense DDC-8000, a w zakresie maszyn do wykańczania wprowadziliśmy do naszej oferty system DC-20K z Docucutterem DC-746.

Jesteśmy przekonani, że w nadchodzących roku wzbudzą one spore zainteresowanie. Oprócz tego, co warto podkreślić, maszyny z naszej oferty są stale udoskonalane – pojawiają się ich nowe modele. Z pewnością jednak dla klientów najważniejszym jest fakt, że wiele z nich może zastąpić kilka urządzeń w ich zakładzie. Przykłady naszych wdrożeń potwierdzają, że urządzenia Duplo mogą nadać tempa rozwojowi danego zakładu. Wielu klientów po zakupie urządzeń do wykańczania z naszej oferty powiększyło nie tylko grono swoich klientów, ale także zasięgi – wielu z nich wyszło poza swój region, kraj. Z pewnością będzie to zjawisko coraz bardziej powszechne z racji coraz bardziej przyjaznych dla biznesów możliwości logistycznych”.

Wartości dodane wśród oczekiwań klientów

Już w poprzednich latach, nie tylko w minionym roku, dostrzegliśmy również ogromną potrzebę doradzania naszym klientom, bo tego oczekują w kontekście nie tylko wyboru maszyn, ale ich wdrożenia, a także poszukiwania możliwości ich wykorzystania. Dlatego staramy się być dla nich kompleksowym wsparciem na każdym z tych etapów i te oczekiwania z pewnością nie zmienią się w najbliższej przyszłości. Staramy się też być blisko potrzeb naszych klientów i bacznie obserwować rynek – dlatego jesteśmy obecni na wielu imprezach branżowych; prezentujemy swoją ofertę również na targach dedykowanych branży poligraficznej i reklamowej. Jednak najważniejszym jest dla nas klient i jego bieżące potrzeby, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby blisko nich odwiedzając ich możliwie często, a także służąc swoją wiedzą i doświadczeniem”.

Ekologia – trend przyszłości

„Duplo już jakiś czas temu dostrzegło ten trend, który w najbliższej przyszłości z pewnością się utrzyma – klienci poszukują rozwiązań ekologicznych tj. maszyn, które zużywają mniej energii, generują mniej odpadów, a także takich w których wykorzystywane są bardziej ekologiczne materiały. Firma Duplo posiada w swojej ofercie tego rodzaju rozwiązania – w ostatnim czasie dołączył do nich m.in. powielacz cyfrowy, w którym zastosowano rozwiązania proekologiczne. W najbliższej przyszłości będziemy więc realizować nasze cele i kierunki, które dostrzegliśmy już jakiś czas temu. Zależy nam na tym, by – jak to miało miejsce w minionych latach - zachować stabilność sprzedaży, a także ciągłość dostaw maszyn z naszej oferty do naszych klientów. Z optymizmem więc patrzmy w rok 2023.”

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej
Obraz Gerd Altmann z Pixabay

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności