Sty­ro­pia­no­we wy­pe­łnie­nia do opa­ko­wań – z fir­mą Nord­term i ma­szy­na­mi z ofer­ty Ama­grafPoprzedni artykuł 

Nordterm to kolejny przykład niestandardowego wdrożenia maszyn z oferty Amagraf
Nord­term to ko­lej­ny przy­kład nie­stan­dar­do­we­go wdro­że­nia ma­szyn z ofer­ty Ama­graf

Fir­ma Ama­graf po raz ko­lej­ny do­ta­rła ze swo­ją nie­stan­dar­do­wą ofer­tą do klien­ta spo­za bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Tym ra­zem ma­szy­ny z jej bo­ga­te­go port­fo­lio, de­dy­ko­wa­ne­go różnym sek­to­rom – plo­ter ter­micz­ny i fre­zu­jący pol­skiej fir­my Co­ner – wzbo­ga­ci­ły park ma­szy­no­wy fir­my Nord­term z Ko­sza­li­na. Zaj­mu­je się ona pro­duk­cją sty­ro­pia­nu, kszta­łtek sty­ro­pia­no­wych i od nie­daw­na – wy­pe­łnień do opa­ko­wań za­rów­no ma­łych jak rów­nież du­żych i ci­ężkich ele­men­tów do trans­por­tu różne­go ro­dza­ju to­wa­rów.

Zgod­nie z fi­lo­zo­fią fir­my Ama­graf, by roz­wi­ąza­nia z jej ofer­ty do­pa­so­wy­wać do po­trzeb i ocze­ki­wań klien­tów – w przy­pad­ku Nord­term ca­ły pro­ces był jesz­cze bar­dziej kom­plek­so­wy, bo ma­szy­ny zo­sta­ły już na eta­pie pro­duk­cji do­pa­so­wa­ne do okre­ślo­nych przez klien­ta wy­ma­gań. To po­zwo­li­ło mu wy­jść sze­rzej ze swo­ją ofer­tą, a ta­kże umo­żli­wi­ło pod­jęcie współpra­cy z różny­mi pro­du­cen­ta­mi, którzy po­trzebują wy­pe­łnie­nia dla swo­ich pro­duk­tów w pro­cesach zwi­ąza­nych np. z lo­gi­sty­ką. Za­ku­py (film z wdro­że­nia znaj­du­je się na stro­nach: ) wpły­nęły rów­nież na ela­stycz­no­ść fir­my oraz zna­cząco skróci­ły jej czas re­ak­cji na zle­ce­nia. Już wkrót­ce, za spra­wą ko­lej­ne­go za­ku­pu – tym ra­zem będzie to plo­ter do wy­ci­na­nia ele­men­tów do ter­mo­izo­la­cji – fir­ma Nord­term wej­dzie sze­rzej na ry­nek bu­dow­la­ny, znaj­du­jący się od ja­kie­goś cza­su w jej kręgu za­in­te­re­so­wań.

„Wdro­że­nie w Nord­term – mówi Piotr Al­win­gier z fir­my Ama­graf – to ko­lej­ny przy­kład na­szych nie­stan­dar­do­wych dzia­łań, kie­dy to zgła­sza­jący się do nas klient ocze­ku­je na­sze­go wspar­cia i po­mo­cy. My zaś – wsłu­chu­jąc się w je­go po­trze­by – do­pa­so­wu­je­my do nich roz­wi­ąza­nia z na­szej bo­ga­tej ofer­ty, w której znaj­du­ją się ma­szy­ny wie­lu pro­du­cen­tów. Tym ra­zem ma­szy­ny de­dy­ko­wa­ne fir­mie Nord­term już na eta­pie po­wsta­wa­nia uwzględ­nia­ły okre­ślo­ne przez nią wcze­śniej wy­ma­ga­nia. Oka­za­ło się to strza­łem w dzie­si­ąt­kę z punk­tu wi­dze­nia klien­ta, a dla nas po­wo­dem do du­żej sa­tys­fak­cji, że ko­lej­na już fir­ma spo­za bra­nży po­li­gra­ficz­nej za­ufa­ła na­szej mar­ce i do­świad­cze­niu”.

Już wkrót­ce Nord­term pla­nu­je za­kup ko­lej­nej ma­szy­ny – tym ra­zem do pro­duk­cji ele­men­tów ter­mo­izo­la­cyj­nych wy­ko­rzy­sty­wa­nych przy izo­la­cjach da­chów, ze spe­cjal­nym, de­dy­ko­wa­nym te­mu pro­ce­so­wi opro­gra­mo­wa­niem. Fir­ma ofe­ru­je już różne ele­men­ty wy­ko­rzy­sty­wa­ne w bu­dow­nic­twie i ma już w tej kwe­stii du­że do­świad­cze­nie, ale in­we­sty­cja ta ko­lej­ny raz roz­sze­rzy jej ofer­tę.

„Od po­cząt­ku na­szej dzia­łal­no­ści zaj­mo­wa­li­śmy się pro­duk­cją sty­ro­pia­nu. Po­sia­da­my spie­niar­kę do sty­ro­pia­nu oraz ma­szy­ny do wy­ci­na­nia kszta­łtek, które umo­żli­wia­ją nam pro­duk­cję wie­lu przedmio­tów czy ele­men­tów sty­ro­pia­no­wych – mówi Pa­weł Skrzyp­czak, wła­ści­ciel fir­my Nord­term. – Na­tu­ral­nym kro­kiem na­sze­go roz­wo­ju by­ła wi­ęc po­trze­ba stwo­rze­nia li­nii pro­du­ku­jącej wy­pe­łnie­nia o zróżni­co­wa­nych kszta­łtach i wy­mia­rach do opa­ko­wań, co po­zwo­li nam na za­in­te­re­so­wa­nie i po­zy­ska­nie wi­ęk­szej licz­by klien­tów. Po­szu­ki­wa­li­śmy wi­ęc ma­szyn, które w opty­mal­ny spo­sób ob­słu­gi­wa­ły­by te pro­ce­sy – od wy­pe­łnień do nie­wiel­kich opa­ko­wań po­przez wy­pe­łnie­nia np. na sprzęt RTV i AGD na wy­pe­łnie­niach dla przedmio­tów o du­żych ga­ba­ry­tach sko­ńczyw­szy. W ofer­cie fir­my Ama­graf zna­le­źli­śmy ma­szy­ny fir­my Co­ner, które spro­sta­ły tym wy­ma­ga­niom. Za­le­ża­ło nam na tym, aby by­ły one w jak naj­wi­ęk­szym stop­niu zauto­ma­ty­zo­wa­ne i ogra­ni­cza­ły od­pa­dy”.

„Fir­ma Co­ner z Ło­dzi (pro­du­cent wspo­mnia­nych plo­te­rów, które pra­cu­ją obec­nie w Nord­term) z którą współpra­cu­je­my – mówi Piotr Al­win­gier – jest od po­nad 20 lat do­staw­cą urządzeń ste­ro­wa­nych nu­me­rycz­nie, które są de­dy­ko­wa­ne różnym sek­to­rom prze­my­słu. Głów­ny­mi jej pro­duk­ta­mi są plo­te­ry ter­micz­ne i fre­zu­jące, które do­star­cza­my do na­szych klien­tów z bra­nży po­li­gra­ficz­nej i re­kla­mo­wej. Jed­nak są one de­dy­ko­wa­ne znacz­nie szer­sze­mu śro­do­wi­sku – od firm ar­chi­tek­to­nicz­nych i bu­dow­la­nych, po­przez te zaj­mu­jące się sce­no­gra­fią, po pro­du­ku­jące sty­ro­pian, opa­ko­wa­nia, na zaj­mu­jący­mi się obrób­ką two­rzyw sztucz­nych i me­ta­li sko­ńczyw­szy. Kie­dy wi­ęc Nord­term okre­ślił swo­je po­trze­by, wie­dzie­li­śmy, że to wła­śnie ten pol­ski pro­du­cent mo­że spe­łnić je­go ocze­ki­wa­nia i wspól­nie stwo­rzy­li­śmy dla nie­go dwa sper­so­na­li­zo­wa­ne roz­wi­ąza­nia. Tak wi­ęc ko­lej­ny raz po­de­szli­śmy do klien­ta w spo­sób nie­sza­blo­no­wy, co za­ko­ńczy­ło się suk­ce­sem, a kon­ty­nu­acją tej współpra­cy będzie ko­lej­na ma­szy­na, ja­ką – jak ma­my na­dzie­ję – nie­ba­wem tu do­star­czy­my”.

„Zau­fa­nie do do­staw­ców jest dla nas nie­zmier­nie wa­żne, bo je­ste­śmy mło­dą fir­mą i wci­ąż po­szu­ku­je­my dla sie­bie no­wych kie­run­ków roz­wo­ju – pod­kre­śla Pa­weł Skrzyp­czak. – Pod tym względem Ama­graf oka­zał się wła­ści­wym part­ne­rem. Ana­li­zo­wa­li­śmy wspól­nie na­sze po­trze­by, a dzi­ęki wspo­mnia­nym za­ku­pom mo­gli­śmy po­sze­rzyć swo­ją ofer­tę. Tym co nas wy­różnia na ryn­ku to dba­ło­ść o ka­żde­go klien­ta, na­wet naj­mniej­sze­go, mo­żli­wo­ść pro­duk­cji zle­ceń od jed­nej sztu­ki do ty­si­ęcy eg­zem­pla­rzy, szyb­ka re­ak­cja na za­mówie­nie i szyb­ka je­go re­ali­za­cja gwa­ran­tu­jąca wy­so­ką ja­ko­ść ko­ńco­we­go pro­duk­tu. Na­si klien­ci nie mu­szą cze­kać na for­mę do kszta­łtu sty­ro­pia­nu, co ge­ne­ru­je nie tyl­ko do­dat­ko­wy czas, ale ta­kże kosz­ty. Do­wol­ny kszta­łt mo­że­my te­raz wy­ci­nać dla nich nie­mal od ręki, a je­śli jest ta­ka po­trze­ba rów­nież z otwo­ra­mi czy in­ny­mi ele­men­ta­mi. Gwa­ran­tu­je­my im ta­kże po­wta­rzal­no­ść pro­duk­cji. Raz zło­żo­ne u nas za­mówie­nie jest ka­ta­lo­go­wa­ne w spe­cjal­nym sys­te­mie i w do­wol­nej chwi­li mo­że być od­two­rzo­ne z do­kład­nie ty­mi sa­my­mi pa­ra­me­tra­mi, rów­nież ja­ko­ścio­wy­mi”.

Wszyst­ko to jest mo­żli­wie, jak pod­kre­śla Pa­weł Skrzyp­czak, dzi­ęki wspo­mnia­nym part­ne­rom, ale przede wszyst­kim dzi­ęki za­ple­czu na­rzędzio­we­mu, ja­kie po­sia­da fir­ma Nord­term, a ta­kże jej wy­kwa­li­fi­ko­wa­ne­mu per­so­ne­lo­wi. „Co wi­ęcej, w na­szych dzia­ła­niach nie za­po­mi­na­my o śro­do­wi­sku na­tu­ral­nym – odzy­sku­je­my nasz sty­ro­pian, tzw. dzie­wi­czy ma­te­riał i wy­ko­rzy­stu­je­my go po­now­nie. Ogra­ni­cza­my wi­ęc w jak naj­wi­ęk­szym stop­niu od­pa­dy, dba­jąc o to, by być „e­ko” od sa­me­go po­cząt­ku, co za­rów­no dla nas sa­mych, jak rów­nież dla wie­lu na­szych klien­tów jest obec­nie nie­zmier­nie wa­żne”.

Dzi­ęki ostat­nim za­ku­pom fir­ma otwo­rzy­ła się rów­nież na współpra­cę z pro­du­cen­ta­mi opa­ko­wań. „Je­śli dru­kar­nie opa­ko­wa­nio­we pla­nu­ją w jesz­cze wi­ęk­szym stop­niu kom­plek­so­wo ob­słu­gi­wać swo­ich klien­tów, chęt­nie po­dej­mie­my z ni­mi współpra­cę – mówi Pa­weł Skrzyp­czak. – Je­ste­śmy rów­nież otwar­ci na współpra­cę z fir­mami z bra­nży re­kla­mo­wej czy pro­du­cen­ta­mi ga­dże­tów, dla których mo­że­my wy­ci­ąć ze sty­ro­pia­nu przedmio­ty o różnych kszta­łtach. Ser­decz­nie za­pra­sza­my do współpra­cy z na­mi”.

Wi­ęcej na te­mat ofer­ty Ama­graf mo­żna do­wie­dzieć się od­wie­dza­jąc Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Re­kla­my i Po­li­gra­fii Re­ma­Days War­saw, gdzie będzie ona obec­na na sto­isku swo­je­go part­ne­ra (fir­my Atrium – ha­la F sto­isko F3.39). Wy­da­rze­nie to od­by­wać się będzie w dniach od 1 do 3 lu­te­go br. w cen­trum Ptak Expo w Na­da­rzy­nie k. War­sza­wy. W po­dob­nym cha­rak­te­rze (na sto­isku fir­my Atrium nu­mer E1) Ama­graf wy­stąpi na Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gach Re­kla­my i Dru­ku Pro­mo­Show 2023, które od­by­wać się będą w dniach od 8 do 9 lu­te­go w ha­li EXPO XXI w War­sza­wie.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści