An­ta­lis ogła­sza zwy­ci­ęz­ców kon­kur­su An­ta­lis In­te­rior De­sign Award 2022Poprzedni artykuł 

Fir­ma An­ta­lis ogło­si­ła wła­śnie zwy­ci­ęskie pro­jek­ty, które zro­bi­ły na ju­ro­rach naj­wi­ęk­sze wra­że­nie. W gro­nie zwy­ci­ęz­ców zna­la­zła się pra­ca z Pol­ski!

Z ko­ńcem stycz­nia za­ko­ńczy­ło się prze­sy­ła­nie zgło­szeń do kon­kur­su or­ga­ni­zo­wa­ne­go przez fir­mę An­ta­lis, eu­ro­pej­skie­go li­de­ra dys­try­bu­cji roz­wi­ązań ko­mu­ni­ka­cji wi­zu­al­nej. Mi­ędzy­na­ro­do­we ju­ry, skła­da­jące się z czo­ło­wych oso­bo­wo­ści świa­ta de­si­gnu, na­gro­dzi­ło naj­cie­kaw­sze pro­jek­ty.

Zwy­ci­ęz­cy kon­kur­su An­ta­lis In­te­rior De­sign Award 2022

Kon­kurs An­ta­lis In­te­rior De­sign Award (AIDA) skie­ro­wa­ny jest do pro­jek­tan­tów wnętrz, ar­chi­tek­tów, dru­ka­rzy, re­kla­mo­daw­ców, gra­fi­ków oraz in­nych twór­ców i za­chęca uczest­ni­ków, aby wy­ka­za­li się swo­ją kre­atyw­no­ścią i da­li wy­raz swo­jej ar­ty­stycz­nej wra­żli­wo­ści. W tym ro­ku wa­run­kiem udzia­łu w kon­kur­sie by­ło za­pro­jek­to­wa­nie ara­nża­cji prze­strze­ni z wy­ko­rzy­sta­niem przy­naj­mniej jed­ne­go pro­duk­tu za­ku­pio­ne­go w An­ta­lis.

Te­go­rocz­na edy­cja kon­kur­su oka­za­ła się ogrom­nym suk­ce­sem. Zgło­szo­no 411 prac z 29 kra­jów, a w gło­so­wa­niu pu­blicz­no­ści na stro­nie An­ta­lis In­te­rior De­sign Award wzi­ęło udział po­nad 36 500 osób.

Na­gro­dy przy­zna­no w 11 ka­te­go­riach:

Bu­dyn­ki uży­tecz­no­ści pu­blicz­nej i prze­strze­nie pu­blicz­ne: „COMME TOMBÉES DU CIEL, LES COULEURS IN SITU ET EN MOUVEMENT” — DANIEL BUREN, au­tor: Etien­ne Fra­ikin, Bel­gia

Mo­nu­men­tal­ną, ko­lo­ro­wą in­sta­la­cję au­tor­stwa jed­ne­go z naj­bar­dziej zna­nych fran­cu­skich ar­ty­stów, Da­nie­la Bu­re­na, zre­ali­zo­wa­no na skle­pie­niu dwor­ca ko­le­jo­we­go Li­ège­-Gu­il­le­mins. Do re­ali­za­cji pra­cy wy­ko­rzy­sta­no fo­lie Ora­cal 8300 i 8500.

Dom: „Vi­ney­ard Ho­use — Part 2”, au­tor­ka: Haj­nal­ka Szöke, Węgry

Aby zrów­no­wa­żyć su­ro­wy wy­gląd XIX-wiecz­ne­go bu­dyn­ku, w pro­jek­cie wy­ko­rzy­sta­no spe­cjal­ne fo­lie, la­mi­na­ty i ta­pe­ty Co­ala In­te­rior Film – mar­ki wła­snej An­ta­lis. Dzi­ęki te­mu 130-let­ni dom prze­mie­nił się w przy­tul­ne, a za­ra­zem no­wo­cze­sne wnętrze dla ca­łej ro­dzi­ny.

Biu­ro: „Fo­mo an Of­fi­ce in the Wo­od­s”, au­tor­ka: Hil­de B Lam­brechts, Nor­we­gia

Fo­mo to prze­strzeń co­wor­kin­go­wa. Aby od­dzie­lić ko­ry­tarz od po­miesz­czeń, szkla­ne ścia­ny po­kry­to półtran­spa­rent­ną fo­lią Ave­ry SF-100 Ul­tra Cle­ar fir­my An­ta­lis, dzi­ęki której od­wie­dza­jący biu­ra po­czu­ją się jak na spa­ce­rze w środ­ku pi­ęk­ne­go la­su.

Han­del de­ta­licz­ny i usłu­gi: skle­py ju­bi­ler­skie Gi­ven, au­tor­ka: Ie­va Er­lec­ka­-Cu­cu­re, Ło­twa

At­mos­fe­ra skle­pów Gi­ven jest po­god­na i pe­łna po­zy­tyw­nej ener­gii. Efekt ten uda­ło się uzy­skać dzi­ęki sto­no­wa­nej, pa­ste­lo­wej ko­lo­ry­sty­ce, na­tu­ral­nym ma­te­ria­łom, lu­strom oraz ta­pe­cie z de­ko­ra­cyj­nym wzo­rem eg­zo­tycz­nych ro­ślin, kwia­tów i pta­ków.

Ho­te­lar­stwo i re­kre­acja: Ho­tel Am­ster­dam ID, au­tor: Lo­es Kok, Ho­lan­dia

Ra­do­ść i po­czu­cie hu­mo­ru to pod­sta­wo­we ele­men­ty to­żsa­mo­ści Apar­tho­te­lu Am­ster­dam ID. W re­ali­za­cji pro­jek­tu wy­ko­rzy­sta­no struk­tu­ral­ną ta­pe­tę Co­ala Le­ather fir­my An­ta­lis, na którą na­dru­ko­wa­no ory­gi­nal­ny wzór przed­sta­wia­jący zna­ne miej­sca Am­ster­damu, a ta­kże licz­ne ele­men­ty wy­stro­ju wnętrz, ta­kie jak me­ble, półki, kwia­ty czy obra­zy, co da­ło efekt za­baw­nej i sty­lo­wej ilu­zji.

Na­gro­da spe­cjal­na w ka­te­go­rii „Fo­lia ar­chi­tek­to­nicz­na”: Ga­le­ria Ba­łtyc­ka, au­tor: Ar­tur Pru­szy­ński, Pol­ska

W ra­mach mo­der­ni­za­cji Ga­le­rii Ba­łtyc­kiej w obiek­cie utwo­rzo­no mi­ędzy in­ny­mi 15 stref re­lak­su, z których ka­żda ma in­ny wy­strój. Na ścia­nach po­ja­wi­ły się no­we, ory­gi­nal­ne gra­fi­ki oraz ta­pe­ty. Ru­cho­me scho­dy okle­jo­no fo­lią imi­tu­jącą mie­dź. W pro­jek­cie wy­ko­rzy­sta­no fo­lie 3M Di­-Noc VM1693, 3M Di­-Noc FW236 oraz Co­ala In­te­rior Film Sto­ne U20.

Na­gro­da spe­cjal­na w ka­te­go­rii „Fo­lia okien­na”: Média­thèque de Ag­de, au­tor­ka: Nil­da Her­nan­dez, Fran­cja

Ara­nża­cja Me­dia­te­ki we fran­cu­skim Ag­de czer­pie in­spi­ra­cje z hi­sto­rii mia­sta i ota­cza­jących je na­tu­ral­nych kra­jo­bra­zów. W pro­jek­cie wy­ko­rzy­sta­no trans­pa­rent­ną fo­lię na okna Co­ala Ea­sy Stick Cle­ar. Ab­strak­cyj­ne ele­men­ty gra­ficz­ne ko­ja­rzą się z wi­no­ro­ślą i kra­jo­bra­zem win­nic, a ta­kże z wo­dą, al­ga­mi i mor­ską fau­ną.

Na­gro­da Spe­cjal­na „Zrów­no­wa­żo­ny Ro­zwój”: „Jo­in Us and Grow!”, au­tor: Na­than SWINSON-BULLOUGH, Wiel­ka Bry­ta­nia

Sto­isko wy­sta­wo­we dla fir­my Pie Fac­to­ry przy­bra­ło for­mę nie­wiel­kie­go ogród­ka wy­pe­łnio­ne­go zie­le­nią. Przy je­go bu­do­wie wy­ko­rzy­sta­no ele­men­ty kar­to­no­we Xa­ni­ta. Kie­dy „ży­cie” in­sta­la­cji do­bie­gnie ko­ńca, jej ele­men­ty tra­fią do re­cy­klin­gu.

Na­gro­da za pro­jekt 3D: „Aqu­a”, au­tor­ka: Er­ne­sta Ja­ko­ny­tė, Li­twa

W cy­fro­wym pro­jek­cie bi­stro in­ten­cją au­tor­ki by­ło osi­ągni­ęcie efek­tu znaj­do­wa­nia w środ­ku oce­anicz­nej głębi i za­pre­zen­to­wa­nie różnych od­cie­ni mor­skie­go błęki­tu. W pro­jek­cie au­tor­ka wy­ko­rzy­sta­ła fo­lie z li­nii Co­ala In­te­rior Film.

Na­gro­da Pu­blicz­no­ści: sklep STÜHMER w cen­trum han­dlo­wym Go­bu­da w Bu­da­pesz­cie, au­tor: Zsolt Na­gy­pál, Węgry

Sklep z wy­ro­ba­mi cze­ko­la­do­wy­mi STÜHMER otrzy­mał wy­ra­zi­sty wy­strój, w którym do­mi­nu­je biel, czer­wień, cze­rń i mio­do­wy od­cień żółci. W pro­jek­cie wy­ko­rzy­sta­no fo­lie li­nii Co­ala In­te­rior Film.

Na­gro­da za Ory­gi­nal­ny Wzór: „Pat­tern­play”, au­tor: Tho­mas He­inz, Niem­cy

Naj­wi­ęk­szą przy­jem­no­ść au­to­ro­wi spra­wia two­rze­nie pro­stych abs­trak­cji z moc­nym gra­ficz­nym efek­tem, ale nie­po­zba­wio­nych hu­mo­ru. Wy­ra­zi­sty­mi wzo­ra­mi szyb­ko za­in­te­re­so­wa­li się klien­ci z ca­łe­go świa­ta.

Na­gro­da za Ory­gi­nal­ny Wzór: „Blue Fo­re­st”, au­tor: An­drea Fer­re­ras Do­ra­do, Hisz­pa­nia

Au­tor­ka opra­co­wa­ła swój pro­jekt spe­cjal­nie dla prze­strze­ni wy­pe­łnio­nej na­tu­ral­nym świa­tłem. Ch­cąc stwo­rzyć at­mos­fe­rę spo­ko­ju i re­lak­su, uży­ła przede wszyst­kim or­ga­nicz­nych kszta­łtów oraz de­li­kat­ne­go po­łącze­nia ko­lo­ry­stycz­ne­go ze zło­ty­mi ak­cen­ta­mi.

Ce­re­mo­nia wręcze­nia na­gród od­by­ła się 30 mar­ca w Pa­ry­żu. Lau­re­aci z ca­łej Eu­ro­py zje­cha­li do Hôtel de la Ma­ri­ne by wspól­nie ce­le­bro­wać swój suk­ces. Wi­ęcej o na­gro­dzo­nych pro­jek­tach mo­żna do­wie­dzieć się na stro­nie kon­kur­su oraz w in­nych ka­na­łach ko­mu­ni­ka­cji An­ta­lis na ca­łym świe­cie.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji or­ga­ni­za­to­ra

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści