To­masz Ada­mow­ski no­wym dy­rek­to­rem pro­duk­cji w OZGrafPoprzedni artykuł 

Tomasz Adamowski
To­masz Ada­mow­ski

To­masz Ada­mow­ski zo­stał no­wym dy­rek­to­rem pro­duk­cji w Olsz­ty­ńskich Za­kła­dach Gra­ficz­nych OZGraf – wio­dącej dru­kar­ni dzie­ło­wej w Pol­sce, na­le­żącej do Gru­py Kom­pap. Za cel sta­wia so­bie dal­sze zwi­ęk­sze­nie mo­cy pro­duk­cyj­nych i efek­tyw­no­ści olsz­ty­ńskiej dru­kar­ni.

- Ma­my ugrun­to­wa­ną po­zy­cję na ryn­ku dru­ku dzie­ło­we­go nie tyl­ko w Pol­sce, bo je­ste­śmy zna­ni ta­kże za gra­ni­cą. Ak­tu­al­nie nie­mal po­ło­wa na­szej pro­duk­cji to eks­port. Ob­słu­gu­je­my wy­daw­nic­twa z różnych za­kąt­ków świa­ta, choć wi­ęk­szo­ść na­szych klien­tów za­gra­nicz­nych to uzna­ne wy­daw­nic­twa z Eu­ro­py Za­chod­niej. Klien­ci ce­nią nas za wy­so­ką ja­ko­ść, ter­mi­no­wo­ść wy­ko­na­nia, spraw­no­ść dzia­ła­nia i stan­dar­dy ob­słu­gi. Je­ste­śmy też je­dy­ną fir­mą w Pol­sce z tak moc­no roz­bu­do­wa­ną in­tro­li­ga­tor­nią. Ca­ły czas jed­nak sta­wia­my na roz­wój. Ostat­nio za­ku­pi­li­śmy ja­po­ńskie urządze­nie dru­kujące no­wej ge­ne­ra­cji o war­to­ści 10 mln zł, które cze­ka na in­sta­la­cję i zwi­ęk­szy na­sze mo­ce pro­duk­cyj­ne o kil­ka­dzie­si­ąt pro­cent. Ale ma­my po­ten­cjał, by dru­ko­wać jesz­cze wi­ęcej oraz klien­tów, którzy chcie­li­by zwi­ęk­szać za­kres współpra­cy z na­mi. Dla­te­go już my­śli­my o dal­szym roz­wo­ju i ko­lej­nej te­go ty­pu in­we­sty­cji do na­szego za­kła­du – ko­men­tu­je no­wy dy­rek­tor pro­duk­cji OZGraf, To­masz Ada­mow­ski.

Wśród klien­tów olsz­ty­ńskiej dru­kar­ni znaj­du­ją się wy­daw­nic­twa m.in. z Wiel­kiej Bry­ta­nii, Fran­cji, Nie­miec, Czech, Hisz­pa­nii czy Skan­dy­na­wii. OZGraf zaj­mu­je się dru­kiem wszel­kie­go ro­dza­ju ksi­ążek i al­bu­mów, ob­słu­gu­jąc za­mówie­nia z ca­łe­go świa­ta i do­star­cza­jąc ksi­ążki na różne kon­ty­nen­ty.

- W na­szym asor­ty­men­cie istot­ne miej­sce zaj­mu­ją wy­so­ko­ja­ko­ścio­we al­bu­my, ale też pro­du­ku­je­my ksi­ążki dla dzie­ci na zle­ce­nie wy­ma­ga­jących wy­daw­nictw. Mi­mo roz­wo­ju tech­no­lo­gicz­ne­go i po­ja­wia­jących się no­wych form roz­ryw­ki te po­zy­cje nie tra­cą na zna­cze­niu. Wbrew po­cząt­ko­wym oba­wom, pan­de­mia po­mo­gła nam ro­snąć, bo wie­le osób znów za­częło si­ęgać po ksi­ążki. Nie­za­le­żnie od cza­sów, do­bre po­zy­cje ksi­ążko­we bar­dzo do­brze się sprze­da­ją i cie­szy­my się, że mo­że­my dru­ko­wać dla wy­daw­nictw, które do­sko­na­le zna­ją się na tym ryn­ku – do­da­je Ada­mow­ski.

To­masz Ada­mow­ski z OZGraf zwi­ąza­ny jest od po­nad 30 lat – przez 10 lat pra­co­wał ja­ko ko­or­dy­na­tor wy­dzia­łu dru­ku, a wcze­śniej ja­ko dru­karz. Ja­ko dy­rek­tor pro­duk­cji od­po­wia­da za olsz­ty­ńską dru­kar­nię, ma­ga­zyn, eks­pe­dy­cję, in­tro­li­ga­tor­nię, ko­or­dy­nu­je wszel­kie spra­wy tech­no­lo­gicz­ne, jak i mar­ke­ting. Uko­ńczył tech­ni­kum po­li­gra­ficz­ne w War­sza­wie, a na­stęp­nie po­li­gra­fię i pa­pier­nic­two na Wy­dzia­le Inży­nie­rii Pro­duk­cji Po­li­tech­ni­ki War­szaw­skiej.

- Swo­ją przy­go­dę z dru­kiem za­czy­na­łem ja­ko ma­szy­ni­sta. Moi ro­dzi­ce ta­kże pra­co­wa­li w dru­kar­ni, wi­ęc od dziec­ka in­te­re­so­wa­łem się tym za­wo­dem i ta­kże w do­mu roz­ma­wia­łem o dru­ku z ro­dzi­ca­mi. Zaw­sze mia­łem nie­do­syt wie­dzy o dru­ko­wa­niu. Kie­dyś ma­ło by­ło pu­bli­ka­cji na ten te­mat, in­for­ma­cje prze­ka­zy­wa­ne by­ły z ust do ust. Pa­mi­ętam, że cho­dzi­łem do an­ty­kwa­ria­tu, by zna­le­źć ja­kieś ksi­ążki na te­mat tech­nik dru­kar­skich – bar­dzo mnie to cie­ka­wi­ło i wci­ąga­ło. Dla­te­go zde­cy­do­wa­łem się kszta­łcić w tym za­kre­sie i zwi­ąza­łem swo­je ży­cie za­wo­do­we z dru­kiem ksi­ążek – wspo­mi­na no­wy dy­rek­tor pro­duk­cji w OZ Graf.

OZGraf jest częścią gie­łdo­wej gru­py Kom­pap, która na­le­ży do wio­dących podmio­tów w bra­nży po­li­gra­ficz­nej w Pol­sce. W jej skład wcho­dzą ta­kże Bia­ło­stoc­kie Za­kła­dy Gra­ficz­ne (BZGraf), dru­kar­nia of­f­se­to­wa ro­lo­wa w La­sko­wi­cach oraz ku­pio­na je­sie­nią 2022 r spółka Ko­mu­ni­ka­cja Ma­so­wa, świad­cząca usłu­gi out­so­ur­cin­gu w za­kre­sie ma­so­wej ko­mu­ni­ka­cji elek­tro­nicz­nej i tra­dy­cyj­nej. W 2022 r. Kom­pap no­to­wał przy­cho­dy ze sprze­da­ży na po­zio­mie 112,09 mln zł oraz zysk net­to w wy­so­ko­ści 8,51 mln zł. Gie­łdo­wa spółka po­dzie­li­ła się nim z ak­cjo­na­riu­sza­mi wy­pła­ca­jąc naj­wy­ższą w hi­sto­rii dy­wi­den­dę – po 1 zł na ak­cję.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Kom­pap

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści