Ba­da­nie za okres 01–09.2023: Ep­son li­de­rem na ryn­ku dru­ku w Pol­scePoprzedni artykuł 

Magdalena Ośka, Senior Sales Manager Consumer & Channel w Epson Polska
Mag­da­le­na Ośka, Se­nior Sa­les Ma­na­ger Con­su­mer & Chan­nel w Ep­son Pol­ska

Naj­now­sze da­ne ra­por­tu prze­pro­wa­dzo­ne­go przez li­de­ra ba­dań ryn­ko­wych, ujaw­nia­ją in­te­re­su­jące ten­den­cje na pol­skim ryn­ku kon­su­menc­kich urządzeń dru­ku­jących na ba­zie atra­men­tu, prze­zna­czo­nych dla do­mu oraz ma­łych firm w okre­sie od stycz­nia do wrze­śnia 2023 ro­ku.

Mi­mo że ogól­na dy­na­mi­ka ryn­ku po­ka­zu­je w tym ob­sza­rze spa­dek war­to­ścio­wo o 1% oraz ilo­ścio­wo o 10%, to fir­ma Ep­son idzie pod prąd, umac­nia­jąc swo­ją po­zy­cję li­de­ra. Ak­tu­al­nie Ep­son po­sia­da im­po­nu­jący udział w ryn­ku atra­men­to­wych dru­ka­rek, wy­no­szący po­nad 42% pod względem war­to­ści sprze­da­ży.

Ep­son nie tyl­ko utrzy­mu­je się na cze­le li­sty pod względem udzia­łu w ryn­ku, ale mo­że się ta­kże po­chwa­lić naj­wi­ęk­szą dy­na­mi­ką wzro­stu. W ci­ągu ba­da­ne­go okre­su wzrost war­to­ści sprze­da­ży urządzeń Ep­son wy­ni­ósł pra­wie 30%, a wzrost ilo­ścio­wy osi­ągnął 12%.

Stoi za tym sze­ro­kie port­fo­lio urządzeń w po­łącze­niu z prze­my­śla­nym i sku­tecz­nie wdra­ża­nym pla­nem pro­mo­cji i wspar­cia sprze­da­ży. Sz­cze­gól­nie efek­tyw­ną ro­lę ode­gra­ły tu pro­mo­cje ca­sh­back i lo­te­ria z cen­ny­mi na­gro­da­mi, w tym bo­na­mi tu­ry­stycz­ny­mi, ka­żdy na kwo­tę 40 tys. zł.

„Klu­czem do osi­ągni­ęte­go przez nas suk­ce­su jest nie­wąt­pli­wie ro­snąca po­pu­lar­no­ść se­rii Eco­Tank – ich sprze­daż dy­na­micz­nie ro­śnie, są ty­go­dnie gdy si­ęga do 80%. To dzi­ęki in­no­wa­cyj­ne­mu po­de­jściu, w którym zde­cy­do­wa­li­śmy się za­stąpić tra­dy­cyj­ne kar­tri­dże bu­tel­ka­mi z atra­men­tem. Dzi­ęki tej tech­no­lo­gii na­si klien­ci mo­gą ko­rzy­stać z dru­ku w znacz­nie ni­ższym kosz­cie. Co wi­ęcej, dru­kar­ki Eco­Tank po­zwa­la­ją Klien­tom nie mar­twić się już o częste za­ku­py i wy­mia­nę kar­tri­dżów. To roz­wi­ąza­nie, oprócz te­go, że jest eko­lo­gicz­ne, przy­no­si nie tyl­ko wy­go­dę użyt­ko­wa­nia, ale rów­nież re­al­ne oszczęd­no­ści” – mówi Mag­da­le­na Ośka, Se­nior Sa­les Ma­na­ger Con­su­mer & Chan­nel w Ep­son Pol­ska. „Oprócz do­ce­nie­nia ci­ężkiej i kon­se­kwent­nej pra­cy ze­spo­łu Ep­son Pol­ska za suk­ce­sem stoi też za­an­ga­żo­wa­nie i otwar­to­ść na współpra­cę na­szych part­ne­rów.”

Da­ne te świad­czą o nie­za­ch­wia­nej po­zy­cji fir­my Ep­son na pol­skim ryn­ku i jej zdol­no­ści do od­czy­ty­wa­nia i za­spo­ka­ja­nia zmie­nia­jących się obec­nie po­trzeb kon­su­men­tów w za­kre­sie dru­ku.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ep­son

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści