Firma Keypoint Intelligence przeprowadziła wywiady z kluczowymi dostawcami hurtowymi z ogólnej branży fotograficznej i komercyjnymi laboratoriami graficznymi, aby lepiej zrozumieć amerykański rynek drukowania zdjęć. W ramach analizy tego badania w raporcie zbadano, co muszą zrobić dostawcy usług druku fotograficznego, aby skuteczniej konkurować.
W ciągu ostatnich 20 lat rewolucja na rynku fotograficznym zmieniła nie tylko sposób zakupu odbitek, ale także sposób ich wytwarzania. Dostawcy usług fotograficznych coraz częściej chcą wykorzystać Internet do sprzedaży usług drukowania, zapewniając rynkowi masowe ceny i spersonalizowaną obsługę bezpośrednio do domu.
Kiedyś dobrze prosperujące, lokalne lub regionalne laboratoria obróbki zdjęć korzystające z technologii AgX (halogenek srebra) muszą dostosować się do wzrostu liczby wydruków cyfrowych. Zgodnie z zapotrzebowaniem konsumentów na obrazy na unikalnych materiałach i nośnikach, dostawcy druku fotograficznego wykazują coraz większą chęć inwestowania w druk cyfrowy. Jednakże pomimo stosunkowo negatywnego wpływu na środowisko ze względu na swój skład chemiczny, AgX jest nadal wysoko ceniony w niektórych zastosowaniach.
Rozwój handlu elektronicznego na tym rynku stwarza dla tych firm wymóg usprawnienia swojej obecności w Internecie i przetwarzania zamówień na zapleczu. Trend zakupów online sprawia, że duże drukarnie fotograficzne stają się jeszcze większe, ponieważ udostępniają klientom hurtowe wydruki za pośrednictwem sprzedawców internetowych, których strony internetowe wydają się być uważane za tradycyjne witryny sklepowe.
„To badanie jest koniecznością, aby lepiej zrozumieć proces AgX, a także różnice między technologią analogową a drukiem cyfrowym, jeśli chodzi o kryteria zakupowe dostawców usług druku fotograficznego dotyczące jakości, produktywności, kosztów i zrównoważonego rozwoju”, stwierdza German Sacristan, Dyrektor Grupy Produkcyjnej Keypoint Intelligence.
Raport o trendach rynkowych w zakresie usług fotograficznych można kupić osobno lub w ramach subskrypcji innych badań świadczonych przez usługę doradczą On-Demand Printing & Publishing firmy Keypoint Intelligence.
Na podstawie informacji firmy Keypoint Intelligence