Za­pra­sza­my na kurs re­dak­cji tech­nicz­nej i ko­rek­ty pu­bli­ka­cjiPoprzedni artykuł 

Za­pra­sza­my na 22-godz. (6-­dnio­wy) kurs re­dak­cji tech­nicz­nej i ko­rek­ty pu­bli­ka­cji.

Ter­min:
16 wrze­śnia (pon.) godz. 17.15–20.30
+ 17 wrze­śnia (wt.) godz. 17.15–20.30
+ 19 wrze­śnia (czw.) godz. 17.15–20.30
+ 20 wrze­śnia (pt.) godz. 17.15–19.45
+ 23 wrze­śnia (pon.) godz. 17.15–20.30
+ 24 wrze­śnia (wt.) godz. 17.15–19.45

Uwa­ga: w sys­te­mie oświa­to­wym re­ali­zo­wa­ne są go­dzi­ny dy­dak­tycz­ne, czy­li jed­nost­ki 45. mi­nu­to­we; po ka­żdych dwóch jed­nost­kach przy­pa­da 15 min prze­rwy

Miej­sce:
– on­li­ne: łączy­my się na Jit­si, który nie wy­ma­ga in­sta­la­cji, link prze­sy­ła pro­wa­dząca za­jęcia
– sta­cjo­nar­nie: Pu­bli­shing Scho­ol w Kra­ko­wie, ul. Ko­sy­nie­rów 15B, 2 pi­ętro, sa­la nr 2

Pro­gram
1. Pre­press, press, post­press. Re­dak­cja: Co ro­bią re­dak­to­rzy: me­ry­to­rycz­ny, gra­ficz­ny, tech­nicz­ny? Czym zaj­mu­ją się fo­to­graf i re­cen­zen­ci? Ro­dza­je pu­bli­ka­cji, pu­bli­shing i self-pu­bli­shing
2. Ana­li­za me­try­czek ksi­ążko­wych i sto­pek re­dak­cyj­nych: ISBN, ISSN, Co­py­ri­ght. – ćw.
3. Ele­men­ty wie­dzy o pi­śmie, roz­po­zna­wa­nie ukła­dów gra­ficz­nych
4. Tech­ni­ka­lia – to mu­si wie­dzieć re­dak­tor tech­nicz­ny: bar­wa, ra­stry, tech­ni­ki dru­ko­wa­nia – ana­li­za ze­sta­wu ma­te­ria­łów fil­mo­wych
5. Struk­tu­ra pu­bli­ka­cji – Za­nim za­pro­jek­tu­jesz po­znaj: ar­kusz, skład­ka, szes­nast­ka, szpal­ta, stro­na, stro­ni­ca, ko­lum­na, łam, roz­kła­dów­ka, pa­gi­ny ży­we i mar­twe, mar­gi­na­lia, śro­dek geo­me­trycz­ny i optycz­ny
6. Za­sa­dy skła­da­nia: aka­pi­ty, wci­ęcia, od­stępy, in­ne świa­tła, dzie­le­nie i prze­no­sze­nie wy­ra­zów, pra­wi­dło­we uży­cie zna­ków pi­sar­skich i liczb, skróty, skrótow­ce, ta­be­le, not­ki
7. For­ma­to­wa­nie, czy­li ła­ma­nie. Za­sa­dy, w tym za­sa­da le­we­go łok­cia. – Jak to ro­bią naj­lep­si? Ła­ma­nie tek­stu pro­ste­go i utrud­nio­ne­go, ty­tu­la­tu­ra, ła­ma­nie ko­lumn z ilu­stra­cja­mi, pod­pi­sa­mi, ta­be­la­mi, not­ka­mi
8. Ma­kie­to­wa­nie. Ko­rek­ta pu­bli­ka­cji, elek­tro­nicz­na czy pa­pie­ro­wa? – ćwi­cze­nia w na­no­sze­niu ko­rek­ty
9. Tech­ni­ka­lia: pa­ra­me­try wy­ma­ga­nych przez dru­kar­nie pli­ków, ro­dza­je okła­dek i opraw, wy­bór tech­ni­ki, spraw­dze­nie ja­ko­ści eg­zem­pla­rza sy­gnal­ne­go
10. Mi­ni słow­nik po­jęć wy­daw­ni­czo­-po­li­gra­ficz­nych
11. Ćwi­cze­nia w re­ali­zo­wa­niu ko­lej­nych eta­pów pra­cy re­dak­to­ra tech­nicz­ne­go:
– kon­cep­cja wła­snej pu­bli­ka­cji ksi­ążko­wej lub ulot­ki re­kla­mo­wej
– usta­le­nie struk­tu­ry pla­no­wa­nej ksi­ążki lub ulot­ki
– sza­co­wa­nie kosz­tów pro­duk­cji, po­rów­na­nie z dru­kar­nia­mi in­ter­ne­to­wy­mi

Ma­te­ria­ły: skrypt o ob­jęto­ści 58 str. w po­sta­ci pdf au­tor­stwa K.N-Wawsz­czak + ma­te­ria­ły do ćwi­czeń

Cer­ty­fi­kat: ozna­czo­ny ho­lo­gra­mem “Pu­bli­shing Scho­ol“ (uczest­ni­kom on­li­ne cer­ty­fi­kat prze­sy­ła­my pocz­tą)

Koszt: 770 zł brut­to

Za­pi­sy na https://pu­bli­shing­scho­ol.pl/kur­s-re­dak­cji­-i­-ko­rek­ty­-pu­bli­ka­cji/

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści