Zwy­ci­ęskie kre­acje kar­to­no­we ECEA 2024 za­pre­zen­to­wa­ne w Ber­li­niePoprzedni artykuł 

19 wrze­śnia 2024 r. pod­czas ga­li wręcze­nia na­gród, która od­by­ła się w Mu­zeum Ży­dow­skim w Ber­li­nie w Niem­czech, ogło­szo­no dłu­go ocze­ki­wa­nych zwy­ci­ęz­ców do­rocz­nej na­gro­dy Eu­ro­pe­an Car­ton Excel­len­ce Award (ECEA), której go­spo­da­rza­mi są Pro Car­ton i Eu­ro­pej­skie Sto­wa­rzy­sze­nie Pro­du­cen­tów Kar­to­nów. ECEA – naj­wa­żniej­sza na­gro­da dla zrów­no­wa­żo­nych opa­ko­wań – co­rocz­nie pod­kre­śla naj­now­sze in­no­wa­cyj­ne pro­jek­ty kar­to­nów i kar­to­nów skła­da­nych.

Przed ga­lą wręcze­nia na­gród wszy­scy zwy­ci­ęz­cy i 27 naj­lep­szych lau­re­atów w gło­so­wa­niu pu­blicz­nym zo­sta­ło wy­ło­nio­nych przez pa­nel eks­per­tów bra­nżo­wych i pro­fe­sjo­na­li­stów re­pre­zen­tu­jących ca­ły ła­ńcuch war­to­ści kar­to­nu, w tym Sat­kar Gid­dar (kon­sul­tant ds. mar­ke­tin­gu i bran­din­gu), San­je­ev Das (Uni­le­ver) i Lot­te Kre­kels (Car­re­fo­ur).

Na­gro­dę za Kar­ton Ro­ku otrzy­ma­ła hisz­pa­ńska fir­ma Hi­no­jo­sa Pac­ka­ging Ga­le­ría Gráfi­ca, zaj­mu­jąca się prze­twa­rza­niem kar­to­nów opa­ko­wa­nio­wych, oraz pro­du­cent kar­to­nów, fir­ma Sto­ra En­so, za stwo­rze­nie kar­to­nu Ori­gen Flor Na­tu­ral dla La­bo­ra­to­rios Flor Na­tu­ral Par­fums SL. Na­gro­dzo­ny pro­jekt za­wie­ra skom­pli­ko­wa­ne, wy­ci­na­ne wzo­ry, które podno­szą atrak­cyj­no­ść pro­duk­tu na półce, przy jed­no­cze­snym za­cho­wa­niu bez­piecz­nej ochro­ny szkla­nej bu­tel­ki per­fum we­wnątrz.

Po­nad 300 gło­su­jących do­ce­ni­ło wy­jąt­ko­wy de­sign i funk­cjo­nal­no­ść opa­ko­wa­nia Pla­dis Vic­to­ria Cre­ations, za­pew­nia­jąc mu miej­sce zwy­ci­ęz­cy na­gro­dy pu­blicz­nej 2024. Opa­ko­wa­nie McVi­tie’s Vic­to­ria Cho­co­la­te Cre­ations wy­ko­na­ne z kar­to­nu Met­sä Bo­ard łączy w so­bie atrak­cyj­ny wy­gląd z prak­tycz­ną funk­cjo­nal­no­ścią. Je­go świ­ątecz­ny wy­gląd i ła­twe otwie­ra­nie po­pra­wia­ją wra­że­nia z roz­pa­ko­wy­wa­nia, a wy­ra­fi­no­wa­ne de­ta­le i kom­pa­ty­bil­no­ść z ist­nie­jący­mi pro­ce­sa­mi pro­duk­cyj­ny­mi spra­wi­ły, że był to wy­jąt­ko­wy wy­bór dla kon­su­men­tów i mar­ki.

Zdo­byw­ca na­gro­dy za in­no­wa­cyj­no­ść, OCB Co­ver Kit – Pa­per & Fil­ter fir­my Al­za­mo­ra Gro­up, to wy­różnia­jący się przy­kład roz­wi­ązy­wa­nia pro­ble­mów i zrów­no­wa­żo­ne­go pro­jek­to­wa­nia opa­ko­wań. Kom­pak­to­we opa­ko­wa­nie kar­to­no­we wie­lo­krot­ne­go użyt­ku, wy­ko­na­ne z ma­te­ria­łów wy­pro­du­ko­wa­nych przez Met­sä Bo­ard, ofe­ru­je prak­tycz­ne roz­wi­ąza­nie, które eli­mi­nu­je nadmier­ne od­pa­dy opa­ko­wa­nio­we i łączy ele­men­ty, które tra­dy­cyj­nie by­ły­by pa­ko­wa­ne i sprze­da­wa­ne od­dziel­nie. Jed­no­ma­te­ria­ło­wa kon­struk­cja opa­ko­wa­nia i bez­piecz­na kon­struk­cja za­pew­nia­ją tr­wa­ło­ść i ochro­nę pro­duk­tu, a je­go wy­god­ny roz­miar i ła­twe uzu­pe­łnia­nie spra­wia­ją, że jest to przy­ja­zny wy­bór dla użyt­kow­ni­ków ty­to­niu.

Cal­ma Pro­ducts otrzy­ma­ła na­gro­dę Su­sta­ina­bi­li­ty Award za in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nie opa­ko­wa­nio­we. Opra­co­wa­ne we współpra­cy z PAWI Pac­ka­ging Deut­schland Gm­bH, pro­du­cen­tem kar­to­nów, oraz Sap­pi Deut­schland Gm­bH, pro­du­cen­tem kar­to­nów, no­we opa­ko­wa­nie za­wie­ra ma­te­ria­ły o prze­kro­ju okrągłym, przy­ja­zną dla użyt­kow­ni­ka kon­struk­cję i zwi­ęk­szo­ną ochro­nę pro­duk­tu. Funk­cje ta­kie jak me­cha­nizm „klik­nij i otwórz”, skła­da­ny wie­szak na półkę skle­po­wą i prze­zro­czy­ste okien­ko przy­czy­nia­ją się do stwo­rze­nia przy­ja­zne­go dla śro­do­wi­ska al­ter­na­tyw­ne­go opa­ko­wa­nia. Opa­ko­wa­nie nie tyl­ko chro­ni pro­dukt, ale ta­kże za­pew­nia bez­piecz­ną i zrów­no­wa­żo­ną opcję dla no­wych ro­dzi­ców.

Na­gro­dy w ka­te­go­riach

Cz­te­rech zwy­ci­ęz­ców zo­sta­ło wy­ło­nio­nych przez sza­no­wa­ny pa­nel ju­ry za naj­lep­sze zgło­sze­nia w za­kre­sie kre­acji z włókien pier­wot­nych i po­cho­dzących z re­cy­klin­gu. Na­gro­dy te wspie­ra­ją go­spo­dar­kę obie­go­wą kar­to­nu i pod­kre­śla­ją za­sto­so­wa­nia i za­sa­dy różnych ma­te­ria­łów.

SAMARITÉ / MAGIC KEY / Can­dy Set Di­vi­ne Cre­am & Mi­ni Su­pre­me Cle­an­ser 2023 zdo­był na­gro­dę Ge­ne­ral Pac­ka­ging – Vir­gin Fi­bre pod­czas ga­li wręcze­nia na­gród. To luk­su­so­we ko­sme­tycz­ne pu­de­łko pre­zen­to­we, wy­pro­du­ko­wa­ne przez PAWI Pac­ka­ging Po­land Sp. z o.o. przy uży­ciu ma­te­ria­łów kar­to­no­wych Bil­le­rud dla Ze­me Pharm, cha­rak­te­ry­zu­je się wy­ra­fi­no­wa­nym de­si­gnem z mi­ęk­kim w do­ty­ku la­kie­rem, zło­tym tło­cze­niem na go­rąco i dwu­stron­nym na­dru­kiem CMYK/Pan­to­ne.

Ea­sy­-Li­fe Fish Fo­od zdo­by­ło tro­feum w ka­te­go­rii Ge­ne­ral Pac­ka­ging – Re­cyc­led Fi­bre. To in­no­wa­cyj­ne, nie­za­wie­ra­jące pla­sti­ku opa­ko­wa­nie, prze­two­rzo­ne przez Snel BV i wy­pro­du­ko­wa­ne przy uży­ciu kar­to­nu Smur­fit Kap­pa Hoya, łączy kar­ton i pa­pier, two­rząc w pe­łni okrągłe roz­wi­ąza­nie. Je­go uni­kal­na kon­struk­cja sku­tecz­nie eli­mi­nu­je za­pa­chy po­kar­mu ryb­ne­go, za­pew­nia­jąc kon­su­men­tom świe­że i przy­jem­ne do­zna­nia.

Ele­ganc­kie i mi­ni­ma­li­stycz­ne opa­ko­wa­nie dla Mack­my­ra 001, szwedz­kiej whi­sky sło­do­wej, jest przy­kła­dem sub­tel­nej ele­gan­cji, dzi­ęki cze­mu zdo­by­ło na­gro­dę w ka­te­go­rii Opa­ko­wa­nie na żyw­no­ść i na­po­je – włók­no dzie­wi­cze. Wy­ra­fi­no­wa­ny, in­spi­ro­wa­ny skan­dy­naw­ski­mi wzo­ra­mi styl opa­ko­wa­nia, opra­co­wa­ny przez Nor­dic Car­ton AB przy uży­ciu kar­to­nu Hol­men Bo­ard i Pa­per, pod­kre­śla pro­sto­tę i funk­cjo­nal­no­ść. Me­cha­nizm prze­su­wa­nia do góry za­pew­nia płyn­ne i wy­ra­fi­no­wa­ne wra­że­nia użyt­kow­ni­ka, odzwier­cie­dla­jąc za­an­ga­żo­wa­nie mar­ki w pod­sta­wo­we ele­men­ty i kla­sycz­ną es­te­ty­kę.

Clu­ste­r-Cli­p® Kir­kland Bran­ded Ma­ri­na­ra Sau­ce zdo­był na­gro­dę Fo­od & Drink – Re­cyc­led Fi­bre w Ber­li­nie. To in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nie opa­ko­wa­nio­we, prze­two­rzo­ne i wy­pro­du­ko­wa­ne przez We­stRock, wy­ko­rzy­stu­je kar­ton na ba­zie włókien za­miast tra­dy­cyj­nie sto­so­wa­ne­go ter­mo­kurcz­li­we­go pla­sti­ku. Kon­struk­cja ta w pe­łni na­da­je się do re­cy­klin­gu i mo­że być do­sto­so­wy­wa­na w ce­lu zwi­ęk­sze­nia mo­żli­wo­ści bran­din­gu dla wła­ści­cie­la mar­ki. Ofe­ru­je moc­niej­sze i tr­wal­sze roz­wi­ąza­nie chro­ni­ące pro­dukt pod­czas trans­por­tu w ła­ńcu­chu do­staw.

Win­fried Mu­eh­ling, dy­rek­tor ds. mar­ke­tin­gu i ko­mu­ni­ka­cji w Pro Car­ton, sko­men­to­wał: „Zwy­ci­ęz­cy ECEA 2024 po raz ko­lej­ny po­ka­za­li wy­jąt­ko­wą kre­atyw­no­ść, in­no­wa­cyj­no­ść i zrów­no­wa­żo­ny roz­wój bra­nży opa­ko­wań kar­to­no­wych. W tym ro­ku podnie­śli po­przecz­kę, de­mon­stru­jąc nie­zwy­kłe za­an­ga­żo­wa­nie w prze­su­wa­nie gra­nic pro­jek­to­wa­nia i od­po­wie­dzial­no­ści za śro­do­wi­sko. Wszy­scy człon­ko­wie na­szej bra­nży sto­jący za ty­mi na­gra­dza­ny­mi pro­jek­ta­mi mo­gą być nie­zmier­nie dum­ni ze swo­jej pra­cy na rzecz podno­sze­nia stan­dar­dów pro­jek­to­wa­nia kar­to­nów. Cie­szy­my się, że mo­że­my świ­ęto­wać te wy­bit­ne osi­ągni­ęcia i in­spi­ro­wać przy­szłe po­ko­le­nia pro­fe­sjo­na­li­stów zaj­mu­jących się zrów­no­wa­żo­nymi opa­ko­wa­nia­mi”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji or­ga­ni­za­to­ra

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści