Da­shing Gro­up ko­lej­nym w Au­stra­lii użyt­kow­ni­kiem hy­bry­do­wej ma­szy­ny Ag­fa Je­ti Tau­ro H3300Poprzedni artykuł 

Fot.: Agfa
Fot.: Ag­fa

Da­shing Gro­up – fir­ma spe­cja­li­zu­jąca się w pro­duk­cji ma­te­ria­łów wy­ko­rzy­sty­wa­nych w punk­tach sprze­da­ży de­ta­licz­nej – sta­ła się pierw­szym użyt­kow­ni­kiem hy­bry­do­we­go plo­te­ra Je­ti Tau­ro H3300 w No­wej Wa­lii Po­łu­dnio­wej (Au­stra­lia). In­we­sty­cja by­ła po­dyk­to­wa­na chęcią wy­mia­ny wy­słu­żo­ne­go par­ku sprzęto­we­go in­ne­go do­staw­cy na no­wy. Za ów­cze­sny, zre­ali­zo­wa­ny w 2005 ro­ku, kon­trakt był od­po­wie­dzial­ny Phil­lip Burns, obec­nie zwi­ąza­ny z fir­mą Smar­tech – au­stra­lij­skim dys­try­bu­to­rem mar­ki Ag­fa.

Rus­sell Ka­vnat – CEO fir­my Da­shing Gro­up, mówi: „Phil­lip za­dzwo­nił do nas we wła­ści­wym cza­sie. Nie roz­wa­ża­li­śmy bo­wiem roz­wi­ązań Ag­fa pod kątem no­wej in­we­sty­cji, nie wie­dzie­li­śmy też zbyt wie­le o jej port­fo­lio. Jed­no­cze­śnie, we­ry­fi­ku­jąc ry­nek przez kil­ka­na­ście mie­si­ęcy, do­szli­śmy do wnio­sku, że żad­ne z te­sto­wa­nych urządzeń nie spe­łnia na­szych ocze­ki­wań. Uzna­li­śmy, że po­trzeb­na nam jest wszech­stron­na ana­li­za, uwzględ­nia­jąca klu­czo­we pa­ra­me­try roz­wa­ża­nej ma­szy­ny: ja­ko­ść dru­ku, pręd­ko­ść i wy­daj­no­ść, ale też po­ziom zu­ży­cia atra­men­tów. Gdy wzi­ęli­śmy pod uwa­gę wszyst­kie te wy­ma­ga­nia, Ag­fa oka­za­ła się zde­cy­do­wa­nym zwy­ci­ęz­cą”.

Matt Boy­den, dy­rek­tor ds. pro­duk­cji w fir­mie Da­shing do­da­je: „Wie­le wnio­sła wi­zy­ta w fir­mie An­cyn Scre­en­prin­ters w Mel­bo­ur­ne, która na co dzień wy­ko­rzy­stu­je do pro­duk­cji ma­szy­nę Ag­fa Je­ti Tau­ro H3300. Po­mo­gła nam ona spoj­rzeć na ca­łą li­nię z na­szej per­spek­ty­wy –o­trzy­ma­li­śmy tam wie­le cen­nych in­for­ma­cji pod­czas pre­zen­ta­cji ma­szy­ny w pra­cy „na ży­wo”. Mie­li­śmy też oka­zję do roz­mo­wy z kil­ko­ma klien­ta­mi Ag­fa z in­nych kra­jów, m.in. The Ber­nard Gro­up z USA, którzy bar­dzo po­chleb­nie wy­po­wia­da­li się o jej roz­wi­ąza­nia­ch”.

Jak do­da­je Rus­sell Ca­vnat, do­dat­ko­wym ele­men­tem by­ła ma­ła prze­strzeń cza­so­wa na za­in­sta­lo­wa­nie ma­szy­ny w prze­rwie mi­ędzy wa­żny­mi dla klien­tów Da­shing kam­pa­nia­mi se­zo­no­wy­mi. „Dosz­li­śmy do wnio­sku, że mu­si­my to zre­ali­zo­wać w po­ło­wie ro­ku, naj­le­piej w czerw­cu – gdy pra­cy jest nie­co mniej. Z dru­giej stro­ny nie mo­gli­śmy zbyt dłu­go cze­kać, gdyż w ma­ju po­ja­wi­ły się pro­ble­my z wy­ko­rzy­sty­wa­nym wó­wczas sprzętem, co wy­ma­ga­ło du­żych na­kła­dów fi­nan­so­wych, aby utrzy­mać go w pra­cy. Z po­mo­cą przy wdro­że­niu no­wej ma­szy­ny i włącze­niu jej w cykl pro­duk­cyj­ny przy­szła fir­ma Smar­tech, dzi­ęki której od­by­ło się ono wcze­śniej niż za­kła­da­li­śmy, a ca­ły pro­ces prze­bie­gał bar­dzo spraw­nie.”.

Jak pod­kre­śla Matt Boy­den, mi­mo że za­ku­pio­na ma­szy­na Ag­fa Je­ti po­sia­da opcję dru­ko­wa­nia w try­bie rol­l-to­-roll, nie by­ła ona głów­ną prze­słan­ką do in­we­sty­cji. Fir­ma po­sia­da bo­wiem in­ne urządze­nia pra­cu­jące w tej tech­no­lo­gii. „No­wa ma­szy­na w du­żym stop­niu będzie ob­słu­gi­wać ma­te­ria­ły ar­ku­szo­we, ta­kże na me­diach syn­te­tycz­nych ty­pu cor­flu­te, PVC czy pa­pier. Po­szu­ki­wa­li­śmy roz­wi­ąza­nia, które będzie pa­so­wa­ło do spe­cy­fi­ki na­szej pro­duk­cji, by­ło ska­lo­wal­ne, zauto­ma­ty­zo­wa­ne oraz ofe­ro­wa­ło naj­wy­ższą ja­ko­ść i pręd­ko­ść. Du­żą uwa­gę zwra­ca­li­śmy też na ni­skie zu­ży­cie atra­men­tu”.
„Ag­fa za­pew­ni­ła nas, że Tau­ro ofe­ru­je naj­ni­ższy po­ziom zu­ży­cia atra­men­tu spo­śród wszyst­kich, po­dob­nych ma­szyn do­stęp­nych na ryn­ku. Co wi­ęcej, we wcze­śniej uży­wa­nych ma­szynach spo­rą ilo­ść atra­men­tu tra­ci­li­śmy na eta­pie czysz­cze­nia ma­szyny. Ch­cie­li­śmy to wy­eli­mi­no­wać, wi­ęc szu­ka­li­śmy roz­wi­ąza­nia, które będzie z jed­nej stro­ny eko­no­micz­ne, z dru­giej – wpi­sze się w po­li­ty­kę zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju” – kon­ty­nu­uje Matt Boy­den.

„Gdy w fir­mie po­ja­wia się no­wa ma­szy­na, za­wsze mówi­my o „o­kre­sie wie­ku dzie­ci­ęce­go”. W tym kon­te­kście po­ziom ob­słu­gi, ja­ki otrzy­ma­li­śmy – za­rów­no zdal­nie jak i sta­cjo­nar­nie – ze stro­ny fir­my Ag­fa i jej lo­kal­ne­go przed­sta­wi­cie­la był bar­dzo wy­so­ki. Ma­szy­na już pra­cu­je, a po­pra­wę pod względem ja­ko­ści dru­ku za­uwa­ży­li­śmy nie­mal na­tych­miast. Po­dob­nie rzecz się ma z wy­daj­no­ścią, uzy­ski­wa­ną dzi­ęki wy­ższej pręd­ko­ści dru­ko­wa­nia. Ma­my za­tem na­dzie­ję na wy­ge­ne­ro­wa­nie tu w przy­szło­ści zna­czących oszczęd­no­ści np. w po­sta­ci ni­ższych kosz­tów ope­ra­cyj­nych. To głów­ny po­wód dla­cze­go po­strze­ga­my ten za­kup ja­ko do­brą in­we­sty­cję w per­spek­ty­wie dłu­go­ter­mi­no­wej. Ci­ężko nie za­uwa­żyć po­pra­wy ja­ko­ści po­rów­nu­jąc no­wą ma­szy­nę z wy­słu­żo­ną, która pra­co­wa­ła przez nie­mal 10 lat, ale nie ukry­wam, że pod względem ja­ko­ści ma­my swe­go ro­dza­ju ob­se­sję – w po­zy­tyw­nym te­go sło­wa zna­cze­niu. Po­dob­nie zresz­tą jak na­si klien­ci. Mu­sie­li­śmy wi­ęc po­zy­skać ma­szy­nę, która za­gwa­ran­tu­je nam jej znacz­nie wy­ższy po­ziom niż do­tych­czas uży­wa­ne roz­wi­ąza­nia” – do­da­je Matt Boy­den.

Tim Ha­wes, Bu­si­ness De­ve­lop­ment Ma­na­ger w fir­mie Smar­tech, pod­su­mo­wu­je: „Na­sza współpra­ca z Da­shing Gro­up tr­wa nie­prze­rwa­nie od lat 90., tj. od cza­su gdy Smar­tech re­pre­zen­to­wał na ryn­ku au­stra­lij­skim ta­kie mar­ki jak GBC, Ne­opost i Qu­adient. W fir­mie tej pra­cu­je wie­le urządzeń do­star­czo­nych i ser­wi­so­wa­nych przez Smar­tech i pod tym względem nic się nie zmie­ni­ło. Cie­szy­my się z za­in­sta­lo­wa­nia no­wej ma­szy­ny Ag­fa Je­ti Tau­ro H3300, gdyż ozna­cza to ko­lej­ny krok we współpra­cy z nie­zwy­kle in­no­wa­cyj­ną fir­mą ja­ką jest Da­shing Gro­up. Będzie­my ją wspie­rać i po­ma­gać we wszyst­kich aspek­tach użyt­ko­wa­nia no­wo za­in­sta­lo­wa­nej ma­szy­ny”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści