Sun Che­mi­cal me­ce­na­sem te­go­rocz­nej Kon­fe­ren­cji Pol­skiej Izby Dru­ku i Ga­li Zło­te­go Gry­faPoprzedni artykuł 

Foto-Studio Katarzyna Rainka
Fo­to­-Stu­dio Ka­ta­rzy­na Ra­in­ka

Fir­ma Sun Che­mi­cal by­ła me­ce­na­sem te­go­rocz­nej Kon­fe­ren­cji Pol­skiej Izby Dru­ku i or­ga­ni­zo­wa­nej przez nią 24. Ga­li Zło­te­go Gry­fa. Wy­da­rze­nie od­by­ło się 29 li­sto­pa­da br. w Ho­te­lu Klub So­sno­wy w War­sza­wie gro­ma­dząc licz­ne gro­no uczest­ni­ków, w tym przed­sta­wi­cie­li dru­ka­rń, do­staw­ców, or­ga­ni­za­cji bra­nżo­wych i wy­ższych uczel­ni kszta­łcących przy­szłych po­li­gra­fów.

Za­an­ga­żo­wa­nie Sun Che­mi­cal w roz­wój bra­nży

Sun Che­mi­cal od lat ak­tyw­nie wspie­ra ini­cja­ty­wy pro­mu­jące roz­wój tech­no­lo­gicz­ny i zrów­no­wa­żo­ny druk w bra­nży po­li­gra­ficz­nej, w tym różne­go ro­dza­ju kon­fe­ren­cje i warsz­ta­ty. Me­ce­nat, ja­kim ob­jęła fir­ma w tym ro­ku Kon­fe­ren­cję Pol­skiej Izby Dru­ku oraz Ga­lę Zło­te­go Gry­fa jest częścią stra­te­gii fir­my w za­kre­sie bu­do­wa­nia tr­wa­łych re­la­cji z klien­ta­mi, part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi oraz pro­mo­wa­nia roz­wi­ązań przy­ja­znych śro­do­wi­sku.

„Zda­je­my so­bie spra­wę, że bra­nża po­li­gra­ficz­na stoi obec­nie przed wie­lo­ma wy­zwa­nia­mi, ale ta­kże ogrom­ny­mi mo­żli­wo­ścia­mi – pod­kre­śla To­masz Do­bro­wol­ski, Bu­si­ness Di­rec­tor Pac­ka­ging Inks w pol­skim od­dzia­le fir­my Sun Che­mi­cal. – Sun Che­mi­cal wspie­ra in­no­wa­cyj­no­ść i zrów­no­wa­żo­ny roz­wój, ofe­ru­jąc klien­tom co­raz to now­sze pro­duk­ty, ale ta­kże an­ga­żu­jąc się we wszel­kie­go ro­dza­ju wy­da­rze­nia, które do­star­cza­ją wie­dzy przed­sta­wi­cie­lom na­szej bra­nży. Kon­fe­ren­cja Pol­skiej Izby Dru­ku i Ga­la Zło­te­go Gry­fa to jed­ne z naj­wa­żniej­szych wy­da­rzeń w na­szej bra­nży. Dla­te­go na­tu­ral­nym by­ło dla nas, ja­ko człon­ków tej or­ga­ni­za­cji od lat, wes­przeć te wy­da­rze­nia. Zwłasz­cza, że by­ły one rów­nież oka­zją do wie­lu mniej for­mal­nych roz­mów z przed­sta­wi­cie­la­mi dru­ka­rń, ale ta­kże in­nych bra­nż, co jest dla nas za­wsze cen­nym do­świad­cze­nie­m”.

Kon­fe­ren­cja – spo­tka­nie bra­nży po­li­gra­ficz­nej

Wy­da­rze­nie zgro­ma­dzi­ło li­de­rów bra­nży po­li­gra­ficz­nej, do­staw­ców tech­no­lo­gii oraz przed­sta­wi­cie­li dru­ka­rń z ca­łej Pol­ski. Uro­czy­ście otwo­rzył je Ja­cek Ku­śmier­czyk, pre­zes Pol­skiej Izby Dru­ku, tuż po nim mia­ła miej­sce pre­zen­ta­cja ra­por­tu pt. „Ry­nek Po­li­gra­ficz­ny i Opa­ko­wań z Na­dru­kiem w Pol­sce”. Swo­je pre­zen­ta­cje mia­ły ta­kże fir­my wspie­ra­jące to wy­da­rze­nie.

Ja­ko go­ść spe­cjal­ny Sun Che­mi­cal – me­ce­na­sa kon­fe­ren­cji wy­stąpi­ła Gil­lian Gar­si­de­-Wi­ght, dy­rek­tor ds. kon­sul­tin­gu Au­ra – fir­my dzia­ła­jącej w za­kre­sie zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju i za­an­ga­żo­wa­nej w zmia­ny za­cho­dzące w tym za­kre­sie w bra­nży opa­ko­wań. Pow­sta­ła ona w 2022 ro­ku łącząc ze­spół do­świad­czo­nych kon­sul­tan­tów ds. han­dlu de­ta­licz­ne­go, tech­no­lo­gii i opa­ko­wań. Mo­ni­to­ru­je klu­czo­we wy­zwa­nia, przed który­mi sto­ją fir­my, wła­ści­cie­le ma­rek i pro­du­cen­ci – od zło­żo­ne­go ła­ńcu­cha war­to­ści, przez usta­le­nie spój­nych pro­ce­sów ko­lo­ry­stycz­nych i dru­ko­wa­nia, różne ce­le in­te­re­sa­riu­szy, brak do­kład­nych da­nych, aż po nadąża­nie za sta­le zmie­nia­jący­mi się zmia­na­mi i re­gu­la­cja­mi.

„Kon­fe­ren­cja Pol­skiej Izby Dru­ku to przede wszyst­kim fo­rum wy­mia­ny do­świad­czeń, wie­dzy i po­my­słów – mówi To­masz Do­bro­wol­ski – które ma­ją na ce­lu wspie­ra­nie roz­wo­ju sek­to­ra po­li­gra­ficz­ne­go w Pol­sce. Te­go­rocz­na edy­cja skon­cen­tro­wa­ła się na te­ma­tach do­ty­czących in­no­wa­cji tech­no­lo­gicz­nych, zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju oraz no­wych mo­de­li bi­zne­so­wych dla po­li­gra­fii. Pre­lek­cje pro­wa­dzo­ne by­ły przez eks­per­tów z kra­ju i za­gra­ni­cy i co nas bar­dzo cie­szy spo­tka­ły się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem uczest­ni­ków”.

Ga­la Zło­te­go Gry­fa – świ­ęto pol­skich dru­ka­rń

Kul­mi­na­cją wy­da­rze­nia by­ła Ga­la Zło­te­go Gry­fa, pod­czas której spe­cjal­ną sta­tu­et­ką uho­no­ro­wa­no naj­lep­sze re­ali­za­cje zgło­szo­ne do kon­kur­su w tym ro­ku.

Je­go or­ga­ni­za­to­rem jest Pol­ska Izba Dru­ku. Skie­ro­wa­ny jest on za­rów­no dla dru­ka­rń, jak rów­nież do wła­ści­cie­li pro­duk­tów po­li­gra­ficz­nych tj. do wy­daw­ców czy firm han­dlo­wych. Uczest­ni­cy mo­gą w nim zgła­szać swo­je pra­ce w wie­lu ka­te­go­riach, ta­kich jak m.in. ksi­ążki jed­no- i wie­lo­barw­ne, opa­ko­wa­nia, ety­kie­ty, druk ar­ty­stycz­ny czy in­no­wa­cyj­ne za­sto­so­wa­nia tech­no­lo­gii po­li­gra­ficz­nych. W tym ro­ku or­ga­ni­za­to­rzy do­dat­ko­wo zwi­ęk­szy­li ka­ta­log kon­kur­so­wy o no­we po­zy­cje: efek­ty spe­cjal­ne uzy­ska­ne przez za­sto­so­wa­nie tech­nik dru­kar­skich lub pro­ce­sów uszla­chet­nia­nia dru­ku; pro­dukt z na­dru­kiem hy­bry­do­wym; in­no­wa­cyj­ne za­sto­so­wa­nie tech­no­lo­gii po­li­gra­ficz­nych; druk ar­ty­stycz­ny i Gryf Bel­fer­ski.

Pod­czas tej części wy­da­rze­nia wręczo­ne zo­sta­ły rów­nież przy­zna­ne przez pre­zy­den­ta RP me­da­le oraz or­de­ry pa­ństwo­we, a ta­kże in­ne odz­na­cze­nia dla osób zwi­ąza­nych z bra­nżą. Wśród nich zna­la­zł się Piotr Góral, dy­rek­tor pol­skie­go od­dzia­łu Sun Che­mi­cal na­gro­dzo­ny za wy­bit­ny wkład w roz­wój po­li­gra­fii w Pol­sce. „Bar­dzo dzi­ęku­ję za to wa­żne wy­różnie­nie – po­wie­dział – Jest ono efek­tem wie­lu lat ci­ężkiej pra­cy ca­łe­go ze­spo­łu Sun Che­mi­cal, który wraz ze mną wspie­ra bra­nżę po­li­gra­ficz­ną w Pol­sce i re­gio­nie Eu­ro­py Cen­tral­nej. Gra­tu­lu­ję wszyst­kim wy­różnio­nym a przede wszyst­kim lau­re­atom Kon­kur­su Zło­te­go Gry­fa”.

Tort ju­bi­le­uszo­wy z oka­zji 30-le­cia po­wsta­nia fir­my Sun Che­mi­cal

Przy oka­zji te­go wy­da­rze­nia fir­ma Sun Che­mi­cal za­ak­cen­to­wa­ła 30-le­cie dzia­łal­no­ści jej pol­skie­go od­dzia­łu spe­cjal­nym „ju­bi­le­uszo­wy­m” tor­tem. „To wspa­nia­łe la­ta do­świad­czeń z na­szy­mi klien­ta­mi, pra­cy na rzecz ich roz­wo­ju i roz­wo­ju ca­łej bra­nży – pod­kre­śla Piotr Góral. – Przy tej oka­zji ser­decz­nie dzi­ęku­je­my wszyst­kim na­szym klien­tom, part­ne­rom, dys­try­bu­to­rom. Ży­czy­my so­bie i im wie­lu ko­lej­nych, cie­ka­wych przed­si­ęw­zi­ęć”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści