Hemlock Printers, dostawca usług druku z siedzibą w Ameryce Północnej, wykorzystał technologię HP Indigo 100K, aby ożywić kreatywną kampanię TBWA Melbourne dla ekologicznej marki papieru toaletowego „Who Gives a Crap”. Kampania zaowocowała odważną i pomysłową reinterpretacją ukochanego dziecięcego klasyka, Kubusia Puchatka.
Limitowana „Deforested Edition” słynnej dziecięcej opowieści o Kubusiu Puchatku, na nowo przedstawia oryginał z 1926 roku z przejmującymi ilustracjami utraty drzew, podkreślając wpływ tradycyjnej produkcji papieru toaletowego na środowisko, który w większości powstaje w wyniku wycinki drzew. W rzeczywistości 1 milion drzew jest ścinanych każdego dnia, aby wyprodukować tradycyjny papier toaletowy, co oznacza, że drzewa, które były zakorzenione przez wieki na całym świecie, mogą zostać spuszczone w toalecie – coś, czemu można zapobiec.
Firma Hemlock Printers wyprodukowała 360 egzemplarzy tego specjalnego wydania przy użyciu drukarki cyfrowej HP Indigo 100K, kierując się zobowiązaniem do ograniczenia ilości odpadów, korzystania ze zrównoważonych nośników i osiągnięcia wyjątkowej jakości przy minimalnym wpływie na środowisko. Książki zostały wydrukowane w październiku 2023 r. w neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla zakładzie Hemlock w Kanadzie, a następnie wysłane do biura TBWA w Los Angeles w celu dystrybucji. Kubuś Puchatek: The Deforested Edition został wykonany w 100% z papieru i tektury z recyklingu, a okładki wykonano z bawełny z certyfikatem UE REACH.
Zdolność HP Indigo 100K do obsługi szerokiej gamy podłoży i dostarczania najwyższej jakości rezultatów bez konieczności stosowania aluminiowych płyt zapewniła, że produkcja książki płynnie dostosowała się do celów kampanii w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo, zmniejszona ilość odpadów papierowych, szybszy czas realizacji i elastyczne rozmiary partii były niezbędne do dostarczenia kreatywnego projektu o dużej sile oddziaływania, który opowiada historię chroniącą „Puchatka i przyjaciół”.
„Drukarka HP Indigo 100K umożliwiła nam osiągnięcie doskonałych wyników druku w najbardziej wydajny sposób. Pozwala nam utrzymać najwyższe standardy jakości, szybki czas produkcji przy jednoczesnej minimalizacji odpadów, co czyni ją idealnym rozwiązaniem dla naszych potrzeb biznesowych bez żadnych kompromisów w zakresie doskonałości” – powiedział Daren McKewan, wiceprezes ds. produkcji Hemlock Printers.
„Jesteśmy dumni, że możemy wspierać Hemlock Printers i innowacyjne marki, takie jak „Who Gives a Crap”, w realizacji wizjonerskich pomysłów mających wpływ na rzeczywistość. Zrównoważony rozwój i doskonałość druku HP Indigo 100K nadały tej kampanii kreatywną integralność. To jest dokładnie to, co jest możliwe, gdy technologia druku wzmacnia cel” – powiedział Noam Zilbershtain, wiceprezes i dyrektor generalny HP Indigo.
Z Kubusiem Puchatkiem: The Deforested Edition, Hemlock Printers i HP Indigo zademonstrowały, w jaki sposób druk może umożliwić potężne opowiadanie historii na rzecz zmian. Łącząc HP Indigo 100K z rozpoznawalną na całym świecie marką, jaką jest Kubuś Puchatek, stworzyli jedyny w swoim rodzaju kreatywny projekt, który już zyskał szerokie uznanie.
Kubuś Puchatek: The Deforested Edition przyniósł Hemlock Printers nagrodę Canadian Printing Award 2024 za najbardziej ekologiczny projekt drukarski.
Na podstawie informacji firmy HP Inc.