Zapraszamy na kurs “Typografia w pracy grafika komputerowego”Poprzedni artykuł 

Zapraszamy na kurs “Typografia w pracy grafika komputerowego”, online lub stacjonarnie w Krakowie.

Termin I (12 godz. dydaktycznych)
20 października (pon.) godz. 17.15 – 20.30

+ 22 października (śr.) godz. 17.15 – 20.30

+ 23 października (czw.) godz. 17.15 – 20.30

Program:
1. Tajemnicze słowo typografia. Środki wyrazu typograficznego w druku i w internecie
2. Złote zasady czytelności publikacji, np. kontrastu, formy silnej, poprawności, rytmu
3. Świadomość layoutu. Symetria i asymetria. Układy graficzne – rozpoznawanie, wybór typowego – ćwiczenia
4. Proponowanie 4 wariantów układu graficznego do własnej publikacji i konkretnej grupy docelowej – ćwiczenia
5. Koncepcja ilustrowania strony www oraz książki. Ilustrowanie “wprost”, ilustrowanie “nie wprost” – ćwiczenia
6. Tekst i jego elementy. Akapit, interlinia, wiersz, linijka, inicjały. Współczesne zapisy znakowe.
7. Pisma jednoelementowe, dwuelementowe, pisanki, ksenotypy. Co jest modne? Szkice – ćwiczenia
8. Charakterystyka fontów: kroje, stopnie, odmiany, wersaliki, kapitaliki, kursywy, ligatury, abrewiatury
9. Linie pisma, osie liter, szeryfy, kerning, cyfry zwykłe i nautyczne. Algorytm rozpoznawania fontów – ćwiczenia
10. Rozpoznawanie i dobieranie fontów do rodzaju projektowanej publikacji oraz wymagań grupy docelowej
11. Typografia print, a typografia web. Typograficzny przegląd wybranych wydruków oraz stron www
12. Podsumowanie zdobytej wiedzy przy pomocy typograficznego autotestu

Koszt: 490 zł brutto

-­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--­-

Termin II (11 godz. dydaktycznych)
25 października (sob.) godz. 8.30 – 13.30
+ 26 października (nd.) godz. 8.30 –12.45

Program:
1. Tajemnicze słowo typografia. Środki wyrazu typograficznego w druku i w internecie
2. Złote zasady czytelności publikacji, np. kontrastu, formy silnej, poprawności, rytmu
3. Świadomość layoutu. Symetria i asymetria. Układy graficzne – rozpoznawanie, wybór typowego – ćwiczenia
4. Proponowanie 4 wariantów układu graficznego do własnej publikacji i konkretnej grupy docelowej – ćwiczenia
5. Koncepcja ilustrowania strony www oraz książki. Ilustrowanie “wprost”, ilustrowanie “nie wprost” – ćwiczenia
6. Tekst i jego elementy. Akapit, interlinia, wiersz, linijka, inicjały. Współczesne zapisy znakowe.
7. Pisma jednoelementowe, dwuelementowe, pisanki, ksenotypy. Co jest modne? Szkice – ćwiczenia
8. Charakterystyka fontów: kroje, stopnie, odmiany, wersaliki, kapitaliki, kursywy, ligatury, abrewiatury
9. Linie pisma, osie liter, szeryfy, kerning, cyfry zwykłe i nautyczne. Algorytm rozpoznawania fontów – ćwiczenia
10. Rozpoznawanie i dobieranie fontów do rodzaju projektowanej publikacji oraz wymagań grupy docelowej
11. Podsumowanie zdobytej wiedzy przy pomocy typograficznego autotestu

Koszt: 420 zł brutto

Organizacja zajęć: kurs zintegrowany z kilkuosobową grupą DTP

-­--­--­--­--­--­--­--­--­--­--

Szczegóły i zapisy na https://publishingschool.pl/kurs-typografia-must-have-print-i-web-designerow/

 Produkcja: WebFabrika 1999-2025 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności