Im­pres­sion Pol­ska zmie­nia na­zwę na Ec­lip­sePoprzedni artykuł 

Z dniem 11 ma­ja fir­ma Im­pres­sion Pol­ska, spe­cja­li­zu­jąca się w dru­ku wiel­ko­for­ma­to­wym, zmie­ni­ła na­zwę na Ec­lip­se. No­wa to­żsa­mo­ść przed­si­ębior­stwa, zo­bra­zo­wa­na m.in. po­przez no­we lo­go, to efekt prze­kszta­łceń wła­sno­ścio­wych w hol­din­gu Im­pres­sion, do które­go na­le­ża­ła do nie­daw­na war­szaw­ska dru­kar­nia. Obec­nie jej wła­ści­cie­lem jest spółka Ec­lip­se z sie­dzi­bą w cze­skiej Pra­dze.

Zmia­na na­szej na­zwy to po­wrót do mar­ki obec­nej na pol­skim ryn­ku od 1994 ro­ku – mówi An­drzej Gru­dzi­ński, dy­rek­tor dru­kar­ni Ec­lip­se. – Jej bez­po­śred­nią przy­czy­ną są zmia­ny ka­pi­ta­ło­we, w wy­ni­ku których cze­ska fir­ma Ec­lip­se prze­jęła od gru­py Im­pres­sion jej ak­ty­wa na ob­sza­rze Eu­ro­py Środ­ko­wo­-Wschod­niej. W re­zul­ta­cie zna­le­źli­śmy się w licz­nej gru­pie za­kła­dów pro­duk­cyj­nych, które po re­bran­din­gu funk­cjo­nu­ją dziś pod wspól­ną mar­ką – Ec­lip­se.

War­to przy­po­mnieć, że Im­pres­sion Pol­ska po­wsta­ła w 2004 ro­ku w wy­ni­ku po­łącze­nia dwóch firm spe­cja­li­zu­jących się w dru­ku wiel­ko­for­ma­to­wym: Hecht Pol­ska (będącej od­dzia­łem bel­gij­skiej dru­kar­ni Hecht, dzia­ła­jącym w na­szym kra­ju od 1995 ro­ku) i Ec­lip­se Po­land (od­dzia­łu cze­skiej dru­kar­ni Ec­lip­se, która po­wo­ła­ła swo­je pol­skie przed­sta­wi­ciel­stwo w 1994 ro­ku). Ba­zu­jąc na do­świad­cze­niu obu przed­si­ębiorstw, no­wo utwo­rzo­na dru­kar­nia z miej­sca sta­ła się jed­nym z li­de­rów pol­skiego ryn­ku pro­duk­cji wiel­ko­for­ma­to­wej. Li­czy­my, że zdo­by­ta w ostat­nich pi­ęciu la­tach po­zy­cja ryn­ko­wa, bar­dzo po­zy­tyw­ne po­strze­ga­nie ze stro­ny klien­tów, bo­ga­ta wie­dza i do­świad­cze­nie za­pro­cen­tu­ją z ko­rzy­ścią dla tej no­wej, choć zna­nej już na pol­skim ryn­ku mar­ki – do­da­je To­masz Skrzyp­kow­ski, dy­rek­tor han­dlo­wy Ec­lip­se. – Ch­ce­my przy tym za­pew­nić, że z punk­tu wi­dze­nia klien­ta zmia­ny za­cho­dzące w struk­tu­rach na­szej fir­my ma­cie­rzy­stej za­owo­cu­ją jesz­cze lep­szą ob­słu­gą i wi­ęk­szy­mi mo­żli­wo­ścia­mi, ta­kże w za­kre­sie współpra­cy po­nadna­ro­do­wej.

Obec­nie Ec­lip­se jest częścią naj­wi­ęk­szej w Eu­ro­pie Środ­ko­wo­-Wschod­niej gru­py dru­ka­rń wiel­ko­for­ma­to­wych, obej­mu­jącej – po­za Pol­ską – za­kła­dy pro­duk­cyj­ne w Cze­chach, Sło­wa­cji, Sło­we­nii i na Węgrzech. Mo­żna śmia­ło użyć stwier­dze­nia, że na dzień dzi­siej­szy gru­pa Ec­lip­se jest je­dy­nym mi­ędzy­na­ro­do­wym pro­du­cen­tem dru­ków wiel­ko­for­ma­to­wych w tej części Eu­ro­py – mówi An­drzej Gru­dzi­ński. – Ozna­cza to wie­le ko­rzy­ści dla na­szych obec­nych i po­ten­cjal­nych klien­tów, przede wszyst­kim kor­po­ra­cyj­nych, dzia­ła­jących na wie­lu ryn­kach. Mo­gą oni, skła­da­jąc glo­bal­ne za­mówie­nie, li­czyć na wy­ko­na­nie po­szcze­gól­nych je­go par­tii w lo­kal­nych dru­kar­niach, znaj­du­jących się naj­bli­żej do­ce­lo­we­go ryn­ku bądź od­bior­cy.

W spraw­nej ob­słu­dze klien­tów ma po­móc sta­le mo­der­ni­zo­wa­ny park ma­szy­no­wy dru­ka­rń wcho­dzących w skład gru­py Ec­lip­se. Wzmo­żo­ne in­we­sty­cje sta­no­wią część stra­te­gii re­ali­zo­wa­nej przez na­sze­go wła­ści­cie­la – kon­ty­nu­uje dy­rek­tor Gru­dzi­ński. – W ostat­nich kil­ku­na­stu mie­si­ącach do za­kła­dów gru­py Ec­lip­se tra­fi­ły aż czte­ry ar­ku­szo­we ma­szy­ny dru­ku­jące w for­ma­cie XXL. Jed­na nich, su­per­wiel­ko­for­ma­to­wa KBA Ra­pi­da 205, zo­sta­ła we wrze­śniu za­in­sta­lo­wa­na w war­szaw­skiej dru­kar­ni i nie­mal z miej­sca za­stąpi­ła pod względem wy­daj­no­ści wszyst­kie do­tych­czas uży­wa­ne przez nas ma­szy­ny of­f­se­to­we. Po­zwo­li­ła też na po­zy­ska­nie wi­ęk­sze­go gro­na klien­tów z bar­dzo atrak­cyj­ne­go ryn­ku pro­duk­tów POS, do których wy­ko­na­nia nie­zbęd­ne są podło­ża o wy­so­kiej gra­ma­tu­rze i gru­bo­ści.

W zwi­ąz­ku ze zmia­ną na­zwy kie­row­nic­two Ec­lip­se pla­nu­je sze­reg dzia­łań ma­jących na ce­lu wy­pro­mo­wa­nie no­wej mar­ki i no­we­go lo­go. Są wśród nich m.in. kam­pa­nia re­kla­mo­wa w me­diach bra­nżo­wych, ak­tyw­ny udział w różnych wy­da­rze­niach bra­nżo­wych oraz bez­po­śred­nie ak­cje mar­ke­tin­go­we skie­ro­wa­ne do part­ne­rów i klien­tów dru­kar­ni.

Ma­my na­dzie­ję, że już wkrót­ce na­si klien­ci, za­rów­no kra­jo­wi jak i za­gra­nicz­ni, prze­ko­na­ją się, że Ec­lip­se re­pre­zen­tu­je wszyst­ko to, co naj­lep­sze­go ofe­ro­wa­ła fir­ma Im­pres­sion Pol­ska, a jed­no­cze­śnie od­czu­ją w spo­sób po­zy­tyw­ny przy­na­le­żno­ść na­szej dru­kar­ni do mi­ędzy­na­ro­do­wej gru­py o wie­lo­let­nim do­świad­cze­niu na ryn­ku dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go – kon­klu­du­je To­masz Skrzyp­kow­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści