W dniach 14-19 września w Monachium odbędą się Międzynarodowe Targi Technologii Produkcji Napojów oraz Płynnych Środków Spożywczych drinktec 2009. Wśród około 1500 wystawców znajdzie się koncern Stora Enso (stoisko 127, pawilon B5), który zaprezentuje nowe rozwiązania i produkty stworzone w oparciu o produkowane przez firmę jednostronnie powlekane papiery etykietowe.
Wśród prezentowanych produktów na szczególną uwagę zasługuje NeoSet – nowy, odporny na wilgoć papier etykietowy, w dużej mierze składający się z włókien pochodzących z recyklingu (PCW). Zastępując w nim dużą część włókien pierwotnych włóknami typu PCW, firma Stora Enso wyszła naprzeciw coraz bardziej powszechnym oczekiwaniom ze strony przedsiębiorstw z całego świata odnośnie stosowania opakowań przyjaznych dla środowiska naturalnego.
NeoSet, dostępny w gramaturze 70 g/m2, wzbogaca szerokie portfolio nowoczesnych papierów etykietowych produkowanych przez Stora Enso, które będą prezentowane podczas targów drinktec.
Odwiedzający stoisko skandynawskiego koncernu będą mogli również poszerzyć swoją wiedzę na temat zagadnień, które coraz częściej są priorytetowe dla wielu przedsiębiorstw: polityki zrównoważonego rozwoju, działań na rzecz ochrony środowiska czy redukcji emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Podczas specjalnych prezentacji eksperci Stora Enso będą przekonywać gości targowych, że to właśnie etykiety wykonane z papieru stanową idealny wybór dla producentów marek, zarówno pod względem jakości, wszechstronności jak też z uwagi na ich proekologiczność. Papier etykietowy można w 100% poddać recyklingowi, jest on produkowany z surowców odnawialnych. Właśnie z tego względu coraz częściej jest wybierany przy tworzeniu rozwiązań opakowaniowych zgodnych ze środowiskiem naturalnym.
Podczas targów Stora Enso oficjalnie wprowadzi do swojej oferty nowy, niezwykle rozbudowany przewodnik po papierach etykietowych klasy premium, dostępny w pięciu wersjach językowych: angielskiej, niemieckiej, hiszpańskiej, francuskiej i włoskiej. Publikacja będzie zawierać próbki wszystkich dostępnych na rynku papierów etykietowych. Znajdą się tu zadrukowane i w efektowny sposób wykończone etykiety dedykowane na opakowania różnego rodzaju napojów i płynnych środków spożywczych, m.in. piwa, wody, napojów chłodzących, win i wysokoprocentowych alkoholi. Prezentowane będą etykiety do zastosowań ogólnych, jak również specjalistyczne – odporne na ucisk oraz metalizowane.
Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich osób mających związek z procesem powstawania etykiety: projektantów opakowań, przedstawicieli agencji reklamowych i drukarń etykietowych oraz właścicieli marek.