Firma GMC Software Technology poinformowała, że jedna z największych południowoafrykańskich drukarń formularzy biznesowych typu „bez końca” a także ciętych na arkusze – Lithotech Afric Mail – zdecydowała się na inwestycję w rozwiązania GMC, mające zapewnić wyższą jakość kolorystyczną, prędkość i elastyczność realizowanej tu produkcji. Pod koniec ubiegłego roku w jednym z trzech należących do niej zakładów zlokalizowanym w Johannesburgu wdrożono specjalistyczny program do personalizacji PrintNet. Tym samym zakończyła się trwająca ponad rok kompleksowa implementacja rozwiązań GMC w tej firmie.
Będąc częścią Lithotech Group, firma Lithotech Afric Mail jest czołowym w RPA dostawcą rozwiązań w zakresie wysokonakładowej produkcji mailingów, specjalizującym się w bilingach, drukach typu direct marketing oraz materiałach TransPromo zlecanych przez największe lokalne przedsiębiorstwa działające w branżach handlowej, finansowej i ubezpieczeniowej oraz instytucje rządowe. Lithotech Afric Mail prowadzi działalność w trzech lokalizacjach, drukując miesięcznie ponad 58 mln stron A4 i wysyłając ponad 26 mln egzemplarzy różnego rodzaju wyrobów. W związku z coraz powszechniejszym wykorzystaniem stale rozwijanej technologii druku cyfrowego firma rozpoczęła poszukiwania wydajnego oprogramowania, spełniającego jej rosnące potrzeby.
Z jednej strony chcieliśmy coraz bardziej promować wśród naszych klientów – głównie z branży handlowej – wykorzystanie pełnokolorowego druku cyfrowego do zastosowań typu TransPromo, z drugiej zaś doszliśmy do wniosku, że wykorzystywane przez nas wówczas oprogramowanie do produkcji dokumentów znacznie ograniczało nas w tego rodzaju innowacyjnych działaniach – mówi Pieter Strydom, dyrektor zarządzający zakładem produkcyjnym Lithotech Afric Mail w Johannesburgu. –
Czas przygotowania dokumentów okazał się bowiem zbyt długi, a sama ich funkcjonalność – mocno ograniczona. Co więcej, stabilność kolorystyczna i prędkość, z jaką gotowe do drukowania pliki były tworzone, także okazały się problematyczne.
W efekcie Pieter Strydom wspólnie dyrektorem zarządzającym Lithotech Afric Mail, Hennie Mentzem, oraz dyrektorem operacyjnym zakładu w Cape Town, Latiefem Hishamem, rozpoczął poszukiwania nowego, wydajnego oprogramowania. Po wnikliwej analizie zespół odpowiedzialny za wybór software’u uznał, że najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia firmy Lithotech Afric Mail będzie oprogramowanie stworzone przez GMC Software Technology.
Wyboru dokonano ze względu na kilka istotnych parametrów zapewnianych przez to rozwiązanie. Po pierwsze, program okazał się łatwym w użyciu, oferując prosty, intuicyjny i interaktywny system workflow. Po drugie, nie jest on produktem zamkniętym, co oznacza, że w przypadku, gdy dana funkcja nie istnieje w programie, można ją bez problemu wprowadzić. Zdaniem przedstawicieli Lithotech Afric Mail funkcjonalność większości konkurencyjnych rozwiązań okazywała się pod tym względem ograniczona. Po trzecie, program GMC oferuje możliwość zmiany lub zastosowania różnych formatów wyjściowych bez konieczności ponownego tworzenia aplikacji dla każdego ze specyficznych rodzajów plików wyjściowych. Oznacza to, że Lithotech Afric Mail posiada platformę pozwalającą na szybkie jej dostosowanie do zmieniających się wymagań produkcyjnych. Na przedstawicielach firmy duże wrażenie zrobiło również zaangażowanie GMC w działania badawczo-rozwojowe, gwarantujące, że zakupione oprogramowanie będzie stale aktualizowane i wzbogacane, wraz ze zmieniającą się technologią; jak pokazuje doświadczenie, każda nowa wersja programu PrintNet jest bowiem uzupełniania o nowe funkcje.
Pierwszą lokalizacją Lithotech Afric Mail, w której jeszcze w 2008 roku dokonano implementacji programu PrintNet, był zakład produkcyjny w Cape Town. Cały proces wdrażania systemu zakończono w listopadzie ubiegłego roku, kiedy to program rozpoczął działanie w zakładzie w Johannesburgu. Dziś korzyści z jego wdrożenia są odczuwalne przez całą firmę.
Proces produkcyjny w firmie Lithotech Afric Mail wygląda następująco. Najpierw wyroby są zadrukowywane metodą laserową w urządzeniach Xerox i Océ (monochromatycznych, z jednym dodatkowym kolorem oraz pełnokolorowych), zaś wcześniej przetwarzane za pomocą oprogramowania do zarządzania Océ PRISMA. Dane są pozyskiwane od klientów w różnych formatach i przetwarzane w programie GMC PrintNet Designer, z którego wychodzą w postaci odpowiednich plików wyjściowych. Dane wyjściowe mogą zostać zapisane w formacie AFP, PPML, PDF lub PostScript, w zależności od rodzaju zlecenia lub wymagań w zakresie drukowania. W tym samym systemie workflow tworzone są też pliki PDF z myślą o archiwizacji prac dla klientów.
Możliwość tworzenia różnych formatów danych wyjściowych pozwoliła nam na zaproponowanie klientom odpowiedniego rozwiązania w zakresie archiwizacji dokumentów – mówi Pieter Strydom. –
Pliki PDF zawierające dane drukowanych dokumentów są obecnie produkowane w bardzo prosty i szybki sposób, przy niewielkiej bądź wręcz bez modyfikacji danej aplikacji. Dodatkową korzyścią jest skrócony czas niezbędny na tworzenie i wzbogacanie plików wyjściowych. Możliwości systemu w zakresie obróbki barwnej to jego kolejna znacząca przewaga. Dzięki temu możemy zaoferować produkty o bardziej intensywnej grafice, takie jak pełnokolorowe dokumenty TransPromo.
Na przykładzie firmy GMC widać wyraźnie, że współcześni twórcy oprogramowania są w stanie wydajnie i łatwo produkować odpowiedni software w krótszym niż niegdyś czasie. Z kolei dzięki wizualnym aspektom systemu workflow i graficznemu interfejsowi użytkownika skróceniu uległ czas szkolenia i nauki nowego programu – dodaje Pieter Strydom. –
Łatwość w użyciu, elastyczność i prędkość to krytyczne czynniki w naszym środowisku produkcyjnym, gdzie konieczna jest szybka zmiana zleceń. Będąc w stanie szybko i łatwo stworzyć odpowiednią aplikację możemy zagwarantować naszym klientom odpowiednio krótszy czas realizacji pracy. Z kolei szybkie dostosowanie programu do naszych wymagań produkcyjnych zapewnia osiągnięcie optymalnej wydajności kompleksowych działań całej firmy.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com