Podczas zbliżających się targów IFRA Expo 2010 w Hamburgu firma Kodak zaprezentuje na swoim stoisku (nr 620 w hali 4) szereg nowych rozwiązań pozwalających drukarniom gazetowym na zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Znajdą się wśród nich nowe środki chemiczne, dedykowane dla płyt cyfrowych Kodak VioletNews Gold i ThermalNews Gold: wywoływacze do płyt termicznych (Kodak 1090) i fioletowych (Kodak 206) oraz utrwalacz do płyt fioletowych Kodak 206R. Odwiedzający stoisko firmy Kodak będą też mieli okazję do dyskusji z jej ekspertami w dziedzinie cyfrowych systemów drukujących Kodak Versamark VL4200 i Kodak Prosper S, znajdujących zastosowanie m.in. w produkcji gazetowej. 5 października o godz. 15 na stoisku firmy Kodak odbędą się specjalne pokazy jej rozwiązań gazetowych, przygotowane z myślą o dziennikarzach prasy branżowej biorących udział w targach.
Tworząc nowe możliwości biznesowe
Jak zapewnia Kodak, w porównaniu z gazetowymi systemami CtP wykorzystującymi światło widzialne (srebrowymi bądź fotopolimerowymi), płyty termiczne Kodak ThermalNews Gold wymagają o wiele niższej ilości środka wywołującego. Wprowadzając na rynek system wywoływania płyt Kodak 1090 firma ma zamiar jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę w tej dziedzinie. Minimalna ilość wywoływacza wymagana przez ten system wynosi 30 mL/m2, co pozwala na wytworzenie nawet 20 m2/l chemii niezbędnej do wypełnienia wanny wywoływarki.
Niska zawartość wywoływacza i żywotność roztworu wynosząca do 8 tygodni (w zależności od wywoływarki i ilości produkowanych płyt) sprawiają, że połączenie płyt ThermalNews Gold i dedykowanego im wywoływacza Kodak 1090 wpływa na znaczące obniżenie kosztów produkcji i powstałych podczas całego procesu odpadów, redukując negatywny wpływ na środowisko naturalne.
Przy jednoczesnym zastosowaniu gazetowych systemów CtP firmy Kodak, użytkownik otrzymuje – jak zapewnia producent – wysoką stabilność i powtarzalność procesu, wysoką rozdzielczość, dokładne naświetlanie a także łatwy proces i kontrolę wywoływania bez konieczności monitorowania aktywności wywoływacza (jego pH lub przewodności). Przy wdrożeniu technologii rastra hybrydowego lub Kodak Staccato (umożliwiającego produkcję punktu o wielkości do 36 mikronów) użytkownik zyskuje najwyższej jakości druk o dokładnym pasowaniu i ze zredukowaną ilością farby.
Na targach zadebiutują też wywoływacz Kodak 206 i utrwalacz Kodak 206R, które w połączeniu z płytami fioletowymi Kodak VioletNews Gold pozwalają uzyskać znaczące oszczędności w zakresie chemii drukarskiej oraz – w niektórych przypadkach – wykorzystać opcje lepsze niż te oferowane przez „uproszczone” systemy fioletowe. Ten nowy system wywołujący nie wymaga wysokiej ilości wywoływacza do utrzymania właściwej równowagi pH, dzięki czemu użytkownicy mają do czynienia z mniejszą liczbą zmiennych całego procesu oraz uzyskują stabilny i powtarzalny system obróbki płyt.
Nowe źródła przychodów z cyfrowym drukiem gazetowym
Targi IFRA Expo 2010 będą znakomitą okazją, aby podczas dyskusji na stoisku firmy Kodak wysłuchać o udanych wdrożeniach systemu druku cyfrowego Kodak Versamark VL4200 w takich firmach jak Miller Malta czy Rotocéans. Maszyna ta otwiera przed wydawcami prasowymi zupełnie nowe możliwości w postaci periodycznych, zdalnie produkowanych wydawnictw z pełnokolorowymi zdjęciami i reklamami. To z kolei pozwala na zwiększenie liczby wydawanych tytułów i zaoferowanie czytelnikom szerszego wyboru, przy jednoczesnym zróżnicowaniu treści w zależności od tożsamości kulturowej czy miejsca zamieszkania końcowych użytkowników. System VL4200 umożliwia pełniejsze korzystanie z nowych trendów rynkowych i stwarza nowe źródło przychodów dla wydawców prasowych.
Kodak będzie też promować maszyny z rodziny Kodak Prosper S, pozwalające na wdrukowywanie dodatkowych informacji w produkowanych w technice offsetowej gazetach i magazynach.
W zakresie rozwiązań software’owych Kodak zaprezentuje program Kodak Colorflow, wyposażony w moduł do optymalizacji zużycia farby drukarskiej. Jest on przeznaczony dla drukarń gazetowych i – jak zapewnia producent – pozwala na redukcję farby przy jednoczesnej poprawie jakości druku i wyższej stabilności maszyny. Program może zostać wdrożony w niemal każdym środowisku produkcyjnym, zapewniając drukarni kompletne rozwiązanie w zakresie zarządzania barwą.
Targi będą też kolejną okazją do promocji systemu workflow Kodak NewsManager – kompletnego rozwiązania w zakresie zarządzania cyklem produkcyjnym w środowisku gazetowym. System automatyzuje i zarządza takimi zadaniami jak: układ stron i płyt, parowanie stron, proofing, tworzenie notatek, śledzenie prac i produkcja form drukowych, centralizując proces zarządzania całą drukarnią w zakresie zleceń typowo gazetowych jak i akcydensowych. Wśród nowych funkcji, jakie pojawiły się w ostatnim czasie w systemie Kodak NewsManager, jest m.in. udoskonalona dystrybucja, pozwalająca na zarządzanie i przesyłanie wielu plików i planów pomiędzy różnymi zakładami produkcyjnymi. Jest to kluczowa sprawa w przypadku wydawnictw ogólnokrajowych, posiadających więcej niż jedną drukarnię bądź też działających w specyficznych warunkach geograficznych.
Rinus Hoebeke, menedżer segmentu gazetowego firmy Kodak w regionie EAMER, mówi:
Płyty Kodak ThermalNews Gold i VioletnNews Gold oferują dziś taką samą bądź większą redukcję zużycia chemii i powstałych odpadów niż ma to miejsce w przypadku podobnych systemów wywołujących, jak też „uproszczonych” systemów fioletowych. Dwa nowe wywoływacze firmy Kodak nie wymagają żadnych dodatkowych inwestycji w sprzęt i pozwalają drukarzom na wydłużenie okresu żywotności wanny wywoływarki. W końcu umożliwiają im działalność bardziej przyjazną dla środowiska naturalnego bez negatywnego wpływu na jakość produkcji. Jest to ich kluczowa zaleta w dzisiejszym, nastawionym na maksymalną jakość i proekologiczność środowisku gazetowym.
Co więcej, za sprawą cyfrowej maszyny drukującej VL4200 i naszych systemów workflow umożliwiamy drukarniom gazetowym zwiększenie ich możliwości zarobkowych. Oferując elastyczne i kompletne rozwiązanie pomagamy w poprawie zyskowności przedsiębiorstw naszych klientów – mówi Rinus Hoebeke.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com