Konferencjom, które organizujemy, a które odbywają się w różnych miastach Polski towarzyszą zawsze rozmowy indywidualne z klientami oraz osobami zainteresowanymi innowacyjnymi rozwiązaniami w poligrafii, dlatego tego rodzaju spotkania są dla obu stron bardzo cenne. Spotkanie we Wrocławiu, w którym wzięło udział wiele firm poligraficznych, pokazało po raz kolejny, jak ogromne jest zainteresowanie innowacyjnymi systemami dla przedsiębiorstw poligraficznych. Nasi goście zadawali nam wiele pytań, z wieloma z nich mogliśmy porozmawiać o ich indywidualnych i aktualnych potrzebach. Dodatkowo przekazaliśmy sporą dawkę wiedzy ogólnej dotyczącej rozwiązań, które usprawniają pracę i przynoszą konkretne zyski drukarniom – mówi Mariusz Sosnowski, prezes Infosystems SA. – Przypomnieliśmy raz jeszcze także naszą działalność doradczą, jaką prowadzimy w ramach Departamentu Funduszy Europejskich, jaki funkcjonuje w ramach naszej firmy, a który wspiera przedsiębiorstwa poligraficzne na drodze pozyskiwania środków na realizację nowych inwestycji. Jesteśmy więc przekonani, że było to bardzo udane spotkanie.
Po powitaniach zebranych gości przez Mariusza Sosnowskiego - prezesa firmy Infosystems SA oraz przez Adama Zindulskiego z wrocławskiego oddziału SIMP kolejna część konferencji poświęcona była innowacyjnemu portalowi internetowemu, skracającemu czas realizacji zlecenia, jakim jest WebToPrint. Pozwala on klientom drukarni na wykonanie kalkulacji wybranego typu pracy, sprawdzenie i przesłanie plików graficznych oraz złożenie zamówienia poprzez witrynę internetową. WebToPrint daje klientom także możliwość wglądu w postępy prac nad zleceniem, kontroli stanów magazynowych swoich produktów czy podglądu wystawionych przez drukarnię faktur. Wbudowany moduł normalizacji i profesjonalnego preflightu gwarantuje drukarni, że przesłane przez klienta pliki są dobrej jakości i spełniają wybrane parametry technologiczne.
Następnie zaprezentowano zautomatyzowany przepływ prac oraz sprawne zarządzanie procesami w drukarniach, jakie ma miejsce dzięki wykorzystywaniu innowacyjnego systemu informatycznego, jakim jest PrintManager.JDF. Służy on m.in. do rejestracji, przetwarzania i prezentacji danych związanych ze wszystkimi etapami procesu sprzedaży począwszy od zapytania ofertowego, poprzez kalkulację kosztów, negocjacje handlowe, rejestrację zamówień, opracowanie kart technologicznych, planowanie produkcji, rejestrację czynności produkcyjnych, na procesach dystrybucji i sprzedaży kończąc. Dzięki temu przynosi on zarówno znaczne oszczędności w czasie realizacji zleceń, jak też podnosi jakość wykonywanych w danym zakładzie usług oraz wpływa na generowanie dużych oszczędności przez korzystające z tego narzędzia drukarnie. W swoim wystąpieniu Mariusz Sosnowski podkreślił fakt, że system ten to innowacyjne rozwiązanie, którego struktura oparta jest na międzynarodowych standardach. Został on zaprojektowany i wykonany specjalnie dla przemysłu poligraficznego w oparciu o standardy CRM (Customer Relationship Management), MRP II (Manufacturing Resource Planning), JDF (Job Definition Format) oraz przy uwzględnieniu wymagań norm jakości ISO. Dzięki możliwości pracy wielojęzycznej PrintManager.JDF jest przystosowany do wymagań koncernów międzynarodowych – każdy pracownik posługujący się tym systemem, bez względu na znajomość języków obcych, może teraz pracować w swoim ojczystym języku. PrintManager.JDF umożliwia również komunikację z urządzeniami parku maszynowego drukarni przy użyciu standardu wymiany danych JDF (Job Definition Format), co jest odpowiedzią na potrzeby firm pragnących przy pomocy jednego zintegrowanego systemu kontrolować całe przedsiębiorstwo.
Prezentacja precyzyjnej kontroli kosztów jako najprostszej i najbardziej efektywnej
metody maksymalizacji zysku była kolejną częścią spotkania. BusinessAnalyser.JDF to narzędzie dostarczające informacje ściśle skorelowane z procesem podejmowania decyzji. Wynikiem zastosowania tego systemu jest wprowadzenie w danym przedsiębiorstwie modelu decyzyjnego opartego na analizie konkretnych danych operacyjnych. Dzięki temu instrumentowi użytkownik uzyskuje możliwości prowadzenia analiz działalności operacyjnej przedsiębiorstwa zarówno w obszarze handlowym, produkcyjnym jak i finansowym.
Spotkanie poświęcone było również możliwościom finansowania innowacyjnych przedsięwzięć w drukarniach przy wykorzystaniu dotacji unijnych. Ten temat omówił Paweł Szarubka z Departamentu Funduszy Unijnych firmy Infosystems SA. Prelegent omówił krótko działalność departamentu oraz jego dotychczasowe sukcesy (ogólna kwota dotacji we wnioskach o dofinansowania unijne, które pomogła współtworzyć i opracować firma Infosystems SA tylko w ubiegłym roku sięgnęła sumy 100 mln złotych). Projekty, w których uczestniczy firma Infosystems SA, dotyczą głównie zakupu bardzo kapitałochłonnych środków produkcji, jakimi są nowoczesne maszyny drukujące, oprogramowanie, urządzenia do introligatorni , często połączone z budową lub rozbudową hal produkcyjnych. Prelegent omówił możliwości i sposoby pozyskania określonych funduszy w zależności od rodzaju inwestycji oraz miejsca jej realizacji. Przedstawił również ogólnopolski i regionalny harmonogram związany z przyznawaniem dotacji unijnych, a także podał przykłady projektów, którym udało się pozyskać dotację.
Warto wspomnieć, że poza bogatym programem merytorycznym konferencji jej organizatorzy przygotowali również dla uczestników poczęstunek w restauracji „Galicja”, który był okazją do indywidualnych rozmów, a także losowanie nagród, które było miłym akcentem kończącym konferencję.