Już po raz dziewiąty Izba Wydawców Prasy zaprasza wydawców, redaktorów gazet i czasopism oraz twórców grafiki prasowej do udziału w Konkursie na Prasową Okładkę Roku GrandFront. W tym najbardziej prestiżowym i cenionym polskim konkursie grafiki prasowej nagrodzone zostaną: najlepsza strona tytułowa gazety oraz najlepsza okładka czasopisma opublikowane w 2010 roku.
Do Konkursu zaproszone są wszystkie redakcje, których tytuły, zgodnie z datą wydawniczą, ukazały się w 2010 roku, posiadają własny numer ISSN oraz są samodzielnie dystrybuowane. Termin zgłaszania prac konkursowych upływa 23 marca 2011 roku. Udział w Konkursie jest bezpłatny. Informacje dotyczące wymogów zgłoszeniowych, regulaminu Konkursu, składu Jury znajdują się na stronie internetowej Konkursu, pod adresem: www.grandfront.pl
Rozstrzygnięcie Konkursu nastąpi 20 maja 2011 roku, podczas uroczystej Gali Finałowej na Zamku Królewskim w Warszawie. Laureatów Konkursu wyłoni trzydziestoosobowe Jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej: dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy. Nagrody GrandFront zostaną przyznane za najlepszą stronę tytułową gazety oraz okładkę czasopisma. Zwycięzcy poszczególnych kategorii tematycznych zostaną uhonorowani nagrodami ArtFront. Dodatkowo Jury będzie miało możliwość przyznania Nagród Specjalnych za szczególne osiągnięcia artystyczne i edytorskie, które w innowacyjny oraz kreatywny sposób łączą tekst, ideę i rozwiązania graficzne. Wyróżnione prace zostaną zaprezentowane podczas wystawy na Zamku Królewskim w Warszawie.
Laureatów Konkursu wyłoni trzydziestoosobowe Jury, w którym zasiadają uznani twórcy grafiki prasowej: dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy.
Organizowany już po raz dziewiąty Konkurs to najbardziej prestiżowe polskie wyróżnienie dla twórców grafiki prasowej. Konkurs jest miejscem prezentacji najbardziej twórczych, pomysłowych i profesjonalnie przygotowanych okładek gazet i czasopism. Statuetka GrandFront od lat sygnuje najlepsze pomysły związane z redagowaniem graficznym prasy, jednocześnie pokazując poziom wykorzystywanych w Polsce rozwiązań edytorskich.
Więcej informacji o konkursie znaleźć można na stronie internetowej: www.grandfront.pl
Na podstawie informacji IWP