Konkurs, w którym może wziąć udział każdy mieszkaniec Europy Zachodniej1 w wieku powyżej 18 lat, jest skierowany do drukarzy, a także przedsiębiorców, którzy chcą spróbować swoich sił w branży drukarskiej. Uczestnicy powinni przesłać formalny biznesplan komercyjnego przedsięwzięcia związanego z drukiem cyfrowym. Po przeanalizowaniu planów zostanie wyłoniona lista finalistów. Ostatnim etapem konkursu będzie rozmowa z zespołem niezależnych konsultantów biznesowych, który wskaże zwycięzcę oraz zdobywców drugiego i trzeciego miejsca.
Pierwszą nagrodą w konkursie będzie w pełni skonfigurowana, niskonakładowa cyfrowa maszyna drukarska Canon imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO, której zwycięzca będzie mógł używać przez trzy lata. Drugą nagrodą będzie 44-calowa wielkoformatowa drukarka Canon imagePROGRAF, również udostępniona na okres trzech lat. Trzecia nagroda to specjalistyczny konsulting biznesowy, z którego będą mogli skorzystać również zdobywcy dwóch pierwszych miejsc. Łączna wartość nagród przekracza 100 000 euro.
W najnowszym raporcie „Canon Insight” można przeczytać (zob. informacja prasowa z 9 lutego 2010 r.), że wielu dostawców usług druku nie przetrwałoby kryzysu gdyby nie możliwości oferowane przez druk cyfrowy. Firma Canon liczy na to, że jej konkurs zachęci drukarzy do zastanowienia się nad nowymi sposobami rozwinięcia działalności (lub rozpoczęcia nowej), a jednocześnie pokaże, jak przygotować kompleksowy biznesplan, będący kluczowym warunkiem uzyskania dostępu do finansowania.
„Ponieważ większość krajów europejskich wciąż zmaga się z recesją, nie ulega wątpliwości, że drukarze muszą przemyśleć swoją działalność biznesową i wyjść naprzeciw oczekiwaniom rynku. Branża się zmieniła, dlatego zachęcamy klientów, żeby podążyli za tymi zmianami i wykonali krok w przyszłość” – powiedział David Preskett, dyrektor ds. druku profesjonalnego w Canon Europe. – „Chcemy pomóc drukarzom w rozwinięciu opłacalnej działalności na dłuższą metę, a jednocześnie zapewnić uczestnikom szansę do przekształcenia pomysłów biznesowych w komercyjną rzeczywistość. Dlatego zachęcamy do nadsyłania prac każdego drukarza, który myśli o przejściu na druk cyfrowy, a także wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą spróbować swoich sił w tej branży” - dodał.
Każda osoba, która chce przystąpić do konkursu Canon „Business Leap”, powinna zarejestrować się na mikrowitrynie Canon Ipex 2010 pod adresem www.canon-europe.com/ipex, która będzie aktywna od 31 marca 2010 r. Kolejnym warunkiem uczestnictwa jest pobranie formularza zgłoszeniowego, który należy wypełnić i wysłać pocztą e-mail – wraz z uzupełniającą dokumentacją, która może zwiększyć szanse uczestnika – na adres BusinessLeap@canon-europe.com.
Warunki i zasady konkursu oraz przewodnik po wypełnianiu formularza również będą dostępne w mikrowitrynie Canon Ipex 2010, a w razie wątpliwości każdy uczestnik będzie mógł przesłać pytania do firmy Canon na adres BusinessLeap@canon-europe.com. Decyzja jury będzie ostateczna, a firma Canon nie będzie prowadziła z uczestnikami żadnej korespondencji w sprawie wyników konkursu.