Billboard zasilany jedynie energią słoneczną i wiatrową wyznacza nowy standard odpowiedzialnej działalności reklamowej na całym świecie. Ricoh Europe, ekspert w dziedzinie rozwiązań biurowych, usług zarządzania dokumentami i druku produkcyjnego, uruchomił dziś Eco-board, pierwszy billboard w Europie zasilany w 100% energią słoneczną i wiatrową. Ten Eco-billboard jest pierwszym tego typu w Europie, wykorzystującym dwa naturalne źródła energii. Świeci tylko wtedy, gdy jest do niego dostarczona wystarczająca ilość energii. Idea samozasilającego się billboardu ukazuje długookresowe zobowiązanie firmy do zrównoważonego rozwoju.
“Chcemy wykraczać poza sprostanie obowiązującym wymaganiom dotyczącym zrównoważonego rozwoju poprzez proaktywne promowanie dobrych praktyk obejmujących odpowiedzialność wobec środowiska zarówno wśród naszych pracowników, jak i klientów. Eco-billboard to krok naprzód, przypominający szerszej publiczności, aby działać zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i wykraczać poza tradycyjne myślenie w sprawach dotyczących ochrony zasobów naturalnych” – powiedział Steve Saito, przewodniczący i CEO Ricoh Europe – „W Ricoh od lat zobowiązujemy się do redukcji emisji dwutlenku węgla. W 2001 roku osiągnęliśmy poziom „zero odpadów na składowisko” w europejskich zakładach produkcyjnych. Jesteśmy także skoncentrowani na zachęcaniu innych firm do adaptowania modeli zrównoważonego biznesu, które pomagają w ochronie naszych miast, krajów i planety, a zarazem zwiększają produktywność i zyski firmy.”
Eco-billboard jest usytuowany na autostradzie M4, która prowadzi z Londynu na lotnisko Heathrow. Jest zasilany 96 panelami słonecznymi i 5 indywidualnymi turbinami wiatrowymi i stanowi kluczowy punkt zobowiązania Ricoh do podnoszenia świadomości środowiskowej w regionie. Turyści z całej Europy, podróżujący do Londynu, będą mijać billboard ukazujący przesłanie rozwiązań do zarządzania dokumentami Ricoh – zrównoważone podejście firmy do usprawniania procesów biznesowych i obiegu dokumentów.
Europejski Eco-board dołącza do uruchomionego już w zeszłym roku, zasilanego energią słoneczną billboardu z Times Square w Nowym Jorku.
Idea zrównoważonego rozwoju Ricoh Uruchomienie Eco-billboardu kończy intensywne działania na rzecz środowiska, które w czerwcu prowadziła firma Ricoh. W ramach corocznego Światowego Dnia Środowiska, obchodzonego 5 czerwca, pracownicy z całego świata brali udział w działaniach wspierających ochronę środowiska naturalnego i bioróżnorodność. Ricoh ma bogatą historię zrównoważonego rozwoju, która rozpoczęła się już w 1936, gdy firma została założona. Mając 23 oddziały w regionu EMEA, Ricoh jest nastawiony na udoskonalanie procesów biznesowych. Aby pomóc swoim klientom podnieść ich wartość w zakresie zrównoważonego rozwoju, redukuje ich zagrożenia dla środowiska poprzez odpowiednie produkty i sposób pracy. Ricoh wierzy, że każda firma powinna czuć się odpowiedzialna za ochronę środowiska naturalnego, a Eco-billboardy powinny stanowić wytyczne w nowym podejściu do działalności reklamowej.
Na podstawie informacji firmy Ricoh Polska