Pierwsza instalacja systemu Kodak Flexcel NX w Szwecji: zwrot z inwestycji po 9 miesiącachPoprzedni artykuł 

Dużym sukcesem zakończyło się pierwsze na rynku szwedzkim wdrożenie cyfrowego systemu do produkcji form fleksograficznych Kodak Flexcel NX, przeprowadzone w firmie Okab Intergraphic. To specjalizujące się w produkcji opakowaniowej przedsiębiorstwo odnotowało zwrot z poniesionej inwestycji zaledwie po dziewięciu miesiącach od uruchomienia systemu.

Chcieliśmy być unikalni i zaoferować naszym klientom coś wyjątkowego. Będąc pierwszą szwedzką firmą inwestującą w to rozwiązanie spełniliśmy oba powyższe założenia – mówi Mats Esbjornsson, wiceprezes Okab Intergraphic, firmy o rocznych obrotach rzędu 6,6 mln euro, obsługującej tak znane europejskie marki jak Kavli, Arla czy Electrolux.
Produkcja realizowana przez Okab Intergraphic to w 60% druk fleksograficzny, w pozostałych 40% - offsetowy. System Kodak Flexcel NX wybrano z uwagi na konieczność utrzymania przez firmę czołowej pozycji na rynku opakowań. Mówi Mats Esbjornsson: Zaproponowanie klientom bardziej konkurencyjnego rozwiązania oznacza dla nas zupełnie nowe możliwości. Cały czas wykorzystujemy pełne moce produkcyjne, więc oczekujemy, że system firmy Kodak zarobi na siebie już przed końcem tego roku.

Przetrwają najlepsi
Inwestycja zrealizowana przez Okab Intergraphic miała na celu nie tylko poprawę jej relacji z obecnymi klientami, ale też zapewnienie możliwości rozwoju w kolejnych latach. Współpracujemy z wieloma uznanymi markami i – by zapewnić im obsługę najwyższej jakości – musimy inwestować w zaawansowane rozwiązania. Dziś możemy zaproponować rynkowi coś, czego nikt inny nie posiada – dodaje Mats Esbjornsson.
W systemie Kodak Flexcel NX zastosowano unikalne połączenie najwyższej jakości technologii naświetlania i wiedzy firmy Kodak o materiałach eksploatacyjnych. W efekcie uzyskiwane w nim płyty odpowiednio zachowują się w maszynie drukującej, pozwalają na osiągnięcie jakości druku porównywalnej z rotograwiurą i umożliwiają zastosowanie szerokiej gamy podłoży. Rozwiązanie firmy Kodak umożliwia rozwój biznesu dzięki zaoferowaniu zróżnicowanej jakości druku, pomaga zredukować koszty za sprawą wysokiej wydajności i wspiera ochronę środowiska dzięki obniżonej ilości odpadów powstałych podczas procesu produkcyjnego. System zapewnia stabilność i przewidywalność naświetlania, reprodukcję obrazów w proporcjach 1:1, stabilną strukturę punktu rastrowego, a w efekcie – niezmiennie wysoką jakość i powtarzalność wydruków, mniejsze punkty rastrowe, znakomite przenoszenie farby i pełny zakres tonalny obrazów, zredukowane czasy narządzania i możliwość realizacji większych nakładów. System pozwala też wyeliminować krzywe, powstałe w wyniku wstrząsów czy uderzeń.

Wyróżnić się na rynku
Jak zapewnia Mats Esbjornsson, o wyborze rozwiązania firmy Kodak zdecydował właśnie produkt finalny w nim uzyskiwany: Lepsza jakość, obraz i krycie farbą – to wszystko decyduje o bardziej efektywnym rezultacie końcowym.
Jednak jakość to tylko jeden z parametrów, jaki uległ poprawie po uruchomieniu systemu Kodak Flexcel NX: Nasza wydajność wzrosła o 25% - kontynuuje Mats Esbjornsson. – Inne systemy wymagają pełnej separacji barwnej by uzyskać płyty o pełnym zakresie tonalnym i punktowym. W systemie Flexcel NX zamiast pięciu separacji konieczne są jedynie cztery. To oznacza oszczędność rzędu 15 minut na jednej pracy i przekłada się na koszty niższe o 90-100 euro.
Mats Esbjornsson dodaje, że jakiekolwiek potencjalne ryzyko związane z wdrożeniem nowej technologii zostało wyeliminowane za sprawą bogatych doświadczeń i wsparcia ze strony firmy Kodak: Po szeroko zakrojonych testach i uzyskaniu w nich satysfakcjonujących rezultatów byliśmy przekonani, że możemy zaoferować rynkowi coś specjalnego. Płyty uzyskiwane z systemu Kodaka są bardzo stabilne. Jest to niezwykle istotne przy druku fleksograficznym, gdzie często nie można przewidzieć końcowego rezultatu. Jednak dzięki rozwiązaniu firmy Kodak udało nam się wyeliminować problem związany z powtórnym naświetlaniem płyt. Pozwala to zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy.

Czas „żniw”
Jesteśmy bardzo zadowoleni z podjętych decyzji – mówi Mats Esbjornsson. – Zarówno instalacja jak i cały proces sprzedaży przebiegły bardzo sprawnie. Nie jesteśmy dużą firmą i często zdarza się, że osobiście jeżdżę na spotkania z klientami. Wyjaśniając w jaki sposób nowo wdrożone przez nas procesy technologiczne mogą im pomóc i przekonując o współpracy z nami, można spędzić dużo czasu na negocjacjach. Jednak dzięki płytom Kodak, widząc uzyskiwane przy ich pomocy rezultaty, klienci stają się bardzo zainteresowani i bardziej skłonni do współpracy.
Jak słusznie zauważyło kierownictwo firmy Okab Intergraphic, jedną z największych zalet systemu Kodak Flexcel NX jest możliwość uzyskiwania w nim – dzięki technologii Kodak SquareSpot – punktów wielkości nawet 10 mikronów – dodaje Håkan Persson, odpowiedzialny za rozwiązania opakowaniowe w szwedzkim oddziale firmy Kodak. – To zaś wpływa na stabilny, przewidywalny proces drukowania, nawet przy subtelnych przejściach tonalnych i wymagających obszarach, gdzie cienie spotykają się z miejscami jasnymi. Jest to szczególne ważne przy współpracy z właścicielami marek, poszukującymi nowych sposobów na wyróżnienie swoich produktów na tle konkurencji.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności