Pierw­sza in­sta­la­cja sys­te­mu Ko­dak Fle­xcel NX w Szwe­cji: zwrot z in­we­sty­cji po 9 mie­si­ącachPoprzedni artykuł 

Du­żym suk­ce­sem za­ko­ńczy­ło się pierw­sze na ryn­ku szwedz­kim wdro­że­nie cy­fro­we­go sys­te­mu do pro­duk­cji form flek­so­gra­ficz­nych Ko­dak Fle­xcel NX, prze­pro­wa­dzo­ne w fir­mie Okab In­ter­gra­phic. To spe­cja­li­zu­jące się w pro­duk­cji opa­ko­wa­nio­wej przed­si­ębior­stwo od­no­to­wa­ło zwrot z po­nie­sio­nej in­we­sty­cji za­le­d­wie po dzie­wi­ęciu mie­si­ącach od uru­cho­mie­nia sys­te­mu.

Ch­cie­li­śmy być uni­kal­ni i za­ofe­ro­wać na­szym klien­tom coś wy­jąt­ko­we­go. Będąc pierw­szą szwedz­ką fir­mą in­we­stu­jącą w to roz­wi­ąza­nie spe­łni­li­śmy oba po­wy­ższe za­ło­że­nia – mówi Mats Es­bjorns­son, wi­ce­pre­zes Okab In­ter­gra­phic, fir­my o rocz­nych obro­tach rzędu 6,6 mln eu­ro, ob­słu­gu­jącej tak zna­ne eu­ropejskie mar­ki jak Ka­vli, Ar­la czy Elec­tro­lux.
Pro­duk­cja re­ali­zo­wa­na przez Okab In­ter­gra­phic to w 60% druk flek­so­gra­ficz­ny, w po­zo­sta­łych 40% – of­f­se­to­wy. Sy­stem Ko­dak Fle­xcel NX wy­bra­no z uwa­gi na ko­niecz­no­ść utrzy­ma­nia przez fir­mę czo­ło­wej po­zy­cji na ryn­ku opa­ko­wań. Mówi Mats Es­bjorns­son: Za­pro­po­no­wa­nie klien­tom bar­dziej kon­ku­ren­cyj­ne­go roz­wi­ąza­nia ozna­cza dla nas zu­pe­łnie no­we mo­żli­wo­ści. Ca­ły czas wy­ko­rzy­stu­je­my pe­łne mo­ce pro­duk­cyj­ne, wi­ęc ocze­ku­je­my, że sys­tem fir­my Ko­dak za­ro­bi na sie­bie już przed ko­ńcem te­go ro­ku.

Prze­tr­wa­ją naj­lep­si
In­we­sty­cja zre­ali­zo­wa­na przez Okab In­ter­gra­phic mia­ła na ce­lu nie tyl­ko po­pra­wę jej re­la­cji z obec­ny­mi klien­ta­mi, ale też za­pew­nie­nie mo­żli­wo­ści roz­wo­ju w ko­lej­nych la­tach. Współpra­cu­je­my z wie­lo­ma uzna­ny­mi mar­ka­mi i – by za­pew­nić im ob­słu­gę naj­wy­ższej ja­ko­ści – mu­si­my in­we­sto­wać w za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia. Dziś mo­że­my za­pro­po­no­wać ryn­ko­wi coś, cze­go nikt in­ny nie po­sia­da – do­da­je Mats Es­bjorns­son.
W sys­te­mie Ko­dak Fle­xcel NX za­sto­so­wa­no uni­kal­ne po­łącze­nie naj­wy­ższej ja­ko­ści tech­no­lo­gii na­świe­tla­nia i wie­dzy fir­my Ko­dak o ma­te­ria­łach eks­plo­ata­cyj­nych. W efek­cie uzy­ski­wa­ne w nim pły­ty od­po­wied­nio za­cho­wu­ją się w ma­szy­nie dru­ku­jącej, po­zwa­la­ją na osi­ągni­ęcie ja­ko­ści dru­ku po­rów­ny­wal­nej z ro­to­gra­wiu­rą i umo­żli­wia­ją za­sto­so­wa­nie sze­ro­kiej ga­my podło­ży. Ro­zwi­ąza­nie fir­my Ko­dak umo­żli­wia roz­wój bi­zne­su dzi­ęki za­ofe­ro­wa­niu zróżni­co­wa­nej ja­ko­ści dru­ku, po­ma­ga zre­du­ko­wać kosz­ty za spra­wą wy­so­kiej wy­daj­no­ści i wspie­ra ochro­nę śro­do­wi­ska dzi­ęki ob­ni­żo­nej ilo­ści od­pa­dów po­wsta­łych pod­czas pro­ce­su pro­duk­cyj­ne­go. Sy­stem za­pew­nia sta­bil­no­ść i prze­wi­dy­wal­no­ść na­świe­tla­nia, re­pro­duk­cję obra­zów w pro­por­cjach 1:1, sta­bil­ną struk­tu­rę punk­tu ra­stro­we­go, a w efek­cie – nie­zmien­nie wy­so­ką ja­ko­ść i po­wta­rzal­no­ść wy­dru­ków, mniej­sze punk­ty ra­stro­we, zna­ko­mi­te prze­no­sze­nie far­by i pe­łny za­kres to­nal­ny obra­zów, zre­du­ko­wa­ne cza­sy na­rządza­nia i mo­żli­wo­ść re­ali­za­cji wi­ęk­szych na­kła­dów. Sy­stem po­zwa­la też wy­eli­mi­no­wać krzy­we, po­wsta­łe w wy­ni­ku wstrząsów czy ude­rzeń.

Wy­różnić się na ryn­ku
Jak za­pew­nia Mats Es­bjorns­son, o wy­bo­rze roz­wi­ąza­nia fir­my Ko­dak zde­cy­do­wał wła­śnie pro­dukt fi­nal­ny w nim uzy­ski­wa­ny: Lep­sza ja­ko­ść, obraz i kry­cie far­bą – to wszyst­ko de­cy­du­je o bar­dziej efek­tyw­nym re­zul­ta­cie końco­wym.
Jed­nak ja­ko­ść to tyl­ko je­den z pa­ra­me­trów, ja­ki ule­gł po­pra­wie po uru­cho­mie­niu sys­te­mu Ko­dak Fle­xcel NX: Na­sza wy­daj­no­ść wzro­sła o 25% – kon­ty­nu­uje Mats Es­bjorns­son. – In­ne sys­te­my wy­ma­ga­ją pe­łnej se­pa­ra­cji barw­nej by uzy­skać pły­ty o pe­łnym za­kre­sie to­nal­nym i punk­to­wym. W sys­te­mie Fle­xcel NX za­miast pi­ęciu se­pa­ra­cji ko­niecz­ne są je­dy­nie czte­ry. To ozna­cza oszczęd­no­ść rzędu 15 mi­nut na jed­nej pra­cy i prze­kła­da się na kosz­ty ni­ższe o 90–100 eu­ro.
Mats Es­bjorns­son do­da­je, że ja­kie­kol­wiek po­ten­cjal­ne ry­zy­ko zwi­ąza­ne z wdro­że­niem no­wej tech­no­lo­gii zo­sta­ło wy­eli­mi­no­wa­ne za spra­wą bo­ga­tych do­świad­czeń i wspar­cia ze stro­ny fir­my Ko­dak: Po sze­ro­ko za­kro­jo­nych te­stach i uzy­ska­niu w nich sa­tys­fak­cjo­nu­jących re­zul­ta­tów by­li­śmy prze­ko­na­ni, że mo­że­my za­ofe­ro­wać ryn­ko­wi coś spe­cjal­ne­go. Pły­ty uzy­ski­wa­ne z sys­te­mu Ko­da­ka są bar­dzo sta­bil­ne. Jest to nie­zwy­kle istot­ne przy dru­ku flek­so­gra­ficz­nym, gdzie często nie mo­żna prze­wi­dzieć ko­ńco­we­go re­zul­ta­tu. Jed­nak dzi­ęki roz­wi­ąza­niu fir­my Ko­dak uda­ło nam się wy­eli­mi­no­wać pro­blem zwi­ąza­ny z po­wtór­nym na­świe­tla­niem płyt. Po­zwa­la to za­osz­czędzić mnóstwo cza­su i pie­ni­ędzy.

Czas „żni­w”
Je­ste­śmy bar­dzo za­do­wo­le­ni z pod­jętych de­cy­zji – mówi Mats Es­bjorns­son. – Za­rów­no in­sta­la­cja jak i ca­ły pro­ces sprze­da­ży prze­bie­gły bar­dzo spraw­nie. Nie je­ste­śmy du­żą fir­mą i często zda­rza się, że oso­bi­ście je­żdżę na spo­tka­nia z klien­ta­mi. Wy­ja­śnia­jąc w ja­ki spo­sób no­wo wdro­żo­ne przez nas pro­cesy tech­no­lo­gicz­ne mo­gą im po­móc i prze­ko­nu­jąc o współpra­cy z na­mi, mo­żna spędzić du­żo cza­su na ne­go­cja­cjach. Jed­nak dzi­ęki pły­tom Ko­dak, wi­dząc uzy­ski­wa­ne przy ich po­mo­cy re­zul­ta­ty, klien­ci sta­ją się bar­dzo za­in­te­re­so­wa­ni i bar­dziej skłon­ni do współpra­cy.
Jak słusz­nie za­uwa­ży­ło kie­row­nic­two fir­my Okab In­ter­gra­phic, jed­ną z naj­wi­ęk­szych za­let sys­te­mu Ko­dak Fle­xcel NX jest mo­żli­wo­ść uzy­ski­wa­nia w nim – dzi­ęki tech­no­lo­gii Ko­dak Squ­are­Spot – punk­tów wiel­ko­ści na­wet 10 mi­kro­nów – do­da­je Håkan Pers­son, od­po­wie­dzial­ny za roz­wi­ąza­nia opa­ko­wa­nio­we w szwedz­kim od­dzia­le fir­my Ko­dak. – To zaś wpły­wa na sta­bil­ny, prze­wi­dy­wal­ny pro­ces dru­ko­wa­nia, na­wet przy sub­tel­nych prze­jściach to­nal­nych i wy­ma­ga­jących ob­sza­rach, gdzie cie­nie spo­ty­ka­ją się z miej­sca­mi ja­sny­mi. Jest to szcze­gól­ne wa­żne przy współpra­cy z wła­ści­cie­la­mi ma­rek, po­szu­ku­jący­mi no­wych spo­so­bów na wy­różnie­nie swo­ich pro­duk­tów na tle kon­ku­ren­cji.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści