Oprócz tradycyjnych wykładów, które rozpoczęły spotkanie, firma Kodak Polska zaproponowała swoim gościom wystąpienia specjalistów i użytkowników rozwiązań Kodaka w czterech panelach tematycznych. Dzięki temu każdy uczestnik konferencji mógł skupić się na tym, co go najbardziej interesuje z oferty tego producenta, w kontekście własnego aktualnego biznesu i planów na przyszłość. Na bogatą agendę konferencji, podobnie jak to miało miejsce w latach poprzednich, złożyło się niemal 15 wykładów, które odbywały się w różnych salach konferencyjnych, a które dotyczyły: zarządzania procesami i komunikacją od przygotowalni do produkcji poligraficznej; korzyści, jakie może przynieść zastosowanie druku cyfrowego w drukarni offsetowej; opakowań, których najwyższa jakość może stać się doskonałą „etykietą” przedsiębiorstwa wyróżniającą go na tle konkurencji, a także sprzętu i oprogramowania Kodaka do skanowania (bogata oferta Kodaka w tym zakresie była po raz pierwszy prezentowana podczas konferencji Meet Kodak).
Tej ogromnej dawce wiedzy, jaką zaoferowali uczestnikom spotkania jego organizatorzy, oferując wykłady z różnych obszarów poligrafii, towarzyszył również czas na dyskusję, warsztaty oraz dobrą zabawę.
O przyszłości druku i nie tylko
Spotkanie w Józefowie rozpoczęła Jolanta Wiśniewska, dyrektor zarządzająca Kodak Polska, którą wielu uczestników spotkania miało okazję zobaczyć w nowej roli po raz pierwszy. Na wstępie swojego wystąpienia przywitała serdecznie wszystkich przybyłych gości i podziękowała klientom Kodak Polska za współpracę z tą firmą od wielu lat. Wyraziła też swoją dumę z faktu, że będzie mogła ją kontynuować. Następnie omówiła pokrótce swoją dotychczasową ścieżkę zawodową w firmie Kodak, wyrażając przy tym nadzieję, że zdobyte doświadczenie pozwoli jej nie tylko rozwijać firmę Kodak Polska, ale również wspierać klientów firmy w rozwoju ich biznesów. Po swoim wystąpieniu Jolanta Wiśniewska przedstawiła zaproszonym - Freda Kalantari, specjalnego gościa konferencji, dyrektora zarządzającego nowego regionu, w skład którego wchodzi teraz Kodak Polska oraz wiceprezydenta Eastman Kodak Company. Fred Kalantari przestawił strategie Kodaka w zarządzanym przez niego regionie – krajów Europy Wschodniej i Rosji, ze szczególnym uwzględnieniem pozycji Polski. Kodak jako światowy innowator w dziedzinie obrazowania wspiera swoich klientów na rynkach fotograficznym, poligraficznym i kinematograficznym, aby w pełni wykorzystywali potencjał oferowanych im rozwiązań – mówił. Przedstawił również pokrótce portfolio rozwiązań Kodaka dla tych trzech sektorów rynkowych. Podsumowując tę cześć swojego wystąpienia podkreślił, że Kodak obecnie przekształca się w zyskowną i stabilną firmę branży cyfrowej; w najbliższej przyszłości będzie inwestował w kluczowe obszary wzrostu: na rynku konsumenckim – w produkty fotograficzne i druku atramentowego, na rynku komercyjnym – w technologię inkjetową, rozwiązania dla branży opakowaniowej oraz workflow; będzie się również koncentrował na rozwoju wiodących rozwiązań pre-press; przedstawicielstwa Kodaka będą nadal obecne w kluczowych krajach, a celem tej firmy w najbliższej przyszłości jest zwiększenie zysków i sukcesywny wzrost biznesu jej klientów.
Jako kolejna, podczas ogólnej części spotkania, wystąpiła Jolanta Michalczyk, która od początku września objęła funkcję menedżera sprzedaży w segmencie rozwiązań druku cyfrowego na kraje Europy Wschodniej i Rosji. Zaprezentowała ona referat dotyczący rozwoju nowych technologii w kontekście przyszłości druku, zwracając uwagę na szybki rozwój nowych technologii, które nie pozostają obojętne dla branży poligraficznej. Jolanta Michalczyk pokazała jak silną alternatywą stają się obecnie dla branży poligraficznej te nowe rozwiązania i – co podkreślała – trudno liczyć na zahamowanie tego procesu. Taki wstęp, wysuwający pytania dotyczące przyszłości poligrafii, był doskonałą okazją do tego, by w późniejszej części spotkania zaprezentować uczestnikom nowe możliwości, które pozwalają z sukcesem zaistnieć na szybko zmieniającym się rynku i dostosowywać się do jego wymogów i oczekiwań.
Po pierwszej, ogólnej części spotkania goście następnie mogli sami dokonać wyboru interesującej ich tematyki, udając się na wybrane przez nich seminaria – każde odbywające się w innej sali wykładowej.
Zarządzanie procesami i komunikacją od przygotowalni do produkcji poligraficznej
W pierwszym bloku tematycznym, dotyczącym zarządzania procesami i komunikacją od przygotowalni do produkcji poligraficznej Agnieszka Poczekaj (Kodak Polska) omówiła automatyzację, wydajność i stabilność procesów, które stały się obecnie standardem na dzisiejszym rynku. Następnie Tomasz Gogacz (Kodak Polska) zaprezentował jedno z wielu innowacyjnych rozwiązań Kodaka – Kodak Unified Workflow i jego zastosowanie w praktyce. Dyskusja z udziałem przedstawicieli firmy Flexergis, będącej użytkownikiem rozwiązań Kodaka rozpoczęła drugą część tego bloku tematycznego. Następnie Mariusz Sosnowski (Infosystems SA) omówił tematykę komunikacji JDF, która jest kluczem do wzrostu efektywności produkcji przedsiębiorstwa.
Druk cyfrowy w drukarni offsetowej
W drugim bloku tematycznym dotyczącym korzyści, jakie mogą wynikać z wykorzystania druku cyfrowego w offsetowej przygotowalni Jolanta Michalczyk (KodakGREE) omówiła proces integracji technologii cyfrowego druku atramentowego Kodak z funkcjonującymi w drukarni procesami produkcyjnymi. Sławomir Iwanowski (Kodak Polska) zaprezentował z kolei, w jaki sposób uszlachetniony, niskonakładowy druk może stać się szansą na konkurencyjnym rynku zleceń, a także zaprezentował urządzenie NexPress – jego ciekawe instalacje i wdrożenia. W drugiej części tego panelu tematycznego głowice atramentowe oraz ich zastosowanie w drukarni Samindruk zaprezentował Benedykt Milewski., przedstawiciel tej firmy. Następnie Piotr Krzych – właściciel firmy COMgraph opowiedział o produkcji fotoalbumów z zastosowaniem cyfrowej maszyny drukującej Kodak NexPress, a także zaprezentował produkty oferowane przez jego firmę.
Najwyższej jakości opakowanie „etykietą” przedsiębiorstwa
O tym, w jaki sposób najwyższej jakości opakowanie może stać się etykietą przedsiębiorstwa, mówili z kolei prelegenci trzeciego bloku tematycznego. Pierwszy z nich – Mariusz Geras (Kodak Polska) omówił szanse rozwoju, jakie umożliwiają obecnie rozwiązania Kodaka na wymagającym pod względem jakości rynku opakowań. Następnie Tomasz Wojnarowski (Kodak Polska) omówił trendy rynkowe w rozwoju opakowań i aktualne możliwości technologiczne dla tego sektora poligrafii, prezentując na tym tle również propozycje firmy Kodak, która stale podąża za wszelkiego rodzaju zmianami rynkowymi, by móc proponować swoim klientom rozwiązania, które pozwalają im się rozwijać i udoskonalać swój biznes.
Po krótkiej przerwie przedstawiciele firmy Werner Kenkel, będącej użytkownikiem rozwiązań Kodaka zaprezentowali korzyści wynikające z ich zastosowania w codziennej produkcji. Jacek Galiński (Netflex) zaprezentował z kolei technologię Kodak Flexcel NX na tle pozostałych elementów procesu produkcyjnego.
Skanuj z Kodak – sprzęt i oprogramowanie
Czwarty blok, będący prezentacją sprzętu i oprogramowania do skanowania Kodaka rozpoczął swoim wystąpieniem Maciej Witkowski (Kodak Polska), który omówił nowości oraz aktualną ofertę skanerów dokumentowych Kodaka. Następnie w tej części spotkania, którą poprowadził wspólnie z Maciejem Witkowskim Balint Rozgoni - Sales Manager, EE& Near East Region zaprezentowano praktyczne zastosowanie oprogramowania Kodak Capture Pro. Wyróżniona tematyka dotycząca skanerów pojawiła się po raz pierwszy podczas Meet Kodak i cieszyła się sporym zainteresowaniem.
Obok wiedzy, dobra zabawa
Głównym celem konferencji, podobnie jak to miało miejsce w latach poprzednich była wymiana poglądów na temat obecnych trendów zarówno w gospodarce jak i w branży poligraficznej, wyrażanych podczas prezentacji, ale także luźnych rozmów czy dyskusji, jakie odbywały się podczas spotkań. Jak co roku organizatorzy, oprócz bogatej części merytorycznej konferencji, przygotowali dla swoich gości również szereg dodatkowych atrakcji. Podczas 5 edycji osoby chętne mogły skorzystać z nauki w Akademii Golfa lub poćwiczyć jazdę na quadach. Uroczystą kolację i przyjęcie wieczorne uświetnił swoim występem Jerzy Kryszak. Goście mieli okazję pobawić się w bardzo dobrej atmosferze do późnych godzin nocnych.
Bardzo się cieszę – podsumowuje imprezę Jolanta Wiśniewska - że tak szybko po objęciu przeze mnie stanowiska dyrektora zarządzającego Kodak Polska mogłam spotkać się podczas Meet Kodak z naszymi klientami. Jestem bardzo zadowolona z frekwencji i korzystając z okazji dziękuję wszystkim, którzy przyjechali do Józefowa. Staraliśmy się tak przygotować program konferencji, aby każdy znalazł coś interesującego dla siebie. Patrząc na poszczególne sale konferencyjne, w których odbywały się panele tematyczne, mogę potwierdzić, że nam się to udało.
Cieszę się, że na Meet Kodak panowała tak wspaniała atmosfera, zarówno podczas części merytorycznej, gdzie swoimi wystąpieniami zaszczycili nas użytkownicy naszych rozwiązań w Polsce, jak również w części wieczornej, mniej formalnej. To wszystko utwierdza nas tylko w przekonaniu jak ważne są takie spotkania, a mam nadzieję, że podobne wrażenia mają nasi klienci.
Kodak podczas konferencji Meet Kodak 2011 przedstawił szeroką ofertę dla różnych sektorów branży poligraficznej. Na pytanie, która z nich ma szansę cieszyć się największym zainteresowanie w najbliższej przyszłości Jolanta Wiśniewska odpowiada: Z moich obserwacji z Meet Kodak wynika, iż będą to rozwiązania dla segmentu opakowań oraz druku cyfrowego i jest to absolutnie zgodne z trendami rynkowymi. Na pewno nie mogę nie wspomnieć o naszym workflow, które wyznacza już teraz najlepsze standardy rynkowe.