Spotkanie prasowe firmy Ferag w Augsburgu: wydajne wkładkowanie i obsługa druków typu direct mailing z linią insertującą EasySertPoprzedni artykuł 

Kilkudziesięciu dziennikarzy branżowych z całego świata, w tym liczna reprezentacja mediów z Polski, wzięło udział w zorganizowanym 9 września dorocznym spotkaniu prasowym firmy Ferag. Tym razem odbywało się ono w siedzibie Pressedruck, wydawcy dziennika „Augsburger Allgemeine”, a poświęcone było wydajnej produkcji druków typu direct mailing z zastosowaniem nowoczesnych technologii wkładkowania, zbierania i tworzenia pakietów stworzonej przez Ferag. Pracująca w Augsburgu 40-metrowa linia EasySert, składająca się z systemu wstępnego zbierania FlyStream, trzydziestu dwóch nakładaków JetFeeder, bębna wkładkującego oraz dwóch układarek krzyżowych MultiStack, jest obecnie najdłuższym tego rodzaju rozwiązaniem firmy Ferag, oferującym wydajność 800 tys. broszur na godzinę.

Spotkania prasowe firmy Ferag, organizowane przed targami IFRA Expo, stały się już tradycją. W tym roku zaprosiła ona dziennikarzy do niemieckiego Augsburga. Swoją siedzibę ma tu grupa medialna Pressedruck. Jest ona m.in. wydawcą lokalnego dziennika „Augsburger Allgemeine”, działaj z powodzeniem w obszarze radia, telewizji i Internetu oraz obsługuje licznych klientów zewnętrznych w zakresie druków typu direct mailing. Tą ostatnią działalnością zajmuje się należąca do niej spółka Direktwerbung Bayern GmbH, w której przed niespełna rokiem rozpoczęła pracę linia EasySert, zastępując dotychczasową obróbkę ręczną zautomatyzowanym procesem.

Przybyłych do siedziby wydawnictwa dziennikarzy powitał Andreas Scherer – dyrektor zarządzający i prezes Pressedruck und Verlags GmbH, który przedstawił historię grupy medialnej i jej obecny profil działalności. Duże wrażenie na dziennikarzach wywarły zaprezentowane statystyki: możliwości należącej do wydawnictwa firmy wysyłkowej Direktwerbung Bayern sięgają 8,2 mln egzemplarzy na tydzień, a jej sieć dystrybucyjna liczy ok. 5 tysięcy kurierów. Andreas Scherer przedstawił też przesłanki, przemawiające za inwestycją w rozwiązanie oparte na linii EasySert: Do października 2010 roku nasza praca związana z wkładkowaniem ulotek reklamowych była wykonywana ręcznie. Zależało nam jednak na urządzeniach, które z jednej strony zwiększą wydajność w tym zakresie, z drugiej – pozwolą na zautomatyzowanie procesów związanych z regionalizacją i personalizacją wysyłek. Wszystkie te założenia udało się spełnić dzięki inwestycji w rozwiązanie firmy Ferag.

Jako drugi głos zabrał Jürg Möckli – prezes Ferag AG, który podkreślił, że współpraca między firmami Ferag i Pressedruck trwa nieprzerwanie od 1961 roku, a dostarczona kilkanaście miesięcy temu linia jest już kolejną generacją urządzeń do obróbki końcowej, użytkowaną przez to niemieckie przedsiębiorstwo. Przy tej okazji wręczył Andreasowi Scherereowi okolicznościowy upominek, upamiętniający 40-letnie więzi obu firm.

Pracujące w augsburskiej firmie rozwiązanie szczegółowo zaprezentował Christian Gulden, dyrektor zarządzający Direktwerbung Bayern, bezpośrednio odpowiedzialny za wdrożenie linii i jej pracę. System ten zrewolucjonizował naszą pracę w dziedzinie obróbki końcowej mailingów – podkreślał – pozwalając na osiągnięcie niespotykanej dotychczas wydajności. Posiadamy bowiem unikalną konfigurację nie tylko w skali Niemiec, umożliwiającą obsługę 430 mln wysyłek rocznie.
Obecnie jest ona z powodzeniem stosowana przy nowym projekcie, realizowanym przez Direktwerbung Bayern – Regio Mag. Jest to starannie wyselekcjonowany i spersonalizowany zestaw jedno- bądź wielostronicowych ulotek i broszur reklamowych, występujący w 4-stronicowej okładce, dystrybuowany w każdą niedzielę do 500 tys. niemieckich gospodarstw domowych (docelowo nakład ma zostać zwiększony do 550 tys.). Firma oferuje też jego korporacyjną odmianę – Regio Mag. Spezial, który ma być ekonomiczną alternatywą dla drogich wydawnictw firmowych. Nakłady obu publikacji oznaczają, że codziennie Direktwerbung Bayern obsługuje ok. 5 mln broszur, wcześniej przetwarzanych ręcznie, dziś – w sposób automatyczny, umożliwiający stworzenie nawet 250 różnych zestawów.
Wydajność ta nie byłaby możliwa bez wdrożenia rozwiązania zaproponowanego nam przez firmę Ferag – podkreślał Christian Gulden. – Oparta na technologii EasySert, linia pozwoliła nam wykonać ogromny krok naprzód, zapewniając wysoką automatyzację i pełną kontrolę nad całym procesem, przede wszystkim w zakresie właściwego tworzenia końcowych pakietów w systemie wstępnego zbierania FlyStream.
Zaawansowaną technologię, na której bazuje dostarczone do Augsburga rozwiązanie, przedstawił Enrico Caruso – dyrektor sprzedaży Ferag AG. Projektując ten system, mieliśmy na uwadze dobro i satysfakcję klienta końcowego, do którego trafia produkt wykonywany przez użytkownika naszych rozwiązań, w tym przypadku – firmę Direktwerbung Bayern – mówił. – Musieliśmy stworzyć system, który z jednej strony zapewni dostarczanie produktów zbieżnych z oczekiwaniami i preferencjami konsumentów, zredukuje negatywny wpływ na środowisko dzięki mniejszej objętości oraz – za sprawą większej personalizacji treści – zapewni więcej korzyści zarówno z perspektywy wydawców jak i odbiorców końcowych. Postawiliśmy zatem na zaawansowane możliwości w zakresie odpowiedniego dobierania zawartości produkowanych ulotek – stąd duży nacisk na aspekt związany z regionalizacją, personalizacją i właściwą selekcją produktów tworzących końcowe zestawy.
Wcześniej poszczególne ulotki były kolekcjonowane ręcznie – dziś w firmie Direktwerbung Bayern odpowiada za to system wstępnego zbierania FlyStream, wyposażony w 32 nakładaki typu Jet Feeder (z możliwością rozbudowy do 40). Jego pracę wspomaga moduł Intelligent Repair Control, pozwalający na uzupełnienie finalnego pakietu o brakującą ulotkę czy broszurę. Po zebraniu wszystkich materiałów w pakiet trafiają one do bębna wkładkującego EasySert, gdzie dodawana jest 4-stronicowa okładka Regio Mag. W kolejnych etapach procesu na każdy pakiet nanoszony jest kod kreskowy, pozwalający na jego śledzenie przez całą ścieżkę dystrybucji do klienta, a następnie – w dwóch układarkach krzyżowych MultiStack – z zestawów tworzone są gotowe do dystrybuowania paczki.
Z całym procesem „na żywo” dziennikarze mieli okazję zapoznać się nieco później – podczas zwiedzania hali produkcyjnej Direktwerbung Bayern. Poprzedziło je wystąpienie Roberta Scheuffelhuta – dyrektora zarządzającego pd-prinservice GmbH, firmy obsługującej na zlecenie Direktwerbung Bayern cały system direct mailingu. Przedstawił on praktyczne aspekty jego zastosowania, raz jeszcze podkreślając „milowy krok”, jaki wykonano w Augsburgu w związku z inwestycją w rozwiązanie firmy Ferag.
Towarzyszący polskiej grupie Jacek Bucholc – prezes Ferag Polska, powiedział: Myślę, że wszyscy uczestnicy tegorocznego spotkania byli pod wrażeniem wydajności oferowanej przez połączenie EasySert oraz FlyStream, tworzących razem linię zbierająco-wkładkującą. Ta instalacja to wyraźny sygnał dla wielu wydawców, odczuwających spadek sprzedaży na rynku prasowym oraz świetny przykład na to, w jaki sposób można zaradzić zmniejszającym się przychodom ze sprzedaży klasycznych gazet i czasopism jako nośników reklamowych. Pokazuje on, że – przy odpowiednim podejściu – direct mailing ma przed sobą świetlaną przyszłość i to z zastosowaniem doświadczeń spedycyjnych, wykorzystywanych dzisiaj przez kolporterów i dystrybutorów prasy. Należy tylko w umiejętny sposób dotrzeć z przekazem do finalnego odbiorcy, wzbudzając w nim zainteresowanie, a nie irytację związaną z pojawieniem się zestawu ulotek w skrzynce pocztowej. Mamy nadzieję, że z czasem podobne rozwiązania będziemy mieli okazję zobaczyć także w polskich przedsiębiorstwach.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności